خانه
بلاگ
حساب کاربری

پل طلایی ویتنام؛ در دستان خدا قدم بزنید!

پل طلایی ویتنام؛ در دستان خدا قدم بزنید!
تاریخ انتشار: 1403/2/30

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام، پل طلایی ویتنام یا پل دستان خدا است. این پل، موردتوجه بسیاری از گردشگرانی که اهل سفر با تور خارجی هستند قرار دارد و نرده طلاکاری شده آن باعث شده تا به پل طلایی ویتنام نیز معروف شود. بسیاری از گردشگرانی که به ویتنام سفر می‌کنند، بازدید از این پل زیبا و مشهور را در برنامه تفریحی خود قرار می‌دهند تا در کنار لذت‌بردن از طبیعت اطراف، روی پل عکس‌های زیبایی را ثبت کنند. اهمیت این پل باعث شده تا ما در ادامه مطلب بخواهیم درباره این پل زیبا مفصل‌تر صحبت کنیم.

معرفی پل طلایی ویتنام

گردشگران بعد از تهیه ویزای ویتنام و سفر گردشگری خود باید اطلاعات کاملی را دررابطه‌با جاذبه‌های گردشگری ویتنام به دست آورند. پل دستان خدا در ویتنام و در شهر دانانگ روی تپه‌های بانا واقع شده است. این پل، طولی به‌اندازه ۱۵۰ متر داشته و در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته و در سال ۲۰۱۸ افتتاح شده است. طراحی پل به‌گونه‌ای است که دودست بزرگ سنگی آن را گرفته‌اند که به دست‌های خدا مشهور هستند. این پل زیبا به پارک تفریحی Sun World Ba Na Hills تعلق دارد که رستوران‌ها، هتل‌ها، تله‌کابین و جاذبه‌های دیگری را شامل می‌شود. پل طلایی که نمادی از هنر، معماری و فرهنگ ویتنام است، موردتوجه گردشگران بسیاری در سراسر جهان قرار دارد.

چگونه می‌توانیم به پل طلایی ویتنام برویم؟

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم، پل طلایی در شهر دانانگ قرار دارد و شما برای بازدید از آن، پس از دریافت ویزای توریستی و سفر به کشور ویتنام، باید خود را به این شهر برسانید. دانانگ جاهای دیدنی دیگری مانند پل اژدها را نیز دارد. شما می‌توانید شبی را در این شهر بگذرانید و صبح از طریق یکی از راه‌های زیر به سمت پل دستان خدا حرکت کنید:

  • اتوبوس: می‌توانید با کمک اتوبوس خود را به بانا برسانید. البته اتوبوس در تمام ساعت‌ها کار نمی‌کند و باعث محدودیت در زمان سفر شما می‌شود. اگر می‌خواهید از اتوبوس استفاده کنید، حتماً از ساعات رفت‌وبرگشت آن مطلع شوید.
  • کرایه ماشین: اگر به دنبال آزادی عمل در گشت‌وگذار هستید، می‌توانید ماشین کرایه کنید. با کرایه‌کردن ماشین می‌توانید به‌راحتی در تپه‌های بانا به تفریح بپردازید.
  • تاکسی: کرایه تاکسی یکی از روش‌های معمول و اقتصادی برای رفتن به سمت پل طلایی است.
  • اجاره موتورسیکلت: با اجاره موتورسیکلت می‌توانید به‌راحتی در بخش‌های دیگر تپه‌های بانا به گشت‌و‌گذار بپردازید.

لوکیشن پل طلایی ویتنام

بهترین زمان بازدید از پل طلایی دانانگ

بهترین زمان بازدید از پل طلایی دانانگ

تپه‌های بانا از آب‌وهوای دلنشینی برخوردار هستند و در همه فصول سال بازدید از طبیعت زیبای آن بسیار لذت‌بخش است. رفتن به پل دستان خدا نیز موقع خاصی ندارد و هر زمانی که خواستید، می‌توانید برای بازدید از آن اقدام کنید. اگر می‌خواهید عکس‌های زیبا و هنری را در این مکان ثبت کنید، صبح و بعدازظهر بهترین زمان برای بازدید از این پل زیبا است. صبح‌ها، وجود مه باعث خلق صحنه‌های رؤیایی می‌شود و در بعدازظهر نیز غروب آفتاب می‌تواند فضایی جذاب را برای شما خلق کند.

تصویر سه بعدی از پل دستان خدا

جاذبه‌های اطراف پل دستان خدا

از دیگر جاذبه‌هایی که در نزدیکی پل دستان خدا قرار دارد و می‌توانید بازدید از آن‌ها را در برنامه تفریحی خود قرار دهید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

باغ گل ویتنام

این باغ گل زیبا، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین باغ گل‌های جهان شناخته می‌شود و در نزدیکی پل دستان خدا قرار دارد. در باغ گل ویتنام شما می‌توانید شاهد بیشتر از ۵۰ نوع گل زیبا و رنگارنگ باشید. طراحی این باغ گل به‌صورت یک پارک تفریحی انجام‌گرفته و شما می‌توانید بخشی از وقت خود را به انجام بازی‌های مختلف در آن بپردازید.

تپه‌های بانا

یک روستای قدیمی در فاصله ۴۰ کیلومتری از پل طلایی قرار گرفته است که آن را به‌عنوان یک میراث‌فرهنگی جهانی به‌وسیله یونسکو ثبت کرده‌اند. این روستا قدمتی بیش از ۱۰۰۰ سال دارد که می‌توانید در آن به بازدید از خانه‌های سنتی و صنایع‌دستی بپردازید و بافرهنگ و آداب‌ورسوم مردم محلی آن آشنا شوید. این روستای گردشگری، محبوبیت بسیار زیادی دارد.

قلعه امپراطوری شهر هانوی ویتنام

قلعه امپراطوری شهر هانوی ویتنام

از دیگر جاذبه‌های گردشگری این منطقه می‌توان به قلعه هانوی اشاره کرد. این قلعه را پادشاه لی تای تو در قرن ۱۱ میلادی ساخته که نقش مرکز سیاسی و نظامی امپراطوری لی و ماک را داشته است. این قلعه را بارها تخریب و بازسازی کرده‌اند که در حال حاضر به‌صورت یک موزه درآمده است و موردتوجه گردشگران قرار دارد.

کلام آخر

پل طلایی ویتنام، فارغ از اینکه صرفاً یک جاذبه گردشگری باشد، به عنوان پلی بین گذشته، حال و آینده ویتنام نیز عمل می‌کند. این پل یادآور تاریخ غنی و فرهنگ منحصر به فرد این کشور است و در عین حال، نمادی از تعهد ویتنام به توسعه و پیشرفت در عصر حاضر به شمار می‌رود.

بازدید از پل طلایی ویتنام، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی و منحصر به فرد است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. این پل، نمونه‌ای بارز از هم‌آهنگی بین طبیعت و هنر معماری است و به عنوان گوهری درخشان در میان جاذبه‌های گردشگری جهان می‌درخشد.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *