خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین جاهای دیدنی مالدیو برای تفریح کدامند؟

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی مالدیو
تاریخ انتشار: 1403/7/30

 مالدیو یکی زیباترین و جذاب‌ترین کشورهای جزیره‌ای است که روی کره زمین وجود دارد. احتمالاً تابه‌حال بارها و بارها تصاویر آن را دیده‌اید و شاید تصمیم به سفر مالدیو گرفته‌اید. جاهای دیدنی مالدیو بسیار زیاد هستند و بهتر است قبل از سفر با جاذبه های گردشگری مالدیو آشنا شوید. در این صورت می‌توانید برنامه‌ریزی بهتری برای گشت‌وگذار در این جزیره داشته باشید و بدانید که کدام جاذبه‌های تفریحی مالدیو می‌تواند نظرتان را جلب کند.

در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی بهترین جاهای دیدنی مالدیو و جاذبه‌های تفریحی مالدیو بپردازیم. پس اگر قصد خرید تور مالدیو را دارید اما با جاذبه‌های گردشگری مالدیو آشنا نیستید، این مقاله را از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی مالدیو کدام هستند؟

مالدیو دیدنی‌های طبیعی بسیار زیادی دارد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. از جزایر آن گرفته تا جاذبه‌های ساخته شده توسط بومیان این منطقه همگی نظرتان را جلب می‌کند. در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی بهترین جاهای دیدنی مالدیو بپردازیم تا ببینید کدام یک از آن‌ها ارزش بازدید دارد و باید در سفرتان به این منطقه آن را ببینید.

جزیره ماله (Male)

جزیره ماله پایتخت کشور مالدیو است و بزرگ‌ترین جزیره آن محسوب می‌شود. در این جزیره تمام امکانات رفاهی و تفریحی در اختیار گردشگران قرار دارد تا با خیالی آسوده بتوانند در آن اقامت داشته باشند. از مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به فرودگاه مدرن و مجهز آن اشاره کرد که در آن پرواز‌های بین‌المللی از سراسر دنیا صورت می‌گیرد. با وجود آن که بزرگ‌ترین جزیره مالدیو، ماله است اما آن‌قدر کوچک است که با پای پیاده هم می‌توانید تمام قسمت‌های آن را ببینید.

جزیره ماله (Male)

جزیره الیمثا (Alimatha)

این جزیره را می‌توان یکی از جذابیت‌های منحصربه‌فرد مالدیو دانست. دلیل آن هم این است که اقامتگاه‌های جذابی در آن ساخته شده است و می‌توانید از دیدن حیات وحش بی‌نظیر آن لذت ببرید. تفریحات مختلفی هم در آن وجود دارد که از بهترین آن‌ها می‌توان به غواصی، قایق‌سواری، لذت بردن از حضور در سواحل آن، خوردن نوشیدنی‌های خوشمزه و… اشاره کرد. این جزیره سراسر آرامش است و سکوت آن نظرتان را جلب می‌کند. همچنین اگر کمی خوش شانس باشید، می‌توانید از غذا دادن به کوسه‌ها لذت ببرید.

جزیره الیمثا (Alimatha)

کندولو (Kandolhu)

کندولو یکی از جزایر کوچک اما دیدنی مالدیو است. با ورود به این جزیره سواحل مرجانی و شن‌های سفیدی که از تمام نقاط جزیره قابل مشاهده است، نظرتان را جلب می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این جزیره می‌توان به اقامتگاه‌های زیبا و منحصربه‌فردش اشاره کرد.

کندولو (Kandolhu)

بیش از 30 ویلا در اختیار گردشگران قرار گرفته است که محیط آن کاملاً امن و خصوصی است. نکته مهم در مورد طراحی اقامتگاه‌ها این است که از بیرون شبیه خانه‌های سنتی بوده اما داخل آن از مدرن‌ترین طراحی و امکانات بهره‌مند است.

بیادو (Biyadhoo)

در بخش جنوبی مالدیو جزیره‌ای به نام بیادو وجود دارد که از جزایر ارزان این کشور است. مهم‌ترین ویژگی این جزیره تفریحات آبی بی‌نظیرش است که توانسته نظر گردشگران را جلب کند. همچنین اقامتگاه‌های جذاب به همراه امکانات رفاهی مناسبی در اختیار شما قرار دارد که می‌توانید از اقامت خود نهایت لذت را ببرید. از مهم‌ترین تفریحات آبی که می‌توانید در این بخش از جاهای تفریحی مالدیو تجربه کنید، غواصی است. حتی مراکز آموزش غواصی مشهور دنیا هم در این جزیره قرار دارند و می‌توانید از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

بیادو (Biyadhoo)

تودو (Thoddoo)

اگر به دنبال یکی از جزایر و جاهای دیدنی مالدیو هستید که اقامتی اقتصادی را در آن تجربه کنید، تودو گزینه مناسبی است. در این جزیره حدود 20 هتل اقتصادی وجود دارد که زوج‌های جوان می‌توانند در آن‌ها اقامت داشته باشند. البته خانواده‌های پرجمعیت یا افرادی که می‌خواهند تنهایی سفری اقتصادی را تجربه کنند، این جزیره گزینه مناسبی است. از جاذبه‌های تفریحی مالدیو در این جزیره تودو می‌توان به غواصی ارزان اشاره کرد که با کمترین هزینه می‌توانید دنیای زیر آب در جزیره مالدیو را کشف کنید.

تودو (Thoddoo)

جزیره کانوهورا (Kanuhura Maldives)

اگر به دنبال جزیره‌ای در مالدیو هستید که کودکانتان از حضور در آن لذت ببرند، کانوهورا گزینه مناسبی است. در این جزیره پارک آبی مخصوص کودکان وجود دارد که فرزندان شما می‌توانند از بازی کردن در آن لذت ببرند. جالب است بدانید که در این مورد از جاذبه‌های گردشگری مالدیو آموزش‌های مختلف مخصوص کودکان هم ارائه می‌شود که بیشتر در مورد زندگی دریایی است. در این جزیره شما هم می‌توانید از تفریحات ساحلی و شنا کردن در آب‌های آن نهایت لذت را ببرید.

جزیره کانوهورا (Kanuhura Maldives)

جزیره میلادو (Milaidhoo)

میلادو از بهترین جاهای دیدنی مالدیو است که تفریحات بی‌نظیری برای بزرگسالان دارد. این جزیره سرشار از آرامش و سکوت است و می‌توانید از اقامت در آن نهایت لذت و استفاده را ببرید. همچنین در اکثر اقامتگاه‌های آن تفریحات آرامش‌بخشی مانند یوگا وجود دارد. چشم‌انداز هتل‌های آن یک ویو 180 درجه از اقیانوس به شما می‌دهد که لذت حضور در آن را دو چندان می‌کند.

جزیره میلادو (Milaidhoo)

ساحل بیکینی (Bikini Beach)

یکی از جاذبه های گردشگری مالدیو که در جزیره راسدو قرار دارد، ساحل بیکینی است. این ساحل پر از گردشگرانی است که می‌خواهند تفریحات آبی جذابی را تجربه کنند. از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی ساحل بیکینی می‌توان به غواصی، شنا کردن، آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید اشاره کرد. آب‌وهوای این جزیره بسیار عالی است اما برای آن که بهترین آب و هوا را تجربه کنید، بهتر است از آبان تا فروردین به آن سفر کنید.

ساحل بیکینی (Bikini Beach)

دریاچه Dhadimagi Kilhi

یکی از زیباترین جاهای دیدنی مالدیو که در سفرتان نباید از دست بدهید، دریاچه Dhadimagi Kilhi است. این دریاچه بسیار زیبا و دیدنی است که به عنوان دومین دریاچه بزرگ آب شیرین مالدیو به حساب می‌آید. در این دریاچه هم می‌توانید تفریحات بی‌نظیری مانند قایق‌سواری، ماهیگیری و شنا را تجربه کنید. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره بین ماه‌های تیر تا شهریور است که آب‌وهوای بسیار دل‌پذیری دارد.

دریاچه Dhadimagi Kilhi

کاخ مولی ‌آگه (Mulee Aage)

یکی از جاذبه‌های دیدنی مالدیو، کاخ مولی آگه است. این کاخ در حال حاضر یکی جاذبه های گردشگری مالدیو است اما جالب است بدانید که در گذشته دفتر ریاست جمهوری کشور مالدیو به حساب می‌آمد. امکان بازدید همه روزه غیر از جمعه و شنبه از این محل دیدنی وجود دارد که می‌توانید با سیاست و فرهنگ این کشور بی‌نظیر آشنا شوید.

کاخ مولی ‌آگه (Mulee Aage)

مسجد هوکورو میسکی (Hukuru Miskiy)

مسجد هوکورو میسکی در مالدیو یکی از آثار تاریخی و دیدنی در ماله است که قدمت ان به سال 1658 میلادی برمی‌گردد. این مسجد از زمان سلطنت ابراهیم اسکندر است که اطراف آن را باغی زیبا فرا گرفته است. اگر به محل این مسجد بروید، اولین چیزی که نظرتان را جلب می‌کند طراحی نمای بیرونی آن است. چرا که شکل آن با مساجد دیگر کشورهای اسلامی کاملاً متفاوت است و در داخل مسجد هم آثار هنری و نقاشی‌های اسلامی نظرتان را جلب می‌کند.

کاخ مولی ‌آگه (Mulee Aage)

گالری هنر ملی (National Art Gallery)

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که به دیدن گالری علاقه دارید، گالری هنر ملی مالدیو را از دست ندهید. این گالری در ماله قرار دارد و می‌توانید آثار هنری و محلی زیبایی را در آن ببینید. همچنین امکان بازدید از لباس‌های محلی و سنتی مردمان مالدیو وجود دارد.

گالری هنر ملی (National Art Gallery)

بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument) مالدیو

در جنوب شرقی ماله بنای یادبوی سونامی قرار گرفته است. دلیل طراحی و ساخت این بنای یادبود زنده نگه داشتن قربانیان سونامی چند سال پیش در این منطقه است. در حال حاضر به عنوان یکی از جاهای دیدنی مالدیو شناخته می‌شود و گردشگران زیادی از بازدید آن لذت می‌برند.

بنای یادبود سونامی (Tsunami Monument) مالدیو

پل دوستی چین (China Maldives Friendship Bridge) مالدیو

پلی دوستی چین در واقع یک پل به مسافت 2 کیلومتر است که ماله را به جزیره Hulhule وصل می‌کند. منظره این پل آن قدر دیدنی است که گردشگران از آن به عنوان یکی از جاهای تفریحی مالدیو یاد می‌کنند. چرا که می‌توانید ساعت‌ها از تماشای منظره بکر آن لذت ببرید. فرقی هم نمی‌کند شب باشد یا روز! در هر ساعتی این پل دیدنی است و می‌توانید از تماشای منظره آن و همچنین اقیانوس نهایت لذت را ببرید.

پل دوستی چین (China Maldives Friendship Bridge) مالدیو

ساحل مصنوعی (artificial beach)

در جزیره ماله یک ساحل مصنوعی وجود دارد که توسط کشور مالدیو و به‌دست انسان ساخته شده است. این ساحل مصنوعی آن‌قدر زیبا و جذاب است که می‌توانید حس منحصربه‌فردی را در آن تجربه کنید. تفریحات آبی مختلفی در آن وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به غواصی، قایق‌سواری، موج سواری و… اشاره کرد. همچنین در اطراف این ساحل امکانات رفاهی نظیر کافه و رستوران هم وجود دارد تا با حضور در آن خستگی را از تن‌تان بیرون کنید.

ساحل مصنوعی (artificial beach)

مسجد جامع ماله

مسجد جامع در ماله یکی از جاذبه‌های گردشگری مالدیو است که در میان بومیان این منطقه با نام مسجدالسلطان شناخته می‌شود. در این مسجد معماری اسلامی به خوبی دیده می‌شود و می‌تواند نظر گردشگران ایرانی را به خوبی جلب کند. اگر از دیدن ساختمان‌های قدیمی و معماری اصیل لذت می‌برید، بازدید از این جای دیدنی مالدیو را از دست ندهید.

مسجد جامع ماله

صخره بنانا

صخره یا تپه دریایی بنانا یکی از جاهای دیدنی مالدیو است که در واقع یکی از محدوده‌های حفاظت‌شده دریایی محسوب می‌شود. این صخره آن‌قدر زیبا است که به عنوان یکی از جاذبه‌های بین‌المللی شناخته می‌شود. غارهای فراوان، خطوط صخره‌ای و بافت مرجانی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. همچنین اگر کمی خوش شانس باشید، می‌توانید گونه‌های دریایی مختلفی را مشاهده کنید.

صخره بنانا

موزه ملی (National museum)

یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو، موزه ملی آن است. این موزه در پارک سلطان جزیره ماله قرار گرفته است. در گذشته ساختمان قدیمی آن 3 طبقه داشتن که در محوطه کاخ‌های سلطنتی قرار داشت اما بعدها در اثر آتش‌سوزی، ساختمان جدیدی در پارک سلطان بنا شد.

موزه ملی (National museum)

مهم‌ترین نکته در مورد این موزه، این است که برخی آثار مربوط به قرون وسطا در آن قرار دارد. همچنین باغ سرسبز آن هم می‌تواند نظرتان را کاملاً جلب کند. اسلحه‌ها، ظروف، لباس، جواهرات و تاج‌های قدیمی پادشاهان از مهم‌ترین چیزهایی هستند که در موزه ملی قرار دارد.

بهترین جاهای تفریحی مالدیو کدام هستند؟

علاوه بر جاهای دیدنی مالدیو، جاهای تفریحی آن هم می‌تواند نظرتان را جلب کند. در این بخش از مقاله می‌خواهیم چند مورد از بهترین جاهای تفریحی مالدیو را بررسی کنیم تا ببینید کدام یک را باید در برنامه سفرتان قرار دهید.

زیردریایی وال (Whale Submarine) مالدیو

یکی از خاص‌ترین جاذبه های تفریحی مالدیو که در کمتر نقاطی از دنیا آن را مشاهده می‌کنید، زیردریایی وال مالدیو است. با سوار شدن به این زیردریایی می‌توانید به دنیای زیر آب فر کنید و از دیدن منظره خاص و منحصربه‌فرد اقیانوس نهایت لذت را ببرید. در چنین فرصتی می‌توانید وال، لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و کوسه‌های اقیانوس هند را ببینید و از آن تصویر برداری کنید.

زیردریایی وال (Whale Submarine) مالدیو

غواصی در تپه دریایی بنانا (Banana Reef)

کمی بالاتر تپه دریایی بنانا را معرفی کردیم! یکی از جاذبه‌های بی‌نظیری که می‌توانید در این بخش از جزیره مالدیو تجربه کنید، غواصی است. با غواصی در این منطقه از مالدیو شانس زیادی برای دیدن گونه‌های جانوران دریایی را دارید. همچنین محیط زیر آب در این منطقه بسیار دیدنی است و شک نکنید که نظرتان جلب می‌شود. اگر از آن دسته افرادی هستید که به غواصی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم تحت هیچ شرایطی بازدید از این منطقه را از دست ندهید.

غواصی در تپه دریایی بنانا (Banana Reef)

تورهای تفریحی و موضوعی

یکی از تفریحات بی‌نظیری که می‌توانید در مالدیو انجام دهید، استفاده از تورهای تفریحی و موضوعی برای دیدن جاهای تفریحی مالدیو است. در این تورها شما امکان بازدید از نقاط مختلف جزیره را دارید که هم تفریح است و هم بازدید از جاهای دیدنی مالدیو. همچنین شما می‌توانید تور را پیش از رزرو بررسی کنید و ببینید که کدام یک از این تورهای ارزش رزرو دارد. معمولاً تورها یک روز یا کمتر طول می‌کشد اما در همین مدت کوتاه می‌توانید جاهای دیدنی مالدیو را ببینید و لذت ببرید.

مراکز خرید مالدیو

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که خرید کردن بخشی از سفرتان را تشکیل می‌دهد، از مراکز خرید مالدیو بازدید کنید. در این کشور مراکز خرید مختلفی وجود دارد که می‌توانید انواع سوغاتی‌ها را برای خود، خانواده و دوستان خود تهیه کنید. سنترومال، له کیوت، ماجیدهی ماگو، چاندهانی ماگو و… از مهم‌ترین مراکز خرید مالدیو هستند که هر کالایی که نیاز دارید، در آن قابل خرید است.

مراکز خرید مالدیو

ساحل کوکو (Cocoa Beach)

ساحل کوکو یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری مالدیو است که با شهرت بسیار زیادی دارد. دلیل شهرت آن عجیب و غریب بودنش است که منظره‌ای بی‌نظیر در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. همچنین نزدیک به کانال کاندووما و کانال گورایدهو است و اقامتگاه‌های بسیار لوکس و جذابی در آن قرار دارد. این جزیره را به عنوان بهشتی برای زوج‌ها می‌دانند که افراد برای ماه عسل به آن سفر می‌کنند. این جزیره تا فرودگاه بین‌المللی ماله حدود 40 دقیقه فاصله دارد که البته به می‌توانید اقامتی بی‌نظیر را تجربه کنید! پس ارزشش را دارد.

ساحل کوکو (Cocoa Beach)

ساحل لاندا گیراوارو (Landaa Giraavaru)

این ساحل را با نام ساحل چهارفصل می‌شناسند که یکی از دیدنی‌ترین سواحل مالدیو است. ساحل چهارفاصل در جزایر مرجانی شمالی قرار گرفته است و اقامتگاه‌های آن خاص و منحصربه‌فرد هستند. اگر برای اولین بار می‌خواهید به مالدیو سفر کنید یا تازه عروس و داماد هستید، این ساحل را از دست ندهید. همچنین اگر به دنیای عکاسی علاقه دارید، این ساحل می‌تواند نظرتان را جلب کند. چرا که منظره‌های خاصی در اختیار شما قرار می‌دهد که شاید هیچ کجای دنیا نتوانند مانند آن را ببینید.

ساحل لاندا گیراوارو (Landaa Giraavaru)

ساحل فولهادو (Fulhadhoo)

ساحل فولهادو یکی از سواحل پر از آرامش است که می‌توانید دور از هیاهو باشید. اگر به دنبال ساحلی هستید که چند روزی را دور از شور و هیجان شهری باشید و تنها از طبیعت بی‌نظیر آن لذت ببرید، این ساحل بهترین گزینه است. حوضچه‌های کوچک و طبیعی در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند که می‌توانید از آن لذت ببرید.

ساحل فولهادو (Fulhadhoo)

همچنین اقانمتگاه‌های اقتصادی در این بخش قرار گرفته است که می‌توانید با کمترین هزینه اقامتی فراموش‌نشدنی را تجربه کنید. در این بخش از مالدیو شانس زیادی برای دیدن گونه‌های جانوری نظیر ماهی، دلفین و لاک‌پشت خواهید داشت.

ساحل دیگوراه (Dhigurah)

یکی از سواحلی که کمی دور از ماله است، جزیره دیگوراه نام دارد که طبیعت آن باعث شده تا گردشگران طی کردن مسافت 100 کیلومتر از فرودگاه این کشور را به چشم ببینند. در این ساحل شانس زیادی برای دیدن کوسه و وال خواهید داشت که جاهای دیگر جزیره شانس کمتری دارید.

ساحل دیگوراه (Dhigurah)

در این جزیره که از جاذبه های گردشگری مالدیو  است، می‌توانید هتل‌های مختلفی را رزرو کنید و از اقامت خود لذت ببرید. همچنین یک مرکز غواصی هم در این جزیره قرار دارد تا علاقه‌مندان به دنیای زیر آب بتوانند از آن نهایت لذت را ببرند. آب‌تنی، پیاده‌روی در ساحل شنی، دیدن لاک‌پشت‌های دریایی و گونه‌های مختلفی از ماهیان از مهم‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در ساحل دیگوراه از آن لذت ببرید.

بهترین زمان برای سفر به سواحل مالدیو چه زمانی است؟

اگر قصد سفر مالدیو را دارید و می‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری مالدیو نهایت لذت را ببرید، باید بهترین زمان را برای سفر انتخاب کنید. بهترین زمان سفر به مالدیو از دی تا فروردین بوده که آب‌وهوا کاملاً باب میل و دلنشین است. در این زمان هوا آفتابی و کمی گرم است اما بارندگی شما را اذیت نمی‌کند. در مواقع دیگر ممکن است با بارش‌های سنگینی روبرو شوید و نتوانید از اقامت در جزیره نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی و تفریحی مالدیو را از دست ندهید!

در سفر به مالدیو با جاهای دیدنی زیادی روبرو هستید که هر کدام از آن‌ها می‌تواند نظرتان را جلب کند. شناخت جاهای دیدنی مالدیو پیش از سفر به شما کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید. در مالدیو تفریحات مختلفی هم وجود دارد که باید جاهای تفریحی مالدیو را هم بشناسید. اگر شما هم تجربه بازدید از جاذبه های تفریحی مالدیو را دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *