خانه
بلاگ
حساب کاربری

ویزای لیبل‌دار چیست؟

ویزای لیبل‌دار
تاریخ انتشار: 1402/12/12

در صورتی که به سفرهای خارجی علاقه‌مند هستید یا به واسطه کار خود نیاز دارید که دائم به دیگر کشورها سفر کنید، لازم است تا با انواع ویزاها آشنایی داشته باشید. یکی از انواع ویزاها، ویزای لیبل‌دار است که در بسیاری از کشورها و توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید بدانید که ویزای لیبل چیست و چگونه می‌توان آن را دریافت کرد در ادامه این مقاله از شرکت خدمات گردشگری توریک با ما همراه باشید.

ویزای لیبل چیست و شرایطی دارد؟

برای سفر به کشورهای دیگر باید درباره شرایط ویزای آن‌ها اطلاعات لازم را داشته باشید. برای سفر به برخی کشورها نیاز به ویزای لیبلی دارید. ویزای لیبلی به ‌صورت یک برچسب کاغذی است که آن را روی صفحات گذرنامه شما می‌چسبانند. این برچسب، اطلاعاتی درباره ویزا را شامل می‌شود. دقت داشته باشید که ویزای لیبل با ویزای الکترونیک تفاوت دارد. در ویزای الکترونیکی شناسایی شما از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود تا اطمینان پیدا کنند که شما ویزای لازم برای سفر به کشور مقصد را دارید.

شرایط دریافت ویزای لیبل‌دار چیست؟

شما می‌توانید برای آگاهی از شرایط کشورهایی که ویزای لیبلی دارند، از طریق دولت آن کشور یا اینترنت اقدام کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید. برای مثال کشور استرالیا برای بررسی وضعیت ویزاها، سامانه VEVO را ارائه داده است.

قبل از اقدام برای دریافت ویزای لیبلی بهتر است با توجه به شرایط سفر و هدف خود، با یک فرد متخصص یا مشاور صحبت کنید. سپس با سفارت کشور مورد نظرتان هماهنگ کرده و زمانی را برای مصاحبه مشخص نمایید. بعد از آماده کردن مدارک خود به سفارت بروید. پس از آنکه مصاحبه انجام شد، باید منتظر بمانید تا سفارت تصمیم‌گیری کند. بعد از تأیید سفارت، می‌توانید ویزای خود را دریافت کنید. برای مثال اگر می‌خواهید ویزای تایلند از نوع لیبلی دریافت کنید، ابتدا باید درباره شرایط دریافت این ویزا در تایلند مطلع شوید و وقتی را برای مصاحبه با سفارت تایلند مشخص نمایید.

چه کشورهایی برای ایرانیان ویزای لیبلی دارند؟

به گزارش passportindex.org ایرانیان برای ورود به 143 کشور از دنیا نیاز به اخذ ویزای لیبلی دارند و امکان اخذ ویزای الکترونیکی این کشورها برای ایرانیان ممکن نیست.

جدول کشورهایی که برای ایرانیان نیاز به ویزای لیبل دارند

لیست کشور‌هایی که ایرانیان تنها با ویزای لیبلدار میتوانند به آنها وارد شوند
Afghanistan Algeria Andorra
Angola Argentina Austria
Bangladesh Barbados Belarus
Belgium Belize Bosnia and Herzegovina
Brazil Brunei Bulgaria
Canada Central African Republic Chad
Chile China Congo
Costa Rica Croatia Cuba
Cyprus Czech Republic Denmark
Dominican Republic Egypt Eritrea
Estonia Eswatini Fiji
Finland France Gambia
Germany Ghana Greece
Grenada Guatemala Guyana
Honduras Hungary Iceland
India Ireland Israel
Italy Jamaica Japan
Jordan Kiribati Kosovo
Kuwait Laos Latvia
Liberia Liechtenstein Lithuania
Luxembourg Mali Malta
Marshall Islands Mexico Monaco
Mongolia Montenegro Morocco
Myanmar Namibia Nauru
Netherlands New Zealand Nicaragua
Niger North Korea North Macedonia
Norway Palestinian Territories Panama
Paraguay Peru Philippines
Poland Portugal Romania
Saint Lucia San Marino Saudi Arabia
Senegal Serbia Slovakia
Slovenia Solomon Islands Somalia
Spain St. Vincent and the Grenadines Sudan
Sweden Switzerland Taiwan
Thailand Tonga Trinidad and Tobago
Tunisia Turkmenistan Ukraine
United Arab Emirates United Kingdom United States of America
Uruguay Vanuatu Vatican City
Yemen

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای لیبلی

به طور کلی مدارکی که برای دریافت ویزای لیبلی مورد نیاز هستند، عبارتند از:

  • مدارک شناسایی
  • عکس
  • مدارک تمکن مالی
  • پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار
  • مدارک ازدواج

البته دقت داشته باشید که برای دریافت ویزای لیبل‌دار هر کشوری علاوه بر مدارک عمومی بالا، باید به نسبت مدارک مورد نیاز سفارت آن کشور به تهیه و تکمیل آن اقدام نمایید. در ادامه به بررسی مدارک برخی از کشورهای محبوب و پر تقاضا برای ایرانیان خواهیم پرداخت:

نام ویزا مدارک مورد نیاز
ویزای توریستی کانادا پرینت گردش حساب (6 ماه اخیر)

ترجمه مدارک شغلی

فرم تکمیل شده پرسشنامه

ویزای توریستی انگلستان دعوتنامه انگلستان
ویزای توریستی شنگن ترجمه اسناد ملکی

تمکن مالی و پرینت گردش حساب (3 ماه اخیر)

عکس پرسنلی 3.5*4.5 جدید با پس‌زمینه سفید

بلیط پرواز رفت و برگشت

رزرو هتل یا دعوتنامه اداری

دعوتنامه برای برخی از کشورها مانند آلمان

ویزای توریستی استرالیا ترجمه شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج و کارت پایان خدمت

اطلاعات درون ویزای لیبل دار چیست؟

درون ویزای لیبل دار اطلاعات مهمی وجود دارد. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لیبل نوع ویزا
  • جزئیات دارنده ویزا
  • کشورهای مجاز سفر
  • زمان ورود و خروج
  • مدت زمان اقامت

لیبل نام کشور نشان‌دهنده این است که این ویزا تنها برای آن کشور اعتبار دارد و شما نمی‌توانید با آن ویزا به کشور دیگری سفر کنید. برای مثال با داشتن ویزای اندونزی نمی‌توانید برای سفر به کشور تایلند یا هند اقدام نمایید. در صورتی که ویزای شنگن داشته باشید، برچسب‌های مهمی در لیبل آن وجود دارد که نشان‌دهنده اطلاعات ویزا است. این اطلاعات به سه زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی ذکر شده است. ویزای لیبل دار نشان‌دهنده این است که شما اجازه بازدید از کدام کشورها را دارید.

قیمت ویزای لیبل‌دار

قیمت دریافت ویزای لیبل دار ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. نرخ ارز از مهم‌ترین این عوامل است که هر روز دچار تغییر می‌شود. عامل دیگر، قاره‌ای است که قصد سفر به آن را دارید. برای قاره‌های مختلف، قیمت ویزا تفاوت دارد. سن شما از دیگر عوامل تأثیرگذار در قیمت ویزای لیبل دار است. قیمت ویزا برای افراد با سنین مختلف، متفاوت است. مدت‌زمان اعتبار ویزا و کوتاه‌بودن یا بلندمدت بودن آن نیز از دیگر عوامل مهم است. ویزاهای با اعتبار طولانی، قیمت بیشتری دارند.

مزایا و معایب ویزای لیبلی

همه کشورهای دنیا، ویزای لیبل دار را می‌پذیرند که این موضوع بزرگ‌ترین مزیت این ویزا به ‌حساب می‌آید. ضمن اینکه برخی کشورها تنها ویزای لیبل دار را قبول دارند و ویزای الکترونیکی را نمی‌پذیرند. یکی از معایب ویزای لیبل نیز این است که احتمال پاره شدن یا گم شدن آن وجود دارد؛ زیرا به صورت کاغذی است.

اخذ ویزای لیبل‌دار توریستی برای ایرانیان در توریک

ویزای لیبل دار یکی از انواع ویزاست که آن را روی پاسپورت می‌چسبانند و اطلاعات مهمی روی آن حک شده است. این اطلاعات نشان می‌دهند که شما اجازه سفر به کدام کشورها را دارید و چه مدت زمانی می‌توانید در کشور مورد نظر اقامت داشته باشید. ویزای لیبلی را همه کشورهای دنیا می‌پذیرند و شما باید نسبت به شرایط اخذ آن برای هر کشوری، اطلاعات لازم را به دست آورید.

اگر قصد اخذ ویزای لیبل‌دار توریستی کشور خاصی را دارید، گروه خدمات گردشگری توریک از مشاوره و تکمیل مدارک تا اخذ ویزا در کنار شماست تا به ساده‌ترین شکل ممکن برای اخذ ویزای توریستی خود اقدام نمایید و در کوتاهترین زمان ویزای خود را دریافت نمایید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *