خانه
بلاگ
حساب کاربری

لیست جاهای دیدنی لندن که خواندن آن قبل از سفر ضروری‌ست!

جاهای دیدنی لندن
تاریخ انتشار: 1403/2/29

شهر لندن یکی از قدیمی‌ترین شهرها در انگلستان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند؛ انواع کاخ‌های سلطنتی و بناهای تاریخی در این شهر باعث شده تا بسیاری از افراد به دنبال دریافت ویزای توریستی انگلستان برای بازدید از این کاخ‌ها باشند. اما تعداد زیادی از افراد هم به دلیل طبیعت و حس مدرن، قصد سفر به این شهر را دارند؛ بنابراین اگر می‌خواهید به لندن بروید، با ما در این مقاله از مجله گردشگری توریک همراه باشید تا جاهای دیدنی لندن را به شما معرفی کنیم.

مکان‌های دیدنی سلطنتی لندن

یکی از مهم‌ترین مکان‌های دیدنی لندن مربوط به قسمت‌های سلطنتی شهر است که مراسم‌های مختلف خانواده پادشاه و ملکه در آنجا برگزار می‌شوند. برخی از جاذبه‌های گردشگری لندن در این زمینه عبارتند از:

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام

کاخ باکینگهام یکی از مشهورترین جاذبه‌های سلطنتی در لندن است که پادشاه و ملکه به‌صورت رسمی در آن زندگی می‌کنند و یک باغ بسیار زیبا دارد. امکان بازدید از این کاخ، تنها در ماه‌های جولای تا اکتبر برای گردشگران فراهم شده است.

کاخ همپتون کورت

یکی دیگر از جاهای دیدنی لندن کاخ همپتون کورت است که یک محل استراحت برای خاندان سلطنتی محسوب می‌شود و می‌تواند به‌خوبی بافت انگلیس قدیم را نمایش دهد. شما می‌توانید در همه فصول سال، از چهارشنبه تا یکشنبه از این کاخ بازدید کنید.

کاخ کنزینگتون

از دیگر کاخ‌های سلطنتی و مکان‌های دیدنی لندن، کاخ کنزینگتون است که شاهزاده و پرنسس ولز در آن سکونت دارند و امکان بازدید از برخی بخش‌های آن برای عموم فراهم شده است. همچنین صرف چای هم در این محوطه سلطنتی امکان‌پذیر است.

کاخ وست مینستر

این کاخ که به نام ساختمان پارلمان هم شناخته می‌شود، از دیگر مکان‌های دیدنی لندن است که در آن چهره‌های سرشناس انگلیس با هم ملاقات می‌کردند. البته به دلیل آتش‌سوزی که در این کاخ اتفاق افتاد، از حالت رسمی خارج شد و اکنون برای بازدید عموم مورداستفاده قرار می‌گیرد.

جاذبه‌های گردشگری لندن برای دوستداران مدرنیته

تصور بیشتر افراد این است که جاهای توریستی لندن بیشتر حالت تاریخی دارند و نمی‌توان المان‌های مدرن را در این شهر پیدا کرد. اما اگر دوستدار مدرنیته هستید، می‌توانید ویزای توریستی دریافت کرده و به یکی از مکان‌های زیر بروید:

چشم لندن

چشم لندن

یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی لندن، چشم لندن یا بزرگ‌ترین چرخ‌وفلک لندن است که چرخش کامل آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. این چرخ‌وفلک غول‌پیکر در ابتدا برای برگزاری جشن‌ها مورداستفاده قرار می‌گرفت؛ اما رفته‌رفته با استقبال گردشگران، به یک مکان توریستی تبدیل شد.

د شارد

د شارد بلندترین ساختمان در غرب اروپا است که از جاهای دیدنی لندن به شمار می‌رود. این برج بلند، امکان مشاهده همه نقاط لندن از بلندترین ارتفاع و صرف غذا در بام لندن را برای شما فراهم خواهد کرد.

موزه‌های لندن

موزه‌های لندن یکی دیگر از مکان‌های گردشگری لندن است که هر ساله افراد زیادی را به سمت خود می‌کشد. در این موزه‌های معروف، وسایل بسیار گران‌قیمتی مانند منشور حقوق بشر کوروش در معرض نمایش قرارگرفته است. از مهم‌ترین موزه‌های لندن می‌توان موارد زیر را نام برد:

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت

این موزه در زمینه هنرهای کاربردی و تزیینی در جهان فعالیت دارد و حدود ۱۴۵ گالری در آن موجود است. برای مثال قدیمی‌ترین فرش جهان که مربوط به ۴۰۰۰ سال پیش است، در موزه ویکتوریا نگهداری می‌شود.

موزه تاریخ طبیعی لندن

یکی از جاهای دیدنی لندن، موزه تاریخ طبیعی است که در آن انواع فسیل‌ها و استخوان‌ها از میلیون‌ها سال قبل نگهداری می‌شوند. حتی سنگ‌های اولین سفر به ماه و گونه‌های بسیار قدیمی زیست‌شناسی هم در این موزه وجود دارند.

موزه حمل‌ونقل لندن

از دیگر جاهای توریستی لندن موزه حمل‌ونقل است که انواع وسایل نقلیه جدید و قدیمی را در خود جای‌داده است. در این موزه، ماشین‌های مربوط به ۲۰۰ سال پیش هم نگهداری شده‌اند و روند تاریخی حمل‌ونقل در دنیا به‌خوبی روایت می‌شود.

موزه بریتیش

موزه بریتیش حدود سه قرن است که سرپاست و ساختمان آن به‌خودی‌خود، یکی از جاذبه‌های توریستی لندن محسوب می‌شود. در این موزه می‌توانید انواع مومیایی‌ها و مجسمه‌های مصر باستان را با جواهرات پرزرق‌وبرق پیدا کنید.

بازارهای لندن

بازارهای شهر لندن، مکانی مناسب برای خرید، قدم زدن و آشنایی بیشتر با فرهنگ انگلیس است. از مهم‌ترین بازارهای این شهر که از مهم‌ترین جاهای دیدنی لندن محسوب می‌شوند باید به موارد زیر اشاره کرد:

بازار کمدن

بازار کمدن

این بازار دارای انواع غذاها و خوراکی‌های رنگارنگ بوده و برای عاشقان غذا بسیار عالی است. در بازار کمدن شما می‌توانید انواع غذاها از ملیت‌های مختلف را میل کرده و از اجرای موسیقی زنده لذت ببرید.

بازار بورو

بازار بورو هم یکی از جاهای دیدنی لندن برای عاشقان غذا است که تنوع زیادی از طعم و رنگ را در اختیارتان قرار داده و امکان امتحان‌کردن غذای خیابانی را به شما می‌دهد.

بازار پورتوبلو رود

این بازار در محله توریستی ناتینگ هیل قرار دارد که انواع وسایل قدیمی، جواهرات و عینک‌های آفتابی در آن به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در حین بازدید از بازار، از کیک‌های خوشمزه این محله هم لذت ببرید.

مکان‌های دیدنی طبیعی در لندن

اگر در میان جاهای دیدنی لندن به دنبال طبیعت‌گردی هستید، این بخش مخصوص شماست!

باغ گیاه‌شناسی کیو

در این باغ بزرگ شما می‌توانید انواع گیاهان در حال انقراض را مشاهده کنید و در فضایی به وسعت ۷۵ هکتار قدم بزنید. در نتیجه هم از زیبایی طبیعت لذت می‌برید و هم اطلاعات خوبی را درباره گیاهان به دست می‌آورید.

پارک همپستد هیث

پارک همپستد هیث

این پارک دارای درختان سر به فلک کشیده و گل‌هایی بسیار زیباست که سرگرمی‌های متنوعی را در خود جای‌داده است. شما می‌توانید ضمن لذت‌بردن از طبیعت، از موسیقی زنده و تئاتر هم استفاده کنید یا حتی سری به نمایشگاه آثار هنری بزنید.

ریچموند پارک

ریچموند پارک یکی از جاذبه‌های توریستی لندن است که در فهرست ۸ پارک شاهانه قرار می‌گیرد و انواع سرگرمی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. این محل، برای پیک‌نیک بسیار عالی است و حیوانات نادری هم در آن وجود دارند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا انواع جاهای دیدنی لندن را به شما معرفی کنیم. البته که این شهر بزرگ، جاذبه‌های توریستی بسیار زیادی دارد که دیدن آنها خالی‌ازلطف نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید به لندن سفر کنید، حتماً یک برنامه همه‌جانبه برای سفر خود بریزید تا بازدید هیچ‌یک از این مکان‌ها را از دست ندهید. ضمن اینکه برای دریافت راهنمایی در زمینه دریافت ویزای توریستی انگلیس هم می‌توانید با کارشناسان ما در توریک تماس بگیرید. شما تابحال به لندن سفر کرده‌اید؟ کدام‌یک از این مناطق برای شما جذاب‌تر است؟

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *