خانه
بلاگ
حساب کاربری

ویزای ترانزیت دبی (جامع‌ترین راهنمای 2024)

ویزای ترانزیت دبی (جامع‌ترین راهنمای 2024)
تاریخ انتشار: 1402/9/25

افرادی که تجربه سفر به کشورهای خارجی را دارند، به احتمال زیاد با ویزای ترانزیت دبی آشنا هستند. هر کشوری برای ویزای ترانزیت خود قوانینی را در نظر گرفته است. در صورتی که قصد سفر به کشورهای خارجی را داشته باشید، لازم است تا با ویزای ترانزیت دبی و شرایط آن آشنا شوید. اطلاع از شرایط ویزای ترانزیت امارات به شما کمک می‌کند تا تجربه سفری راحت‌تر را به کشورهای اروپایی یا کشورهایی همانند آمریکا و کانادا داشته باشید. در ادامه این مطلب به طور کامل به بررسی ویزای ترانزیت دبی می‌پردازیم.

ویزای ترانزیت دبی چیست؟

شرایطی را در نظر بگیرید که شما قصد سفر به کشورهای دوردست مانند کشورهای اروپایی یا آمریکا و کانادا را داشته باشید؛ در حالی که پرواز مستقیمی برای رسیدن به مقصد وجود ندارد. در این شرایط باید بلیت هواپیمای اتصالی یا غیرمستقیم را خریداری کنید. در پرواز اتصالی شما به جای اینکه مستقیم به فرودگاه کشور مورد نظر بروید، ابتدا در یک فرودگاه واسط بین مبدا و مقصد می‌نشینید. با توجه به آنچه که گفته شد، در ویزای ترانزیت دبی به شما به‌عنوان مسافر اجازه داده می‌شود تا برای مدت کوتاهی در طول سفر خود در فرودگاه دبی اقامت داشته باشید.

شرایط ویزای ترانزیت دبی چیست؟

در حالت کلی پرواز اتصالی در دو حالت آنلاین یا اینترلاین صورت می‌گیرد. در پرواز اتصالی آنلاین، بلیت پروازهای ورودی و خروجی از طرف یک شرکت هواپیمایی صادر می‌شود؛ در صورتی که در پرواز اتصالی اینترلاین، بلیط‌های ورودی و خروجی از طرف دو خط هواپیمایی مختلف صادر خواهند شد. مسافرانی که دارای ویزای ترانزیت دبی هستند، اجازه دارند قبل از سفر به مقصد نهایی خود، به مدت کوتاهی که معمولاً چهار روز است در دبی اقامت داشته باشند.

شما با تهیه تور دبی فقط می‌توانید به این شهر سفر کنید؛ اما اگر قصد سفر به کشوری دیگر را داشته باشید، می‌توانید با تهیه ویزای ترانزیت دبی، مدتی را در این شهر به گشت و گذار بپردازید و سپس به مقصد نهایی خود بروید. معمولاً ویزای ترانزیت امارات به دو صورت 48 ساعته و 96 ساعته صادر می‌شود. دقت کنید که این ویزا را تنها به مسافرانی می‌دهند که پروازشان با ایرلاین امارات باشد؛ البته اعتبار ویزا می‌تواند متناسب با ملیت مسافر و خطوط هوایی تغییر کند.

انواع ویزای ترانزیت دبی

انواع ویزای ترانزیت دبی

پیش از این گفتیم که ویزای ترانزیت دبی به دو صورت 48 ساعته و 96 ساعته است. در این بخش این دو ویزا را به ‌طور کامل معرفی می‌کنیم:

ویزای ترانزیت 48 ساعته

با استفاده از این ویزا شما می‌توانید تا دو روز از زمانی که به فرودگاه دبی وارد می‌شوید، در این شهر تردد داشته باشید. قیمت ویزای امارات 48 ساعته 23 یورو است و تنها از طریق ایرلاین امارات می‌توان آن را اخذ کرد. امکان تمدید این ویزا وجود ندارد.

ویزای ترانزیت 96 ساعته

در صورتی که فاصله بین دو پرواز شما حداکثر برابر با 96 ساعت باشد، باید درخواست ویزای چهار روزه کنید. با کمک ویزای 96 ساعته می‌توانید از زمان رسیدن به فرودگاه دبی تا مدت چهار روز در این شهر اقامت داشته باشید. شما با داشتن ویزای 96 ساعته به ‌راحتی اجازه دارید که در مدت زمان مشخص‌شده، به ‌راحتی در دبی به گشت و گذار بپردازید و از دیدنی‌های این شهر مدرن لذت ببرید.

بهتر است بدانید در صورتی که فاصله بین دو پرواز شما در دبی از 8 ساعت کم‌تر باشد، نیازی به اخذ ویزای ترانزیت نیست؛ در این شرایط تنها می‌توانید در فرودگاه منتظر بمانید. صدور ویزای ترانزیت به ‌صورت یک برگه جداگانه برای مسافران انجام می‌گیرد و مهر ورود و خروج فقط در پاسپورت درج می‌شود. لازم است بدانید که امکان تمدید ویزای 96 ساعته نیز همانند ویزای ترانزیت 48 ساعته وجود ندارد.

مدارک لازم برای اخذ انواع ویزای ترانزیت دبی

  • پاسپورت فرد متقاضی با اعتبار حداقل سه ماه
  • بلیت خریداری شده معتبر با مقصد سوم بعد از ورود به امارات
  • یک قطعه عکس استاندارد

اعتبار ویزای ترانزیت دبی چقدر است؟

ویزای ترانزیت دبی تا 14 روز بعد از تاریخ صدور، اعتبار دارد. هر کدام از ویزاهای ترانزیت دبی را که دریافت کنید، بعد از ورود به امارات، تنها 48 ساعت یا 96 ساعت اجازه اقامت در این کشور را خواهید داشت. اگر بیشتر از زمان تعیین شده در امارات اقامت داشته باشید، لازم است جریمه نقدی بپردازید و احتمال دارد دیگر موفق به اخذ ویزای دبی نشوید.

چه افرادی نیاز به دریافت ویزای ترانزیت دبی ندارند؟

  • افرادی که دارنده ویزای معتبر شینگن باشند، برای تردد خود در دبی نیازی به ویزای ترانزیت ندارند.
  • افرادی که از خدمه پرواز هستند.
  • شهروندان اتحادیه اروپا که اقامت معتبر در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا را دارا باشند.
  • صاحبان پاسپورت دیپلماتیک نیازی به اخذ ویزای ترانزیت دبی ندارند.

برای دریافت ویزای ترانزیت دبی چگونه باید اقدام کرد؟

اغلب اوقات شرکت هواپیمایی که قصد دارید از طریق آن به دبی سفر کنید، مراحل دریافت ویزای ترانزیت را انجام می‌دهد. همان آژانس مسافرتی که وظیفه سازماندهی برنامه سفر را دارد، برای صدور ویزای ترانزیت شما اقدام خواهد کرد.

سوالات متداول ویزای ترانزیت دبی

شما 48 تا 96 ساعت فرصت دارید که با استفاده از ویزای ترانزیت در دبی گردش کنید.
هزینه ویزای 48 ساعته در سال 2023 برابر 23 یورو و هزینه ویزای 96 ساعته برابر 34 یورو است.
این ویزا تا 30 روز از تاریخ صدور برای ورود به امارات معتبر است؛ اما حتما باید رزرو یک پرواز یا هتل معتبر را در مقصد بعدی خود داشته باشید.
در صورتی که مبدا ایران باشد و مقصد نهایی کشور دیگری باشد که آن کشور نیاز به تغییر پرواز داشته باشد، اگر فاصله بین دو پرواز کمتر از 8 ساعت باشد، نیازی به اخذ ویزای ترانزیت نیست (البته اگر نیاز به تعویض فرودگاه یا ترمینال نباشید)؛ اما در غیر اینصورت فرقی نمی‌کند که فرودگاه را در این بازه زمانی ترک می‌کنید یا خیر؟ به طور کلی، در زمان سفر بین‌المللی دو یا چند مقصده، نیاز به این ویزا خواهید داشت.
0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *