خانه
بلاگ
حساب کاربری

چک لیست وسایل سفر به استانبول؛ اینارو یادت نره!

چک لیست وسایل سفر به استانبول | اینارو یادت نره!
تاریخ انتشار: 1402/6/19

استانبول، شهری با تاریخی بی‌نظیر و فرهنگی پرافتخار است که در قلب کشور ترکیه قرار دارد. این شهر بزرگ و رویایی همواره مقصدی محبوب برای گردشگرانی است که به دنبال خرید تور و تجربه‌ یک سفر فراموش‌نشدنی بدون نیاز به ویزای توریستی هستند. معماری‌های خیره‌کننده، موزه‌ها و آثار تاریخی فراوان، بازارهای شلوغ، سواحل و جاذبه‌های تفریحی متعدد دلایلی کافی برای تبدیل استانبول به یک مقصد گردشگری است.

از آنجایی که ایران در همسایگی ترکیه قرار دارد، شهر استانبول مقصد سفر بسیاری از ایرانیان نیز هست. اگر برای سفر به استانبول باید چه چیزهایی همراه خود بریم؟ برای پاسخ این سؤال تا انتهای این مطلب از وبسایت توریک با ما همراه باشید.

چرا باید به استانبول سفر کنیم؟

با ورود به استانبول، شما در دنیایی از زیبایی‌ها قرار می‌گیرید. از مسجد آبی به عنوان نماد این شهر گرفته تا بازارهای پرجنب و جوش، یک دنیای پر از رنگ‌ها، عطرها و طعم‌های شرقی در انتظارتان است. علاوه بر آثار تاریخی، استانبول دارای طبیعتی فریبنده نیز هست. منظره‌ خیره‌کننده بوسفور (بُسفُر) که این شهر را به دو قسمت اروپایی و آسیایی تقسیم می‌کند، یکی از این جاذبه‌های طبیعی است.

در یک کلام باید بگوییم در سفر به استانبول روزهای شگفت‌انگیزی در انتظار شماست. می‌توانید با گشت و گذار در خیابان‌های پرترافیک و شلوغ استانبول، به دنبال معابری شگفت‌انگیز بگردید و در کافه‌ها و رستوران‌ها به آرامشی فراموش‌نشدنی دست یابید.

سفر به استانبول به شما فرصتی می‌دهد تا با آداب و رسوم مردم ترکیه آشنا شوید. توجه داشته باشید که مهمترین نکته درباره این سفر، احترام به فرهنگ و آداب محلی است. با رعایت قوانین و رفتار مودبانه با مردم محلی، می‌توانید تجربه‌ای خاص و فراموش نشدنی از این شهر فراوان تاریخی داشته باشید.

چک لیست وسایل سفر به استانبول

چیزهایی که باید در تور استانبول حتما همراه خود داشته باشید، به شرح زیر هستند:

مدارک سفر

قبل از سفر به استانبول مطمئن شوید تمام مدارک سفرتان را برداشته‌اید. این مدارک عبارتند از پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، بلیط هواپیما، مدارک شناسایی و مدارک رزرو هتل.

ووچر هتل

برای اقامت در استانبول، بهتر است هتل یا محل اقامت خود را قبل از سفر رزرو کنید. در استانبول خصوصا در های سیزن‌ها میزان تقاضا برای هتل‌ بسیار بالاست، بنابراین رزرو زودهنگام می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین قیمت و انتخاب را داشته باشید.

ارز

واحد پول رسمی در ترکیه لیر ترکی است. پیشنهاد می‌شود که قبل از سفر، ارز محلی را تهیه کنید یا از کارت اعتباری بین‌المللی خود برای برداشت وجه استفاده نمایید. بانک‌ها و صرافی‌های موجود در فرودگاه و شهر نیز امکان تبدیل ارز را فراهم می‌کنند.

لباس‌های مناسب فصل

استانبول آب و هوایی معتدل و متغیر دارد. بهتر است قبل از سفر به شهر، وضعیت آب و هوایی را بررسی کنید و لباس‌های مناسب برای هر شرایط آب و هوا به همراه ببرید.

گواهینامه بین‌المللی

اگر قصد دارید در سفرتان به استانبول ماشین اجاره کنید و خودتان رانندگی نمایید باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید. بنابراین قبل از سفر کارهای مربوط به آن را انجام دهید و مدارکتان را با خود ببرید.

برگه بیمه مسافرتی

اگر با تور به استانبول سفر می‌کنید، مانند تور دبی، تایلند یا هر مقصد دیگر باید بیمه مسافرتی به شما داده شود و شما هم باید در طول سفر برگه بیمه خود را همراه داشته باشید.

وسایل شخصی

این وسایل می‌تواند شامل داروهایی که مصرف می‌کنید اما ممکن است در ترکیه نتوانید پیداشان نمایید، پاوربانک، شارژر و… باشد.

اپلیکشن‌ها و نقشه

بهتر است که یک نقشه همراه خود داشته باشید تا در صورت نداشتن اینترنت بتوانید از آن استفاده کنید. همچنین اپلیکشن‌هایی که در طول این سفر به کارتان می‌آید از جمله یک مترجم فارسی به ترکی (ترجیحا آفلاین) روی تلفن همراه خود نصب کنید.

دوربین عکاسی

اگر اهل عکس گرفتن هستید، استانبول پر از جاهای مناسب برای عکاسی است. پس دوربینتان را فراموش نکنید.

وسایل ضروری برای کودک

اگر در طول این سفر کودکی همراهتان است، وسایل ضروری و داروهایی مورد نیازش را نیز تهیه کنید.

وسایل مخصوص ساحل

حتما یک عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب برای زمان‌هایی که قصد رفتن به ساحل را دارید نیز با خود بردارید.

کفش راحت

از آنجایی که بخش زیادی از سفر به استانبول را شهرگردی و پیاده‌روی تشکیل می‌دهد بهتر است کتونی یا صندل راحت همراه خود داشته باشید تا هنگام پیاده‌روی اذیت نشوید.

نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

نکاتی که باید قبل از سفر به استانبول بدانید

فرقی ندارد قصد دارید به کجا سفر کنید، قصد گرفتن تور آنتالیا یا استانبول را دارید و یا می‌خواهید ویزای تایلند را بگیرید. اگر قبل از سفر به ای چند نکته دقت کنید، سفری باکیفیت‌تر خواهید داشت.

هوا و آب و هوا

استانبول دارای آب و هوایی معتدل مدیترانه‌ای است، اما به علت موقعیت جغرافیایی خاص خود، ممکن است تغییرات آب و هوایی ناگهانی را تجربه کنید. قبل از سفر، بهتر است پیش‌بینی آب و هوا را بررسی کنید و با مطالعه راهنمایی‌های مربوط به فصل سفرتان، لباس و وسایل مناسب را برداشت کنید.

ارزش‌های محلی

استانبول یک شهر چندفرهنگی است و ارزش‌های محلی و فرهنگی غنی دارد. قبل از سفر، با آداب و رسوم محلی آشنا شوید و به آنها احترام بگذارید. به عنوان مثال، در بازدید از معابر مذهبی مانند مساجد، لباس‌های مناسبی بپوشید و از رعایت اصول رفتاری محلی اطمینان حاصل کنید.

امنیت

همچنین، در نظر داشته باشید که از لحاظ امنیتی، همانند هر سفری، بهتر است احتیاط لازم را در نظر بگیرید. مثلاً اموال خود را به خوبی نگه دارید و در مناطق شلوغ و بازارها، مراقب دست‌اندازها و جیب‌برها باشید.

کلام آخر

در این مطلب درباره چک لیست سفر به استانبول حرف زدیم. بررسی کردیم که قبل از سفر باید چه چیزهایی را چک کنید و در چمدان خود چه چیزهایی را باید قرار دهید. اگر قصد سفر به استانبول یا هر مقصد دیگری را دارید می‌توانید با کارشناسان توریک تماس گرفته و یا از طریق گفتینو با ما در تماس باشید و تور مورنظر خود را رزرو کنید. همچنین اگر به خدمات ویزا از ویزای دبی تا ویزای کانادا نیاز داشتید نیز با ما در ارتباط باشید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *