خانه
بلاگ
حساب کاربری

نمایشگاه big 5 دبی|رویداد بین المللی صنعت ساختمان

نمایشگاه big 5 دبی
تاریخ انتشار: 1402/8/30

در چند سال اخیر، دبی با توجه به پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته است، میزبان اتفاقات و رویداد‌های مهم و شگفت‌انگیزی بوده است. یکی از این رویداد‌ها، نمایشگاه Big 5 دبی است که بزرگترین رویداد ساخت‌و‌ساز در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا به شمار می‌آید. این نمایشگاه که سالانه در اواخر ماه نوامبر در شهر دبی برگزار می‌شود، بیش از 67000 متخصص ساخت و ساز از سراسر جهان را جذب می‌کند. نیمه آذر امسال نیز جدید‌ترین و آخرین نسخه از نمایشگاه Big 5 دبی برگزار خواهد شد. در ادامه با این نمایشگاه بیشتر آشنا خواهیم شد.

 

معرفی نمایشگاه big 5 دبی

نمایشگاه صنعت ساختمان دبی (big 5)، به عنوان برترین و تاثیرگذارترین نمایشگاه تجاری ساخت و ساز در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا شناخته می‌شود. این نمایشگاه، سالانه چیزی حدود 36000 بازدید کننده تجاری را از بیش از 150 کشور مختلف جهان جذب کرده و میزبان غرفه داران ملی و بین‌المللی در مرکز تجارت جهانی مشهور دبی می‌باشد. این نمایشگاه که در سال 1979 تاسیس شد، به عنوان یک نمایشگاه تجاری معتبر برای صنعت ساختمان مطرح شده است و توسط dmg events، یکی از سازمان‌دهندگان بین‌المللی پیشرو نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌ها برگزار می‌شود. در این نمایشگاه بیش از 2000 غرفه‌دار در دبی گرد هم می‌آیند تا در نمایشگاه گسترده‌ای که چندین حوزه مختلف از جمله ساخت‌وسازهای خارج از سایت و مدولار، محصولات و فناوری‌های خورشیدی، فناوری‌های هوشمند ساختمان‌، ابزار ساخت و ساز، تجهیزات حفاظت فردی، طراحی داخلی و کلیه خدمات مرتبط با ساختمان را پوشش می‌دهد، مشارکت کنند. این نمایشگاه که به عنوان یک مرکز جهانی برای بخش ساخت و ساز خدمت می‌کند، جهان شرق و غرب را به هم متصل کرده و متخصصانی مانند توسعه‌دهندگان املاک، معماران، پیمانکاران ساختمان، مهندسان، مشاوران و همچنین تولیدکنندگان و بازرگانان را از سراسر جهان جذب می‌کند. نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان دبی را می‌توان یک پلت‌فرم ایده‌آل برای شبکه سازی، تبادل دانش و ایجاد روابط تجاری بلند مدت معرفی کرد.

Big 5 Global Dubai 2023 نیز فرصتی عالی برای ملاقات و ایجاد روابط تجاری ارزشمند با خریداران و سرمایه گذاران از بیش از 40 کشور مختلف جهان است. نمایشگاه big 5 دبی 2023 که برجسته‌ترین نمایشگاه تجاری ساختمان در خاورمیانه و منطقه آسیا است، قرار است پس از ماه‌ها انتظار با یک رویداد روندساز دیگر از 4 تا 7 دسامبر 2023 به سالن‌ مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) بازگردد.

 

تاریخچه نمایشگاه big 5 دبی

منشا نمایشگاه Big 5 که با نام نمایشگاه صنعت ساختمان دبی شناخته می‌شود، به رویدادی به نام آب عرب باز می‌گردد و از ادغام پنج رویداد متمرکز بر محصولات جداگانه مانند HVAC و مصالح ساختمانی که همگی به بخش ساخت‌وساز ربط داشتند، پدید آمد. با ساخت مرکز تجارت جهانی دبی در اواخر دهه 1970، این رویداد مکانی دائمی برای برگزاری پیدا کرد و همراه با محل برگزاری خود، ابعاد و امکانات آن نیز افزایش و گسترش یافت. این رویداد از سوی دولت امارات و همچنین نهادهای بین‌المللی و محلی حمایت زیادی شده است. زمانی که در سال 2007، نخست وزیر وقت ایتالیا، رومانو پرودی، به همراه وزیر تجارت بین‌الملل خود از نمایشگاه big 5 دبی بازدید کرد، این رویداد یکی از اولین رویدادها در منطقه بود که از یک نخست وزیر استقبال کرد. در سال 2012 نیز دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا از این رویداد برای حمایت از تجارت صادرات کشورش بازدید کرد. این بازدیدها هم ارزش تجارت دوجانبه با امارات را منعکس می‌کرد و هم افزایش اهمیت منطقه خلیج فارس را به‌عنوان یک کل برای تولیدکنندگان اروپایی صادراتی نشان می‌داد.

 

ویژگی‌ها و قابلیت‌های نمایشگاه big 5 دبی

ویژگی‌ها و قابلیت‌های نمایشگاه big 5 دبی

نمایشگاه بیگ 5 دبی فرصتی بی‌نظیر را برای متخصصان صنعت فراهم می‌کند تا ارتباطات تجاری جدید ایجاد کنند، شبکه‌های بین‌المللی خود را گسترش دهند و بینش‌هایی را از مبتکران جهانی که تغییرات مثبت را در صنعت ایجاد می‌کنند، به دست آورند. به همین جهت است که هر ساله متخصصین و علاقه‌مندان زیادی از سراسر جهان علاقه‌مند هستند با دریافت ویزای دبی، به این شهر سفر کرده و در این نمایشگاه حضور داشته باشند. این نمایشگاه به طور جامع کل چرخه ساخت و ساز را در بخش‌های اختصاصی پوشش می‌دهد و هشت رویداد تخصصی از جمله رویداد بزرگ Big5، رویداد بتن خاورمیانه، نمایشگاه HVAC R، نمایشگاه سنگ خاورمیانه، نمایشگاه طراحی شهری و منظره و نمایشگاه FM Expo را شامل می‌شود. از سال 2010، برای حمایت از توسعه حرفه‌ای مستمر در بین مخاطبان، برگزار کنندگان این رویداد تأکید فزاینده‌ای بر آموزش در رویدادها در قالب کنفرانس‌ها، سمینارها و کارگاه‌ها داشتند. امروزه نیز برنامه‌های آموزشی توسط طیف گسترده‌ای از معماران، مشاوران، پیمانکاران و فعالین حوزه صنعت ارائه می‌شود که زمان و تخصص خود را داوطلبانه برای توسعه بیشتر بخش ساخت و ساز اختصاص می‌دهند. کارگاه‌های آموزشی که در این نمایشگاه برگزار می‌شوند، دارای گواهینامه CPD و جوایز معتبر Big 5 Global Impact هستند.

 

نمایشگاه The Big 5 (2023)

همان طور که گفتیم، نمایشگاه The Big 5، هر ساله در اواخر ماه نوامبر در شهر دبی برگزار می‌شود. در سال جاری نیز، آخرین و جدید‌ترین نسخه از این نمایشگاه از روز دوشنبه 4 دسامبر تا پنجشنبه 7 دسامبر 2023 در مرکز تجارت جهانی شهر دبی در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد. اگر علاقه دارید تا در این رویداد شرکت کنید، می‌توانید در این بازه زمانی با تور دبی سفری به این شهر داشته باشید و علاوه بر تفریح، از این نمایشگاه نیز بازدید کنید. نمایشگاه Big 5 Global فرصت منحصر به فردی برای ارتباط با علاقه مندان به حوزه ساخت و ساز، آشنایی با رهبران و پیشگاهمان صنعت، سیاست گذاران و اساتید حوزه ساخت و ساز را در اختیار علاقه مندان قرار می‌دهد. علاقه مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت این رویداد به آدرس thebig5.ae مراجعه کنند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *