خانه
بلاگ
حساب کاربری

تسریع پردازش ویزای توریستی کانادا برای شرکت در کنفرانس و رویداد

تسریع پردازش ویزای توریستی کانادا برای شرکت در کنفرانس و رویداد
تاریخ انتشار: 1402/9/21

خبر تسریع پروسه پردازش ویزای کانادا در IRCC به گزارش CICNEWS مبنی بر شروع به پردازش سریع برخی از ویزا‌های توریستی از طریق سیستم مهاجرت این ارگان منتشر شده است.
همانطور که اخیراً اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) در گزارش استراتژیک مهاجرت خود به نام “An Immigration System for Canada’s Future” اعلام کرد:
ما … متعهد به تضمین پردازش ویزا با اولویت بالا برای افرادی از سراسر جهان هستیم که در کنفرانس ها و رویدادهای مهم کانادا که در IRCC ثبت شده اند، شرکت می کنند.
این بخشی از برنامه اقداماتی است که در An Immigration System for Canada’s Future ارائه شده است.

برنامه اقدام ارائه شده همراه با یافته ها و سایر مطالب جمع آوری شده توسط دولت فدرال، به رهبری IRCC، پس از مشورت با various Canadian stakeholders ارایه شد. این در حالی است که کانادا به دنبال تنظیم سیستم مهاجرت ملی بهینه‌تر و سریع‌تر برای پاسخگویی به نیازهای اقتصادی و جمعیتی در حال تغییر کشور است.

در میان چندین گروه، یکی از اهداف اعلام شده IRCC این است که از طریق این استراتژی مهاجرتی جدید، بیشتر روی کاهش زمان انتظار و بهبود استانداردهای خدمات سفر به کانادا کار کند.

در این بخش از برنامه اقدام دولت، که بخشی از هدف بزرگتر ایجاد “تجربه ای خوش آمدید برای تازه واردان” است، کانادا قصد دارد پردازش سریع ویزای بازدید کننده را با تمرکز ویژه بر درخواست هایی که توسط تازه واردانی که به دنبال سفر به کانادا برای گردشگری، کنفرانس های بزرگ و رویدادها هستند، انجام دهد.

چه گام های دیگری کانادا برای کمک به متقاضیان ویزای بازدید کننده برداشته است؟

این اولین گامی نیست که کانادا برای بهبود خدمات برای متقاضیان ویزای بازدید کننده (توریستی) از سراسر جهان برداشته است.

در ماه ژوئن امسال، IRCC سیزده کشور اضافی را به فهرست کشورهای معاف از ویزا خود اضافه کرد، تعداد کل کشورهای موجود در این فهرست را به 67 رساند. این بدان معناست که از تاریخ 6 ژوئن 2023، مسافران از 67 کشور می توانند برای مجوز سفر الکترونیکی (eTA) به جای ویزای بازدید کننده (توریستی) درخواست دهند.

مزایای این کار، به نفع بازدیدکنندگان واجد شرایطی که می خواهند به طور موقت به کانادا بیایند، این است که بیشتر درخواستهای eTA بسیار سریعتر از ویزای توریستی، اغلب در عرض چند دقیقه تایید می شوند.

در واقع، در پایان سال 2022، IRCC کاملاً واضح اعلام کرده بود که کانادا تعداد بسیار بیشتری از ویزای بازدید کننده را در سراسر کشور نسبت به گذشته پردازش کرده است. در یک اطلاعیه خبری در تاریخ 19 دسامبر سال گذشته، اداره مهاجرت خاطرنشان کرد که در حال تلاش برای “کاهش انبوه پرونده ها و پردازش ویزای بازدید کننده سریعتر” در پاسخ به افزایش تمایل جهانی برای بازدید از کانادا هستند.

به گفته IRCC، “کانادا اکنون بیش از تعداد درخواست ویزای بازدید کننده قبل از همه گیری COVID-19 را پردازش می کند. به طور خاص، اداره مهاجرت خاطرنشان کرد که IRCC تنها در نوامبر 2022 بیش از 260000 ویزای بازدید کننده پردازش کرده است.

این عدد قابل توجه است زیرا IRCC اعلام کرد که میانگین ماهانه ویزای بازدید کننده پردازش شده در سال 2019 حدود 180000 درخواست بود.

در پرتو این ارقام، اقدام کانادا برای اولویت بندی ویزای بازدید کننده از طریق این استراتژی جدید برای بسیاری از تازه واردان واجد شرایط که قصد دارند در آینده به کانادا سفر کنند، سودمند است.

منبع: https://www.cicnews.com/2023/11/canada-to-expedite-the-processing-of-certain-visitor-visas-going-forward-1141154.html

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *