خانه
بلاگ
حساب کاربری

معروف‌ترین رستوران‌های استانبول (لوکیشن، منو و عکس)

رستورانهای استانبول
تاریخ انتشار: 1403/7/26

 رستوران‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه یکی از بخش‌های جدانشدنی از سفرتان است. اگر قصد سفر به استانبول را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین رستوران‌های استانبول را از دست ندهید. چرا که در این رستوران‌ها انواع غذاهای خوشمزه بین‌المللی و ترکی سرو می‌شود و تجربه خوردن غذاهای لذیذ خارجی و ترکی می‌تواند خاص و خوشمزه باشد.

در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی معروف‌ترین رستوران‌های استانبول بپردازیم و اطلاعات آن را در اختیار شما قرار دهیم. سپس با دانستن اطلاعات کاملی در مورد آن، یک یا چند مورد را برای سفر خوردن نهار و شام خوشمزه در نظر داشته باشید.

10 مورد از بهترین رستوران‌های استانبول

اما بهترین رستوران‌های استانبول که در سفرتان نباید از دست بدهید کدام است؟ در ادامه لیستی از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول را به همراه اطلاعات کامل بررسی می‌کنیم تا بتوانید از آن استفاده کنید.

رستوران لوکانتا مایا (Lokanta Maya) شعبه استانبول

لوکانتا مایا یکی از برترین رستوران‌های استانبول است که فضای دنج و صمیمی دارد. هنگام ورود به این رستوران به گرمی از شما استقبال می‌شود و در منوی آن می‌توانید لیستی از غذاهای منحصربه‌فرد را ببینید که دستور آن را سرآشپز مخصوص رستوران نوشته است. جالب است بدانید که دستور پخت آن بر روی آینه‌ها نوشته شده است تا دیگران هم بدون سوال کردن از آن استفاده کنند.

رستوران لوکانتا مایا (Lokanta Maya) شعبه استانبول

  • آدرس: Kemankeş Karamustafa Paşa, Kemankeş No:35, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: همه روزه 12 ظهر تا 5 عصر و شام از 7 عصر تا 11 شب – دوشنبه‌ها فقط نهار سرو می‌شود.
  • لوکیشن

رستوران روملی ‌حصار اسکله (Rumelihisari Iskele) شعبه استانبول

اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در سفر خود به استانبول قصد استفاده از یک رستوران سنتی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم غذاهای رستوران روملی ‌حصار اسکله با محیطی مشابه دوران قرون وسطی را از دست ندهید. این رستوران کلبه‌ای روبه‌روی یک قلعه قرون وسطایی است که روی اسکله قرار دارد. طعم غذاهای این رستوران و به‌خصوص غذاهای دریایی آن بی‌نظیر است و می‌تواند یک تجربه به یاد ماندن برایتان باشد. جالب است بدانید این رستوران نه تنها در میان گردشگران، بلکه در میان شهروندان استانبول هم بسیار محبوب است.

رستوران روملی ‌حصار اسکله (Rumelihisari Iskele) شعبه استانبول

  • آدرس: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Cd. No:1, 34470 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: ‌همه روزه از ساعت 11 صبح تا 12 شب
  • لوکیشن

رستوران مرغ دریایی (La Mouette) شعبه استانبول

رستوران مرغ دریایی یا لاموئت (La Mouette) از دیگر رستوران‌های برتر استانبول است که در آن می‌توانید بهترین غذاهای محلی ترکیه را میل کنید. طبخ غذاهای این رستوران با استفاده از بهترین مواد اولیه محلی انجام می‌شود و همین مسئله خوشمزگی غذاها را دو چندان کرده است. البته این موضوع را هم باید گفت که دو سرآشپز معروف و نسخه در آن حضور دارند که در موفقیت آن نقش مهمی داشته‌اند. این رستوران در تراس هتل Tomtom Suites قرار گرفته که فضایی بی‌نظیر رو به شهر استانبول در اختیار شما قرار می‌دهد.

رستوران مرغ دریایی (La Mouette) استانبول

  • آدرس: Bereketzade, Büyük Hendek Cd. No:29/A, 34421 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • لوکیشن

رستوران ماهی (Fish) شعبه استانبول

اگر به سمت تنکه بسفر بروید، رستورانی در نزدیکی خلیج Kuruçeşme وجود دارد که با نام ماهی (Fish) شناخته می‌شود. این رستوران در منطقه‌ای منحصربه‌فرد قرار گرفته و فضای بی‌نظیر آن باعث شده تا به یکی از جذاب‌ترین محیط‌ها برای میل کردن غذا تبدیل شود. محیط این رستوران لوکس است و اگر به رستوران‌گردی علاقه دارید، نظرتان را جلب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای دریایی رستوران ماهی را از دست ندهید! چرا که با بهترین مواد اولیه و طعم‌دهنده‌ها سرو می‌شود و نظرتان را کاملاً جلب می‌کند.

رستوران ماهی (Fish) شعبه استانبول

  • آدرس: Sultan Ahmet, Cankurtaran, Ahırkapı Cd No:17, 34122, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: همه روزه از 10 صبح تا 2 شب
  • لوکیشن

رستوران ایکس (X) شعبه استانبول

اگر به دنبال یکی از برترین رستوران‌های استانبول هستید، رستوران X را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این رستوران می‌توانید خوردن غذاهای خوشمزه روی پشت‌بام Deniz Palas را تجربه کنید و از منظره جذاب آن لذت ببرید. در این رستوران غذاهای محلی مختلف و غذاهای دریایی خوشمزه سرو می‌شود که طبخ خوشمزه آن، نظرتان را جلب خواهد کرد. همچنین خوردن غذاهای خوشمزه مدیترانه‌ای و پیتزاهای تنوری در رستوران ایکس استانبول را نباید از دست بدهید.

رستوران ایکس (X) شعبه استانبول

  • آدرس: Evliya Çelebi, Meltem Sk., 34430 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: همه روزه از 11.30 صبح تا 2 شب
  • لوکیشن

رستوران میکلا (Mikla) شعبه استانبول

یکی دیگر از معروف‌ترین رستوران‌های استانبول، رستوران میکلا است. آشپزخانه این رستوران به صورت سن تئاتر طراحی شده است که می‌توانید ببینید غذاها به چه صورت طبخ می‌شود. همچنین منویی درجه یک در این رستوران برای پذیرایی از مهمانان وجود دارد که پیشنهاد ما به شما خوردن غذای خوشمزه گوشت دنده بره دودی است. این غذا با سس مخصوص و بسیار خوشمزه سرو می‌شود که طعم بی‌نظیری دارد. برای رفتن به این رستوران باید به پشت‌بام هتل Marmara Pera بروید و از غذاهای خوشمزه آن استفاده کنید.

رستوران میکلا (Mikla) شعبه استانبول

  • آدرس: Asmalı Mescit, The Marmara Pera, Meşrutiyet Cd. No:15, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: همه روزه 6 عصر تا 2 شب
  • لوکیشن

رستوران گریتیلی (Giritli) شعبه استانبول

گریتیلی نام رستوران بسیار لوکس در منطقه پرهیاهوی Sultanahmet است. این رستوران برای افرادی مناسب است که به دنبال یک رستوران لوکس و گران می‌گردند که کیفیت غذاهای آن چند پله از رستوران‌های دیگر بالاتر باشد. بهترین غذای این رستوران هشت‌پای سرخ‌شده است که می‌توانید قبل از سرو آن، از خوردن سالاد پاستا لذت ببرید. همچنین در کنار غذاهای خوشمزه، نوشیدنی‌های محلی هم سرو می‌شود که لذت خوردن آن را دو چندان می‌کند.

رستوران گریتیلی (Giritli) شعبه استانبول

  • آدرس: Cankurtaran, Yeni güvey sokak no:9, 34122 Fatih/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: همه روزه از 1 ظهر تا 12 شب
  • لوکیشن

رستوران لب دریا (Leb-i derya) شعبه استانبول

اولین رستورانی در استانبول که به صورت روف گاردن افتتاح شد، رستوران لب دریا است. در این رستوران غذاهای اصیل، محلی و بین‌المللی مختلفی سرو می‌شود که خوردن آن را به همه پیشنهاد می‌کنیم. محله این رستوران هم به نحوی است که می‌توانید قبل یا بعد از خرید به گشت‌وگذار و خرید سوغاتی بپردازید. همچنین هنگام خوردن غذا می‌توانید از تماشای منظره بی‌نظیر آن نهایت لذت را ببرید. در منوی این رستوران دو غذای خوشمزه ماهی خاردار و کباب بره وجود دارد که به عنوان غذاهای پیشنهاد این رستوران شناخته می‌شود.

رستوران لب دریا (Leb-i derya) شعبه استانبول

  • آدرس: Şahkulu, Kumbaracı Ykş. No:57 Kat:5, 34425 Tünel/Beyoğlu/Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • ساعت کاری: یک‌شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 3 عصر تا 12 شب – جمعه و شنبه از ساعت 3 عصر تا 1 شب

رستوران موزه ‌دشنگا (Muzede changa) شعبه استانبول

رستوران دشنگا یکی از بهترین رستوران‌های استانبول بوده که در تراس موزه دشنگا قرار گرفته است. این رستوران کیفیت غذایی بسیار بالایی دارد و نظرتان را جلب می‌کند. محل قرارگیری این رستوران روبه‌روی منظره بکر تنگه بسفر بوده و بهترین غذای آن پیتر گوردون است. در طبخ این غذای مخصوص سرآشپز از بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود و در کنار طعم‌دهنده‌های خوشمزه، یک غذای بی‌نظیر و منحصربه‌فرد در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

رستوران موزه ‌دشنگا (Muzede changa) شعبه استانبول

  • آدرس: Emirgan, Sakıp Sabancı No:22, 34467 Sarıyer/İstanbul, Türkiye
  • لوکیشن

رستوران مزه کنار درخت لیمو (Meze by Lemon Tree) شعبه استانبول

رستوران مزه کنار درخت لیمو را می‌توان یکی از باکیفیت‌ترین رستوران‌های استانبول دانست که غذاها با دقت و ظرافت زیادی طبخ می‌شوند. در این رستوران می‌توانید غذاهای دریایی خوشمزه‌ای را میل کنید که ماهی آن از دریای اژه صید شده است. استفاده از گیاهان معطر سرخ شده در کنار غذاهای خوشمزه از مهم‌ترین دلایل خوشمزه بودن این غذا است و پیشنهاد می‌کنیم تحت هیچ شرایطی غذاهای این رستوران بی‌نظیر را از دست ندهید.

رستوران مزه کنار درخت لیمو (Meze by Lemon Tree) شعبه استانبول

  • آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. 83/B, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Türkiye
  • لوکیشن

بهترین رستوران‌های استانبول را در سفرتان تجربه کنید!

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به استانبول هستید، تحت هیچ شرایطی نباید رستوران‌گردی و خوردن غذاهای خوشمزه را در این شهر از دست بدهید. در استانبول رستوران‌های باکیفیت زیادی وجود دارد که قبل از سفر باید آن‌ها را بشناسید و بتوانید برای سرو غذای لذیذ در آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

در این مقاله به بررسی بهترین رستوران‌های استانبول پرداختیم تا بتوانید از میان‌ آن‌ها بهترین گزینه‌ها را انتخاب و استفاده کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از خدمات رستوران‌های استانبول را دارید، از طریق بخش تجربه خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *