خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به ساموئی؛ سیر تا پیاز دانستنی‌های این جزیره

راهنمای سفر به ساموئی؛ سیر تا پیاز دانستنی‌های این جزیره
تاریخ انتشار: 1402/9/18

کو سامویی، شهر و جزیره‌ای واقع در جنوب خلیج تایلند است که بزرگترین جزیره مجمع‌الجزایر ساموئی و دومین جزیره بزرگ در کشور به حساب می‌آید. اخذ ویزای توریستی برای سفر به این شهر واجب است. Koh Samui که به خاطر سواحل پر از نخل، چشم‌اندازهای داخلی و طیف وسیعی از دیدنی‌های سرگرمی، اقامتگاه‌های فوق‌العاده و تنها جزیره دارای فرودگاه در مجمع‌الجزایر شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و رزرو تور خارجی است. به همین دلیل راهنمای سفر به سامویی می‌تواند جالب و کاربردی باشد. اگر شما هم قصد سفر به جزیره سامویی را دارید، در این مطلب که قصد داریم یک راهنمای سفر به سامویی جامع و کامل ارائه دهیم، همراه ما باشید.

معرفی جزیره سامويی و تاریخچه آن

معرفی جزیره سامويی و تاریخچه آن

جزیره کو سامویی که اغلب فقط سامویی نامیده می‌شود، جزیره‌ای با زیبایی و تنوع طبیعی بسیار زیاد در خلیج کشور تایلند در سواحل شرقی کرا ایستموس است. این جزیره بیشتر برای طبیعت بکر، سواحل زیبا، درختان نارگیل و جنگل‌های بارانی شناخته می‌شود و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان می‌باشد. تاریخچه این جزیره به قرن‌ها قبل برمی‌گردد. در ابتدا ماهیگیرانی از شبه جزیره مالایا و جنوب چین ساکن این جزیره بودند. برخی معتقدند نام ساموئی نیز از کلمه چینی “Saboey” به معنای “پناهگاه امن” گرفته شده است.

این جزیره تا اواخر دهه 1800 برای خود تایلندی‌ها و تا دهه 1970 برای جهان خارج نسبتا ناشناخته بود. در طول قرن‌ها، کو سامویی توسط دنیای بیرون دست نخورده باقی ماند و ساکنان آن زندگی ساده‌ای داشتند. اولین تماس مهم جزیره با دنیای خارج، در زمان سلطنت شاه راما پنجم در اواخر قرن نوزدهم اتفاق افتاد. ساخت اولین استراحتگاه مجلل جزیره، همراه با افتتاح فرودگاه بین‌المللی سامویی در سال 1989، فصل جدیدی را در تاریخ کو سامویی رقم زد و راه را برای توسعه بیشتر استراحتگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر امکانات توریستی هموار، و این جزیره را برای طیف وسیع‌تری از بازدیدکنندگان قابل دسترسی کرد.

آب‌و‌هوای ساموئی

آب‌و‌هوای کوه سامویی در بیشتر مواقع دلپذیر و مطبوع است، اما دارای سه فصل متمایز خشک، گرم و بارانی می‌باشد. کشور تایلند بین مدار راس السرطان و استوا قرار دارد که باعث می‌شود آب‌و‌هوای آن در تمام طول سال گرم و مرطوب باشد. به طوری که سطح رطوبت بین 70 تا 85 درصد و میانگین دما نیز حدود 28 درجه سانتیگراد است. با روزهای آفتابی در بیشتر سال، تنها چیزی که به ندرت در اینجا دیده می‌شود، هوای سرد است.

فصل خشک (از دسامبر تا مارس)

در فصل خشک که اوج آن از اواسط دسامبر تا اواسط فوریه است، آب و‌هوای سامویی شگفت‌انگیز می‌باشد. در این فصل خورشید بسیار تابان است، به خصوص از ساعت 11 صبح تا 3 بعد از ظهر. توصیه می‌کنیم اگر به هوای گرم علاقه‌ای ندارید، این فصل را برای سفر به ساموئی انتخاب نکنید.

فصل گرم (از آوریل تا آگوست)

در فصل گرمای ساموئی، در طول روز با تابش آفتاب گرم و در بعد از ظهر با بارش باران و هوای خنک مواجه خواهید شد. به دلیل تعطیلات، ژوئیه و آگوست ماه‌های محبوب برای بازدید از کوه سامویی هستند، بنابرابن تعداد گردشگران در این بازه زمانی بسیار زیاد است.

فصل بارانی (سپتامبر تا نوامبر)

از جولای تا دسامبر باران بسیار زیادی در ساموئی می‌بارد و ماه‌های اکتبر و نوامبر نیز بارانی‌ترین ماه‌ها هستند. مانند بسیاری از مناطق گرمسیری دیگر، معمولاً برای مدت کوتاهی باران شدید است و از طرفی ساعات زیادی هوای خشک و آفتابی وجود دارد. در این فصل شلوغی جزیره بسیار کمتر است و اغلب می‌توانید محل اقامت خوبی پیدا کنید.

بهترین زمان بازدید از سامویی

مورد بعدی که در این راهنمای سفر به ساموئی به آن می‌پردازیم، بهترین زمان سفر به ساموئی است. کو سامویی یک مقصد گردشگری و تعطیلات در تمام طول سال است که در اغلب مواقع آب‌و‌هوای مطبوع و عالی دارد. اما به طور کلی، ماه‌های فوریه و مارس، یعنی بهمن تا فروردین را می‌توان بهترین زمان سفر به ساموئی معرفی کرد چرا که هوا در آفتابی‌ترین و بهترین حالت خود قرار دارد.

تفریحات و مکان‌های دیدنی ساموئی

تفریحات و مکان‌های دیدنی ساموئی

کو سامویی بهشتی در جنوب تایلند است که به خاطر تفریحات شبانه، مناظر دیدنی و سواحل زیبایش شناخته می‌شود. برخی از بهترین سواحل و دیدنی‌های ساموئی که پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن‌ها را حتما در برنامه تور ساموئی خود قرار دهید عبارتند از:

  • سواحل Lamai، Lipa Noi، Choeng Mon، Chaweng و Thongtakian
  • باغ مخفی بودا
  • آبشارهای نا موانگ
  • صخره‌های هین تا و هین یای
  • جزیره Phangan و Koh Tao
  • دهکده ماهیگیران بوفوت
  • معابد رنگارنگ Wat Ratchathammaram، Wat Plai Laem، Wat Phra Yai
  • پارک دریایی Ang Thong
  • بازار شبانه ساموئی

مکان‌هایی برای اقامت در کو سامویی

مکان‌هایی برای اقامت در کو سامویی

برخی از بهترین مکان‌ها برای اقامت در جزیره کو ساموئی عبارتند از:

  • هتل لوکس Aumpai: این هتل در قلب جزیره لامای واقع شده و دارای اتاق‌های تمیز و جادار و همچنین یک استخر زیبا است.
  • خانه ییلاقی اسکله Bangrak: این خانه‌های ییلاقی زیبا در روستای Bophut درست در مجاورت ساحل واقع شده‌اند و محل خوبی برای اقامت هستند.
  • هتل Palm Coco Mantra: این هتل بر روی تپه‌ای با منظره زیبای رو به دریا و استخر واقع شده است و دارای یک استخر روباز، یک رستوران و اتاق‌هایی زیبا است.

مکان‌هایی برای خوردن و نوشیدن در کو سامویی

مکان‌هایی برای خوردن و نوشیدن در کو سامویی

قطعاً یکی از تجربه‌های عالی هر سفری، چشیدن طعم غذا‌های محلی آن مکان است. بهترین مکان‌هایی که در کو ساموئی می‌توانید طعم بی‌نظیر غذا‌های جزیره را بچشید در ادامه آورده شده است.

  • بازار شبانه روستای بوفوت: این بازار بهترین مکان در ساموئی است که می‌توانید بهترین غذا‌های محلی را در آن پیدا کنید، به ویژه در روز‌های جمعه!
  • La Fabrique: این مکان یک نانوایی فرانسوی است که بهترین شیرینی‌ها و نان‌ها را همراه با قهوه خوب سرو می‌کند.
  • The Tent Beachfront: یک رستوران شیک در کنار ساحل است که غذا‌های متنوع محلی و بین‌المللی را ارائه می‌کند.
  • رستوران The Jungle Club: این رستوران غذاهای تایلندی و غربی را با کیفیتی بالا و در محیطی رو به منظره‌ای فوق‌العاده ارائه می‌کند.
  • رستوران Haad Bang Po: یک غذاخوری و رستوران کوچک و جمع‌و‌جور است که در ساحل قرار دارد و غذا‌های با کیفیت و خوشمزه‌ای در آن پیدا می‌شود.
  • رستوران هندی کوهنور: این رستوران بهترین غذاهای هندی را در جزیره سرو می‌کند و قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه‌ای نیز دارد.
  • رستوران سالا تای: در این رستوران می‌توانید طعم غذاهای اصیل محلی تایلندی خوشمزه را با قیمت مناسب و مقرون به صرفه بچشید.

حمل و نقل در جزیره سامویی

حمل و نقل در جزیره سامویی

حمل و نقل در ساموئی برخلاف وضعیت حمل و نقل در تایلند در شرایط چندان خوبی قرار ندارد و اغلب افراد موتور یا ماشین شخصی خود را دارند. برای گردشگران نیز این امکان وجود دارد که وسیله نقلیه شخصی خود را در طول اقامت خود در سامویی اجاره کنند. قیمت‌ها بسته به مدل وسیله و مکانی که آن را از آن اجاره می‌کنید می‌تواند متفاوت باشد. البته، یک نوع اتوموبیل قدیمی که Songthaew نام دارد نیز به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی در سامویی استفاده می‌شود. این ماشین‌ها که در واقع ماشین‌های قدیمی بازسازی شده‌ای هستند، رایج‌ترین وسیله نقلیه عمومی در سامويی به حساب می‌آیند. تاکسی‌ها و موتور تاکسی‌ها نیز دیگر شیوه حمل و نقل در سامویی هستند که تقریبا در تمام سطح جزیره می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. البته استفاده از این وسیله‌های نقلیه قیمت بالایی دارد و چندان به صرفه نیست. علاوه بر موارد گفته شده، از آنجایی که سامویی چهار اسکله اصلی به نام‌های ناتون، لیپا نوی، مائنام و بانگراک دارد، کشتی‌ها و قایق‌های سریعی در میان جزیره و مناطق اطراف آن برای حمل و نقل وجود دارند. اپلیکیشن NaviGo، اپلیکیشن حمل و نقل محلی و ارزان قیمت ساموئی است که با نصب آن می‌توانید وسیله‌های حمل و نقل درخواست دهید.

هزینه سفر به ساموئی

سفر به ساموئی در وهله اول نیاز به اخذ ویزای تایلند دارد که هزینه دریافت آن 35 یورو است. هزینه هواپیما از تهران به سامویی نیز با توجه به نوع آن می‌تواند متفاوت باشد. مورد بعدی، هزینه حمل و نقل در ساموئی است که به نوع وسیله حمل و نقل انتخابی شما بستگی دارد. برای مثال، هزینه خودر‌و‌های سانگسیو، چیزی حدود 50 تا 100 بات تایلند هزینه دارد. اگر با تاکسی‌ها تردد کنید نیز باید حدود 300 الی 800 بات پرداخت کنید. هزینه اجاره وسیله حمل و نقل در سامویی برای یک روز هم 800 تا 1500 بات تایلند می‌باشد. هزینه اقامت در سامویی دیگر بخش از هزینه‌های سفر به این جزیره است که به نوع هتل اقامتی شما بستگی دارد. به طور کلی هزینه اقامت در هتل‌های دو ستاره از 300 تا 500، هتل‌های 3 ستاره 500 الی 10 هزار بات، هتل‌های 4 ستاره 100 الی 16 هزار بات و هتل‌های 5 ستاره نیز 4 هزار الی 53 هزار بات تایلند قیمت دارند. هزینه صرف یک وعده غذایی معمولی در سامویی نیز حدود 50 الی 150 بات به ازای هر نفر می‌باشد. در صورتی که قصد صرف غذا در رستوران‌های لوکس را داشته باشید، این قیمت به 160 الی 350 بات افزایش پیدا می‌کند.

سامویی یا پوکت، کدام یک از دو جزیره تایلند بهتر است؟

سامویی یا پوکت، کدام یک از دو جزیره تایلند بهتر است؟

تایلند جزایر زیادی دارد، اما دو جزیره کو سامویی و پوکت مطرح‌تر بوده و تور پوکت و ساموئی نیز دو تور مسافرتی محبوب به شمار می‌آیند. به همین دلیل برای گردشگران اغلب این سوال مطرح می‌شود که کدام یک از این دو جزیره برای سفر بهتر است؟ هر دو این جزیره‌ها، مقاصد عالی برای گردشگران هستند، زیرا زیرساخت‌ها و مدرن‌سازی مناسبی در آن‌ها وجود دارد و همچنین مکان‌های دیدنی زیادی را نیز در خود جای داده‌اند. همچنین، پوکت و کو سامویی هر دو دارای زندگی شبانه هیجان‌انگیزی هستند. به همین دلیل انتخاب بین این دو جزیره کار دشواری است. اما به طور کلی جزیره پوکت سواحل زیباتری به نسبت ساموئی دارد و سامویی نیز دارای امکانات بیشتر و عالی‌تری است. پیشنهاد می‌کنیم در برنامه سفر و تور تايلند خود، بازدید از هر دو این جزایر را جای دهید.

1 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *