خانه
بلاگ
حساب کاربری

زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا؟

زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا؟
تاریخ انتشار: 1402/7/3

شاید سوال زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا یکی از مهم ترین سوال برای اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را دارند است. پاسخ به این سؤال با جزئیات کامل می‌تواند تأثیر به‌سزایی در نحوه تصمیم‌گیری شما داشته باشد. برخی افراد تصور می‌کنند که کانادا و آمریکا شبیه به یکدیگر هستند و تفاوتی برای زندگی در این دو مکان قائل نمی‌شوند.پاسخ این سوال موضوعی است که  قصد داریم تا در این مقاله به ‌طور کامل به بررسی آن بپردازیم و به شما در تصمیم‌گیری نسبت به اخذ ویزای کانادا یا ویزای آمریکا کمک کنیم.

مهاجرت به کانادا بهتره یا آمریکا؟

شباهت‌های آمریکا و کانادا باعث ایجاد حس سردرگمی درباره تصمیم‌گیری برای مهاجرت شود. هر دو کشور، برای ساخت شهرهایی با پیشرفته‌ترین امکانات به شکلی مدرن و در عین‌ حال شاد و پویا تلاش می‌کنند. زیرساخت‌های قوی مسئله‌ای است که آن‌ها را به سمت مدرنیته و ایجاد زندگی‌هایی با آسایش بالا برای مردم سوق داده است.

در ادامه به مقایسه این کشورها از نظر مهم‌ترین معیارهای کیفیت زندگی می‌پردازیم:

تحصیل در کانادا بهتره یا آمریکا؟

اگر هدف شما ادامه تحصیل در یک کشور و دانشگاه برتر است، مطالعه این بخش را اصلاً از دست ندهید! مقایسه تحصیل در این دو کشور از نظر فاکتورهای زیر انجام می‌شود:

هزینه‌های تحصیل در کانادا و آمریکا

هزینه‌های تحصیل در کانادا و آمریکا - زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا؟

 

تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبت به دانشگاه‌های آمریکا، ارزان‌تر است. دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا باید مبلغ بسیار زیادی را برای دریافت مدرک خود نسبت به دانشگاه‌های کانادا پرداخت کنند. در کانادا تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه برای کودکان به ‌صورت کاملاً رایگان است. همچنین دانشجویان برای ادامه تحصیل در کالج‌های معتبر و دانشگاه‌ها می‌توانند از کمک‌های مالی استفاده کنند.

تفاوت محیط آموزشی در کانادا و آمریکا

محیط‌های آموزشی کانادا بسیار هیجان‌انگیز هستند و دانشجویان سراسر دنیا توانایی بهره‌مندی از چنین محیط‌هایی را دارند. برخلاف ایالات متحده، دانشگاه‌های کانادا ارائه‌دهنده برنامه‌های آموزشی مشارکتی هستند که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیلات آکادمیک، تجربه کاری همراه با حقوق نیز داشته باشند. کالج‌های کانادا برای دانشجویان علاقه‌مند به محیط‌های علمی کاربردی بسیار مناسب محسوب می‌شوند؛ اما هزینه آن‌ها نسبت به دانشگاه‌ها ارزان‌تر است.

تفاوت سطح اعتبار دانشگاه‌ها در جهان

آمریکا برای تحصیلات عالی می‌تواند گزینه بهتری باشد؛ زیرا برترین دانشگاه‌های دنیا مانند هاروارد، استنفورد، پرینستون، میشیگان، ویرجینیا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، کرنل و کلمبیا را در بر گرفته است؛ اما مطلبی که باید در نظر داشته باشید این است که هر ساله به هزینه‌های تحصیل دانشگاه‌های آمریکا اضافه می‌شود. در حالی که تحصیلات در کانادا از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. از طرفی، نزدیک به 70 درصد از فارغ‌التحصیلان در آمریکا به دانشگاه‌های خود بدهی وام دانشجویی دارند. در صورتی ‌که محیط‌های آموزشی این دو کشور با شرایط شما مطابقت نداشته باشد، می‌توانید به اخذ ویزای استرالیا یا اخذ ویزای انگلیس نیز فکر کنید.

مقایسه اقتصاد کانادا و آمریکا

هر کشوری که اقتصاد قوی‌تری داشته باشد، می‌تواند زندگی با استانداردی بالاتری را برای شهروندان خود فراهم کند. آمریکا و کانادا هر دو از کشورهای قدرتمند در زمینه اقتصاد هستند. پس بیاید به اصلی‌ترین تفاوت‌های آنها اشاره کنیم:

  • کانادا از اقتصاد متنوع‌تری برخوردار بوده و بیشترین تمرکز خود را بر روی منابع طبیعی و تولید گذاشته است.
  • قیمت کالاها در هر دو کشور بسیار پایدار بوده و در صورت اعمال تغییر قیمت، مقدار آن بسیار پایین است.
  • از لحاظ سیستم بانکی، کانادا قوی‌تر عمل می‌کند و بحران‌های مالی جهان، کم‌ترین تأثیر را روی آن می‌گذارد. در حالی که اقتصاد آمریکا فراز و نشیب‌های بیشتری را تجربه می‌کند.
  • ذخایر ارزی هر دو کشور بسیار بالا هستند.
  • پرداخت مالیات در آمریکا به مقدار درآمد شما بستگی دارد؛ اما در کانادا همه افراد در پرداخت مالیات یکسان هستند و درصدی از حقوق خود را باید برای مالیات پرداخت کنند.

بررسی آمریکا و کانادا از نظر سبک زندگی یا لایف استایل

بررسی سبک زندگی در آمریکا و کانادا - زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا؟

 

شاید تا اینجای کار، تا حدودی متوجه شده باشید که زندگی در کانادا بهتر است یا آمریکا؛ اما توصیه می‌کنیم برای تصمیم‌گیری نهایی مطالعه دیگر بخش‌ها را از دست ندهید. در کانادا جرایم مربوط به اسلحه بسیار پایین‌تر است و اغلب از آن به‌ عنوان یک کشور مهاجرپذیرتر یاد می‌شود. همه ما درباره جرم و جنایت در آمریکا بیشتر شنیده‌ایم و حتی بررسی‌ها نیز این موضوع را ثابت کرده‌اند.

زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. سیستم سیاسی کانادا به انگلیس شباهت دارد. از طرفی کانادا از لحاظ آلودگی هوا نسبت به آمریکا جایگاه بهتری دارد و مردم آن می‌توانند زندگی سالم‌تری داشته باشند. هر دو کشور جاذبه‌های طبیعی بسیار دیدنی دارند که می‌توانند فرصت‌های ویژه‌ای را برای سفر فراهم کنند. سیستم حمل و نقل عمومی هم در آمریکا و هم در کانادا از نوع پیشرفته هستند؛ ضمن اینکه مردم به‌ راحتی می‌توانند از اتومبیل شخصی خود نیز استفاده کنند.

بررسی سیستم سلامت در آمریکا و کانادا

دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی برای مهاجران از اهمیت بالایی برخوردار است. در آمریکا هزینه مراقبت‌های خصوصی بسیار زیاد است؛ ازاین‌رو لازم است تا مردم، بیمه درمانی داشته باشند. از طرفی، همه مردم آمریکا بیمه همگانی ندارند. مراقبت‌های بهداشتی در کانادا وضعیت بهتری دارند و همه می‌توانند از بیمه سلامت عمومی با هزینه پایین استفاده کنند. البته این نوع دسترسی شامل حال افراد با اقامت دائم می‌شود. ضمن اینکه بیمه عمومی پوشش همه موارد را به عهده ندارد و شاید به دریافت بیمه خصوصی نیاز باشد.

بررسی آمریکا و کانادا از نظر اعطای ویزا

همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر، اخذ ویزا اکثر کشورها برای شهروندان ایرانی به یک چالش بزرگ تبدیل شده است؛ آمریکا یکی از سخت‌ترین شرایط را برای اعطای ویزا به ایرانیان دارد، پس اگر فرصت کافی برای رفع این چالش‌ها مانند ریجکت شدن و صرف هزینه‌های اضافی شامل رفتن به سفارت‌ در کشورهای همسایه و …. را ندارید، اخذ ویزای کانادا می‌تواند گزینه بهتری باشد.

نتیجه‌گیری

در این مسئله که کانادا و آمریکا از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای مردم دیگر نقاط جهان هستند، هیچ شکی وجود ندارد؛ زیرا هر دوی این کشورها از موقعیت‌های بسیار مناسبی برخوردار هستند و می‌توانند شرایط زندگی ایده‌آلی را برای مردم خود فراهم کنند. بااین‌حال، این‌که زندگی در کانادا بهتره یا آمریکا کاملاً بستگی به نظر شخصی و سلیقه خودتان دارد. شما باید با بررسی شرایط روحی، اقتصادی و موارد دیگر و همچنین تحقیقات بسیار درباره تمام جوانب زندگی در آمریکا و کانادا برای تصمیم‌گیری نهایی اقدام کنید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *