خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین سواحل آسیا؛ شگفتی‌های کریستالی!

بهترین سواحل آسیا؛ شگفتی‌های کریستالی!
تاریخ انتشار: 1402/5/14

بدون شک، سواحل، یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در سراسر جهان هستند. اگرچه در سراسر جهان، سواحل زیبا و منحصر به فردی وجود دارند، اما بعید می‌دانم هیچ قاره‌ای به اندازه قاره آسیا بتواند ادعا کند که بهترین سواحل روی کره زمین را دارد. آسیا جایی است که بهشت ​​استوایی کهن الگوی واقعی در آن تعریف شده است.

شن‌های سفید و درخشان، درختان نخل تنومند، آب‌های فیروزه‌ای شفاف و تفریحات متنوع ساحلی، چیز‌هایی هستند که بهترین سواحل آسیا از آن‌ها برخوردار هستند. چه به دنبال یک ساحل زیبا برای قرار‌ی عاشقانه هستید و چه یک ساحل برای داشتن تعطیلاتی شگفت انگیز، در ادامه این مقاله از توریک با ما همراه باشید، تا به معرفی ده مورد از بهترین سواحل آسیا بپردازیم.

۱. ساحل صورتی (Pink Beach)، جزایر کومودو، اندونزی

ساحل صورتی (PINK BEACH)، جزایر کومودو، اندونزی - بهترین سواحل آسیا

Pink Beach

طبیعت منحصر به فرد ساحل صورتی باعث شده تا این ساحل، در رتبه اول لیست زیبا‌ترین سواحل آسیا قرار گیرد. شاید در مورد دریاچه‌های صورتی که در کشور‌های استرالیا و مکزیک وجود دارند، مانند دریاچه هیلیر، شنیده باشید. ساحل صورتی نیز مشابه آن‌ها است، اما به جای آب، دارای سواحلی با شن و ماسه‌هایی به رنگ صورتی است.

این ویژگی شگفت‌انگیز، نه تنها یک فرصت عکاسی فوق العاده را برای گردشگران ایجاد می‌کند، بلکه چیزی است که در هیچ جای جهان پیدا نخواهید کرد. علاوه بر این مورد، مناظر خیره‌کننده دیگری مانند نخل‌ها و تپه‌های بلند و مرتفعی نیز در این ساحل وجود دارند که سالانه گردشگران زیادی را به کشور اندونزی می‌کشانند.

برای بازدید از دریاچه صورتی لازم نیست حتما ویزای توریستی استرالیا یا اندونزی را بگیرید! چرا که در کشور خودمان ایران، در چابهار نیز دریاچه صورتی رنگ مهارلو وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری با تور چابهار به آن سفر می‌کنند.

۲. ساحل بوراکای (Boracay)، فیلیپین

ساحل بوراکای (BORACAY)، فیلیپین - بهترین سواحل آسیا

Boracay

بدون شک، می‌توان معروف‌ترین جزیره و ساحل کشور فیلیپین را ساحل بوراکای معرفی کرد که به وسعت 7 کیلومتر، دارای شن و ماسه‌های سفید و درخشان است که در واقع به همین دلیل، ساحل سفید نیز نامیده می‌شود. ساحل بوراکای فیلیپین، جلوه‌ای مانند تصاویر کارت پستال دارد که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند! فراموش نکنید که سفر به کشور فیلیپین نیازمند اخذ ویزای توریستی است.

به تازگی، دولت فیلیپین، ساحل بوراکای را به طور موقت به مدت شش ماه تعطیل کرد تا آن را به شکوه سابق بازگرداند، بنابراین اکنون زمان مناسبی است که به این ساحل بکر و زیبا سفر کرده و از آن بازدید کنیم. یوگای ساحلی، کایت‌سواری و غواصی همگی از جمله فعالیت‌های ساحلی بوراکای هستند. در شب‌ها نیز بارها و رستوران‌های زیادی همراه با اجرای موسیقی زنده و رقصنده‌ها، بازدیدکنندگان را سرگرم می‌کنند.

۳. ال نیدو (El Nido)، جزیره PALAWAN، فیلیپین

ال نیدو (EL NIDO)، جزیره Palawan، فیلیپین - بهترین سواحل آسیا

El Nido

ساحل ال نیدو یکی دیگر از سواحل معروف آسیا است که در کشور فیلیپین واقع می‌باشد. در واقع ال نیدو را می‌توان یک بهشت ​​دست نخورده استوایی بر روی زمین دانست که اغلب به عنوان آخرین مرز فیلیپین از آن یاد می‌شود. این ساحل در قسمت شمالی جزیره پالاوان قرار دارد که در میان مجموعه‌ای از جزایر کوچک، صخره‌های مرمرین مرتفع، پوشش گیاهی سرسبز استوایی، غارهای باستانی و تالاب‌های مسحورکننده واقع می‌باشد.

ال نیدو، از اقامتگاه‌های زیبایی تشکیل شده است که هر یک از ان‌ها سواحل خیره‌کننده و آب‌های کریستالی خاص خود را دارند که می‌توانید آن‌ها را کشف کنید. برخی از این اقامتگاه‌ها عبارتند از Corong Corong و Nacpan که مکان‌های عالی برای اقامت در حین سفر در اطراف جزایر هستند. از دیدنی‌های ساحل ال نیدو می‌توان به رخنمون‌های صخره‌ای، ماسه‌های سفید و درخشان و صخره‌های پر از هزاران ماهی رنگارنگ اشاره کرد.

۴. ساحل کو کارادان (Koh Kradan)، تایلند

ساحل کو کارادان (Koh Kradan)، تایلند - بهترین سواحل آسیا

Koh Kradan

تایلند به دلیل سواحل زیبای بی شماری که دارد، به خوبی در جهان شناخته شده است و تا حدودی می‌توان گفت، این بدان معناست که بسیاری از شگفت‌انگیزترین سواحل جهان را در خود جای داده است. به همین دلیل تور تایلند از محبوب‌ترین تورهای شرق آسیاست. جزیره Koh Kradan که چند کیلومتر دورتر از سرزمین اصلی کو کرادان یکی از جزایر ترانگ قرار دارد، مجموعه‌ای از حدود 40 جزیره و ساحل بزرگ و کوچک است که بخش عمده‌ای از پارک ملی هات چائو مای را تشکیل می‌دهد.

از بین تمام این جزایر و سواحل، کوه کرادان شاید زیباترین و تا حد زیادی بکر‌ترین ساحل این جزیره باشد. کوه کرادان علیرغم اینکه در جنوب پوکت قرار دارد و حتی به کوه فی فی نیز نزدیک‌تر است، اما دنیایی جدا منحصر به فرد دارد و زیبایی‌های طبیعی شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است.

آب‌های دریای آندامان که این ساحل را احاطه کرده‌اند نسبتاً کم عمق هستند، به این معنی که برای شنا کردن ایده آل می‌باشند. علاوه بر این، این ساحل محل مناسبی برای غواصی نیز به شمار می‌آید. اگر ویزای تایلند را گرفته‌اید و قصد اقامت در این جزیره را دارید، چندین استراحتگاه کوچک و اقامتگاه‌های لوکس، در این ساحل وجود دارند.

۵. ساحل کلینگکینگ (Kelingking Beach)، اندونزی

ساحل کلینگکینگ (Kelingking Beach)، اندونزی - بهترین سواحل آسیا

Kelingking Beach

اگر سوار قایق شده و سفر کوتاهی به جزیره نوسا پنیدا داشته باشید، به یکی از بهترین دلایل رزرو تور و سواحل آسیا خواهید رسید. ساحل کلینگکینگ در اندونزی اگرچه در رقابت با سواحل معروفی مانند Atuh و Suwehan است، اما دیدنی‌ها و جلوه‌ی شگفت‌انگیزی دارد که توجه هر بازدید‌کننده‌ای را جلب می‌کند. ساحل Kelingking با نام‌های مختلفی از جمله ساحل Secret Point و اخیراً ساحل T-Rex شناخته می‌شود.

این ساحل زیبا، در پایین برخی از صخره‌های سنگ آهکی سفید بسیار بلند (حدود 200 متر) قرار دارد و با پوشش گیاهی فراوان، شن‌های تقریباً سفید و دریای آبی رنگین کمانی بسیار زیبا، احاطه شده است. البته باید اشاره کنیم که شنا کردن در ساحل Kelingking، می‌تواند خطرناک باشد، چرا که امواج و جریان‌ها در آن اغلب بسیار قدرتمند هستند. اگر ویزای اندونزی را گرفتید و به این کشور زیبا سفر کردید، بازدید از این ساحل را فراموش نکنید!

۶. ساحل رادهنگر (Radhanagar Beach)، هندوستان

ساحل رادهنگر (Radhanagar Beach)، هندوستان - بهترین سواحل آسیا

Radhanagar Beach

ساحل Radhanagar یکی دیگر از بهترین سواحل آسیا است که با نام ساحل شماره 7 نیز شناخته می‌شود. ماسه‌های سفید آن که به آرامی به سمت آب‌های خلیج بنگال شیب دار می‌شوند و پس زمینه‌ای از جنگل‌های سرسبز را به خود اختصاص می‌دهند، این ساحل را به عنوان یکی از بهترین‌ ساحل‌ها در آسیا و جهان معرفی می‌کند.

ساحل راداناگار در ضلع غربی Swaraj Dweep قرار دارد که هنوز اغلب با نام دوران استعماری آن جزیره Havelock، بخشی از مجمع الجزایر آندامان شناخته می‌شود و رو به جنوب، در انتهای یکی از دو جاده اصلی جزیره قرار دارد. این جزیره در خلیج بنگال بسیار نزدیک به میانمار (برمه) است اما توسط هند اداره می‌شود.

این ساحل زیبا، گاهی اوقات پس از باران، توسط رودخانه‌ای که از تپه‌ها سرازیر می‌شود به دو قسمت تقسیم می‌شود و جلوه‌ای دیدنی را به نمایش می‌گذارد. برای بازدید از این ساحل دیدنی، کافی است به واسطه شرکت گردشگری توریک، به اخذ ویزای هند اقدام کنید.

۷. ساحل آکاجیما (Akajima Beach)، ژاپن

ساحل آکاجیما (Akajima Beach)، ژاپن - بهترین سواحل آسیا

Akajima Beach

ساحل آکاجیما که آکاشیما تلفظ می‌شود، قسمتی از گروه جزایر کراما در استان اوکیناوای ژاپن است. این مکان که با نام مستعار “آکا” شناخته می‌شود، یک مقصد محبوب برای تعطیلات است که تقریباً در میانه راه بین نوک شمالی تایوان و جنوبی‌ترین نقطه سرزمین اصلی ژاپن قرار دارد. دسترسی به آکا از طریق گذرگاه‌های مکرر کشتی بین جزیره اصلی اوکیناوا (بندر تومارین) و گروه جزیره کراما انجام می‌شود.

هنگامی که به جزیره رسیدید دوچرخه‌ها بهترین و جالب‌ترین راه برای رفت و آمد در اطراف آکا هستند. اقیانوس اطراف آکاجیما از جریان کوروشیو تغذیه می‌کند که به معنای صخره‌های مرجانی سالم و تنوع غنی از زندگی دریایی است. اطراف این ساحل را صخره‌های مرجانی با آب‌های آرام و ماهی‌های استوایی رنگارنگ فراوان احاطه کرده‌اند.

اگر قصد اخذ ویزای ژاپن و سفر به این کشور را دارید خوب است بدانید که فصل پربازدید از ساحل آکا، از آوریل تا اکتبر است. همچنین علاقه زیادی به بازدید از این منطقه از اواخر دسامبر تا اوایل آوریل وجود دارد، چرا که این زمان، فصل تولید مثل نهنگ‌های گوژپشت است.

۸. ساحل پانگکور ( Pangkor Beach)، مالزی

ساحل پانگکور ( Pangkor Beach)، مالزی - بهترین سواحل آسیا

Pangkor Beach

جزیره Pangkor درست در ساحل غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد و یکی از شناخته‌شده‌ترین جزایر جهان می‌باشد. در واقع یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های پراک، جزیره زیبای پرام در ساحل غربی مالزی است که ساحل پانگکور را در خود جای داده است. ساحل پانگکور، یک ساحل مرجانی بسیار زیبا و دیدنی است که ترکیبی شگفت انگیز از شن‌های سفید و شفاف، دریای فیروزه‌ای رنگ با قوس‌هایی خوش منظره و درختان نخل مرتفع است که تصویری از بهشت را نمایش می‌دهند.

اغلب گردشگران، در این ساحل زیبا به تفریحاتی مانند شنا و غواصی می‌پردازند. اگر می‌خواهید به مالزی سفر کرده و تعطیلاتی به یاد ماندنی در ساحل زیبای آن داشته باشید، اولین قدم، دریافت ویزای مالزی است که می‌توانید برای دریافت آن، از آژانس گردشگری معتبر توریک کمک بگیرید.

۹. ساحل بالانگان (Balangan)، جزیره بالی، اندونزی

ساحل بالانگان (Balangan)، جزیره بالی، اندونزی - بهترین سواحل آسیا

Balangan

ساحل بالانگان، یکی از معروف‌ترین سواحل جزیره زیبای بالی است که در جنوب بالی و در منطقه تپه سنگی سفید Pecatu قرار دارد و به مکانی معروف و محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. ساحل بالانگان، امواج خیلی بلندی دارد که از همین رو، در بین موج سوالان بسیار محبوب است. کف اقیانوس که ناصاف است، آب‌های خروشان آن، ساحل شنی به طول ۲۰۰ متر، چشم اندازی دیدنی از اقیانوس هند و جلوه‌ای زیبا از غروب خورشید، از شگفتی‌های ساحل بالانگان هستند.

ساحل بالانگان را می‌توان ساحلی بسیار عالی و مناسب برای استراحت کردن و گذراندن تعطیلات معرفی کرد که سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد.

۱۰. ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)، دبی

ساحل جمیرا (Jumeirah Beach)، دبی - بهترین سواحل آسیا

Jumeirah Beach

ساحل جمیرا را می‌توان معروف‌ترین ساحل دبی و از بهترین سواحل آسیا معرفی کرد که سالانه گردشگران زیادی با اخذ ویزای دبی به آن سفر می‌کنند. ساحل جمیرا یک ساحل شنی زیبا و دیدنی است که به نام منطقه جمیرا دبی در ساحل خلیج فارس واقع شده است. ساحل جمیرا، به دلیل برخورداری از استانداردهای بین‌المللی، دارای تاییدیه پرچم آبی ساحل (Blue Flag beach) است. این تاییدیه‌ به وسیله بنیاد Foundation for Environmental Education اعطا می‌شود و نشان‌دهنده خدمات و قابلیت‌های کامل و استاندارد یک ساحل می‌باشد.

ساحل جمیرا را می‌توان ساحلی لوکس معرفی کرد که هتل‌های بزرگ، استراحتگاه‌ها و توسعه‌های مسکونی از جمله هتل برج العرب (برج عرب)، پارک آبی وایلد وادی، هتل ساحلی جمیرا، و مدینه جمیرا، هتل و مجتمع تجاری به سبک قدیمی در اطراف آن وجود دارند.

آزادترین سواحل آسیا‌

تعداد زیادی از آزادترین سواحل دنیا در آسیا قرار دارند. این سواحل، سواحلی هستند که در آنها هیچ محدودیتی برای دسترسی و استفاده از آنها وجود ندارد. آزادترین سواحل معمولاً متعلق به دولت یا جوامع محلی هستند و برای استفاده عمومی آزاد هستند.

برخی از ویژگی‌های سواحل آزاد عبارتند از:

  • عدم وجود محدودیت برای دسترسی و استفاده
  • عدم وجود محدودیت برای پارک کردن خودرو
  • عدم وجود محدودیت برای نصب چادر یا سایبان
  • عدم وجود محدودیت برای شنا، آفتاب گرفتن، ماهیگیری و سایر فعالیت‌های آبی

سواحل آزاد در بسیاری از کشورهای آسیا وجود دارند. برخی از معروف‌ترین سواحل آزاد آسیا عبارتند از:

۱. ساحل کوا دانگه در ویتنام

ساحل کوا دانگه یکی از زیباترین سواحل آسیا است. این ساحل با شن‌های سفید، آب‌های فیروزه‌ای و صخره‌های آهکی، مناظری خیره‌کننده را ایجاد می‌کند. ساحل کوا دانگه به دلیل آزاد بودن و امکانات رایگانی مانند پارکینگ، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی، از محبوبیت زیادی برخوردار است. اگر قصد بازدید از این ساحل را دارید همین حالا برای اخذ ویزای ویتنام اقدام کنید.

۲. ساحل بون‌آکیلا در گواتمالا

ساحل بون‌آکیلا یکی از طولانی‌ترین سواحل گواتمالا است. این ساحل با شن‌های طلایی و آب‌های زلال، مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و سایر فعالیت‌های آبی است. ساحل بون‌آکیلا به دلیل آزاد بودن و دسترسی آسان، از محبوبیت زیادی برخوردار است.

۳. ساحل پاتایا در تایلند

ساحل پاتایا یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین سواحل تایلند است که سالانه مسافران بسیاری با تور پاتایا برای بازدید از این ساحل به پاتایا سفر می‌کنند.

۴. ساحل سامویی در تایلند

تور سامویی یکی دیگر از محبوب‌ترین تورها و ساحل این جزیره نیز یکی دیگر از سواحل زیبا و محبوب تایلند است. ساحل سامویی مکانی عالی برای لذت بردن از تعطیلات است. این ساحل دارای زیبایی طبیعی خیره‌کننده، امکانات و خدمات فراوان و تنوع است.

۵. ساحل کورون در فیلیپین

ساحل کورون یکی از زیباترین سواحل فیلیپین است. این ساحل به دلیل داشتن صخره‌های مرجانی خیره‌کننده‌ که محل زندگی طیف گسترده‌ای از ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی است، محبوب است. این صخره‌های مرجانی مکانی عالی برای غواصی و اسنورکلینگ هستند.

۶. ساحل پوکت در تایلند

ساحل پوکت نیز ساحل بعدی پرطرفدار تایلند است. این ساحل به دلیل زیبایی طبیعی، امکانات و خدمات فراوان و زندگی شبانه پر جنب و جوش محبوب است. ساحل پوکت با وجود محبوبیت زیاد، هنوز هم بخشی از آن به صورت رایگان قابل استفاده است.

۷. ساحل بالی در اندونزی

ساحل بالی هم از زیباترین و آزادترین سواحل اندونزی است. این ساحل علاوه‌بر دارا بودن طبیعت زیبا، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، فروشگاه‌ها و سایر امکانات رفاهی نیز دارد. همچنین، این ساحل دارای امکاناتی برای ورزش‌های آبی مانند موج‌سواری، غواصی و جت اسکی است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *