خانه
بلاگ
حساب کاربری

خرید سیم‌کارت در گرجستان؛ بررسی جامع شرایط، هزینه و …

خرید سیم‌کارت در گرجستان؛ بررسی جامع شرایط، هزینه و ...
تاریخ انتشار: 1403/2/30

گرجستان کشوری زیبا با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که سالانه گردشگران زیادی را در تورهای مسافرتی خود جذب می‌کند. آب‌وهوای معتدل و طبیعت بکر، علاقه گردشگران را برای سفر به گرجستان بیشتر کرده است؛ به‌خصوص که ایرانی‌ها برای سفر به این کشور، نیازی به اخذ ویزای توریستی ندارند. یکی از سؤالاتی که اغلب بعد از تهیه تور گرجستان، ذهن گردشگران را به خود مشغول می‌کند، درباره نحوه خرید سیم‌کارت در گرجستان است؛ برای‌آنکه بتوانند به‌راحتی در هر کجا به اینترنت دسترسی داشته و یا با اعضای خانواده خود در تماس باشند. اهمیت این مسئله باعث شده تا ما در ادامه این مطلب، درباره چگونگی خرید سیم‌کارت در گرجستان صحبت کنیم.

اهمیت خرید سیم‌کارت در گرجستان

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود گردشگران در سفر خود به کشوری دیگر به دنبال خرید سیم‌کارت بروند، تماس با دوستان و خانواده است؛ اما این تنها دلیل نیست و دلایل دیگری مانند دسترسی به اینترنت، مسیریابی برای یافتن جاذبه‌های گردشگری و یافتن رستوران‌های خوب نیز وجود دارد. مهم‌ترین دلیل دیگر خرید سیم‌کارت، استفاده از اپلیکیشن‌های چت مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و تلگرام است. البته روش‌های دیگری مانند خرید سرویس‌های رومینگ ایرانی مانند رومینگ همراه اول یا رومینگ ایرانسل وجود دارد که از لحاظ اقتصادی چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. در این موارد، خرید سیم‌کارت کشور مقصد می‌تواند بهترین گزینه باشد.

قصد سفر به گرجستان رو داری؟ فرم زیر رو تکمیل کن تا کارشناسان ما در اسرع وقت باهات تماس بگیرن!


چگونه در گرجستان سیم‌کارت بخریم؟

خرید سیم‌کارت گردشگری گرجستان به سه روش ممکن است که عبارتند از:

تهیه سیم‌کارت از فرودگاه

شما بعد از آنکه تور تفلیس را تهیه کردید و به فرودگاه تفلیس پا گذاشتید، می‌توانید به سراغ نمایندگی‌های فروش اپراتورهای گرجستان بروید و با ارائه پاسپورت به آن‌ها، سیم‌کارت اعتباری گرجستان را تهیه کنید. البته لازم است بدانید همانند دیگر اجناس فرودگاه، قیمت سیم‌کارت در فرودگاه نسبت به جاهای دیگر بالاتر است.

تهیه سیم‌کارت از آژانس‌های گردشگری

روش دیگر آن است که از آژانس‌های گردشگری درخواست خرید سیم‌کارت دهید. آژانسی که تور شما را تهیه کرده است، این کار را برای شما انجام خواهد داد. کارشناسان توریک برای تمام مراحل خرید سیم‌کارت شما را راهنمایی می‌کنند.

تهیه سیم‌کارت از نمایندگی‌های فروش در سطح شهرها

سومین روش این است که به سراغ نمایندگی‌های فروش اپراتورهای مختلف گرجستان بروید که در قسمت‌های مختلف شهر، شعبه آن‌ها وجود دارد. بهترین راه برای پیداکردن این نمایندگی‌ها این است که قبل از سفر خود، آدرس آن‌ها را پیدا کرده تا بعد از ورودتان به گرجستان به سراغ نزدیک‌ترین شعبه در نزدیکی محل اقامتتان بروید.

لیست اپراتورهای معتبر گرجستان

برای‌آنکه بتوانید بهترین سیم‌کارت گردشگری گرجستان را خریداری کنید باید نسبت به اپراتورهای معتبر گرجستان آشنایی کامل داشته باشید. از جمله اپراتورهای معتبر گرجستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژئوسل

این اپراتور از سال ۲۰۱۶ ارائه‌دهنده سیم‌کارت‌های ویژه برای گردشگران است. این سیم‌کارت برای گردشگران ۲ گیگ اینترنت و ۵۰ دقیقه تماس رایگان دارد و شما می‌توانید بدون هیچ محدودیتی پیامک ارسال کنید. البته استفاده از این بسته رایگان، تنها تا ۱۵ روز ممکن است.

مگتی‌کام

اگر به دنبال سیم کارتی هستید که پوشش بسیار خوبی داشته باشد، اپراتور مگتی‌کام بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این اپراتور ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت است و پوشش‌دهی بسیار خوبی را در مناطق دور از شهر و طبیعت در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. با تهیه سیم‌کارت از اپراتور مگتی‌کام می‌توانید از اینترنت 4.5G بهره‌مند شوید.

بی‌لاین

بی‌لاین

بی‌لاین یکی دیگر از اپراتورهای فعال در گرجستان است که توسط یک شرکت روسی اداره می‌شود. این اپراتور در مقایسه با دیگر اپراتورهای فعال گرجستان پوشش‌دهی کم‌تری دارد، اما اینترنت خوبی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مراحل خرید سیم‌کارت در گرجستان

  1. شماره موردنظر خود را انتخاب کنید.
  2. بر اساس مدت‌زمان سفر و نوع سفر خود که کاری یا تفریحی است، بسته موردنظرتان را با کمک نماینده فروش انتخاب کنید.
  3. پاسپورت را ارائه دهید و فرم‌های لازم را پر کنید.
  4. هزینه خرید سیم‌کارت گرجستان را بپردازید.
  5. در این مرحله نماینده فروش، سیم‌کارت شما را فعال می‌کند.

شارژ سیم‌کارت گرجستان با باکس پی

شارژ سیم‌کارت گرجستان با باکس پی

برای شارژ سیم‌کارت خود و خرید بسته‌های اینترنتی می‌توانید به سراغ کیوسک‌های پرداخت الکترونیکی یا Pay Boxes در سطح شهر بروید. برای شارژ سیم‌کارت با کمک باکس پی، بایستی مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. زبان سیستم را به انگلیسی تغییر دهید.
  2. اپراتور موردنظرتان را انتخاب کنید.
  3. بسته اینترنت و شارژ موردنیاز خود را انتخاب کنید.
  4. شماره گرجی را وارد کنید.
  5. پرداخت مبلغ موردنظر را از طریق مسترکارت یا پول لاری در قسمت پایه دستگاه انجام دهید.

مهم‌ترین نکات خرید سیم‌کارت در گرجستان

  • برای دریافت بهترین آنتن‌دهی در خارج از شهر به سراغ اپراتور مگتی کام بروید.
  • شماره گرجی خود را در جایی یادداشت کنید تا در هنگام خرید شارژ و اینترنت دچار مشکل نشوید.
  • حتماً از اینکه سیم‌کارت شما اعتبار کافی دارد، مطمئن شوید؛ زیرا تعرفه آزاد گرجستان بسیار بالا است.
  • به سراغ اپراتورهای معرفی‌شده بروید تا در صورت بروز مشکل، به‌راحتی پشتیبانی آن‌ها را دریافت کنید.
  • تعرفه رومینگ ایران از سیم‌کارت‌های گرجی بیشتر است.
  • سیم‌کارت‌های گرجی نسبت به رومینگ ایران از سرعت بالاتری برخوردار هستند.

مدارک موردنیاز برای خرید سیم‌کارت گرجستان

برای دریافت سیم‌کارت گرجستان فقط به پاسپورت و تلفن همراه خود نیاز دارید تا در همان‌جا بررسی کنید که همه‌چیز خوب کار می‌کند. مسئول مربوطه، برخی از اطلاعات اولیه را از روی گذرنامه می‌نویسند، شما نیز اسناد لازم را امضا می‌کنید و چند دقیقه بعد می‌توانید از سیم‌کارت خود در گرجستان برای برقراری ارتباط لذت ببرید.

هزینه خرید سیم‌کارت در گرجستان

هزینه خرید سیم‌کارت در گرجستان

ارزان‌ترین سیمکارت گرجستان، بی‌لاین است. با بررسی قیمت‌ها می‌توان گفت که این سیم‌کارت مقرون‌به‌صرفه‌ترین بسته‌ها را دارد. با پرداخت ۳ لاری که هر لاری حدودا معادل ۲ دلار است، می‌توانید یک سیم‌کارت بی‌لاین تهیه کنید. باتوجه‌به مقدار داده‌ای که نیاز دارید، باید هزینه بیشتری را نیز پرداخت نمایید. دیگر شبکه‌های سیم‌کارت گرجستان، گران‌تر هستند. برای مثال با هزینه ۲۰ لاری می‌توانید یک سیم‌کارت ژئوسل با ۲ گیگابایت داده، تماس و پیامک نامحدود در گرجستان و ۳۰ دقیقه تماس تلفنی بین‌المللی خریداری کنید. با پرداخت ۳ لاری نیز می‌توانید سیم‌کارت مگتی بخرید. ضمن اینکه برای خرید بسته‌های اضافی باید پول بیشتری پرداخت نمایید.

کلام آخر: سفری خوش و پر از ارتباطات در گرجستان!

با خرید سیم‌کارت مناسب در گرجستان، می‌توانید به راحتی با دوستان و خانواده خود در تماس باشید، از اینترنت پرسرعت لذت ببرید و از گشت و گذار در این کشور زیبا به طور کامل استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما در انتخاب سیم‌کارت مناسب برای سفرتان به گرجستان کمک کرده باشد. شما تابحال تجربه خرید سیمکارت گرجستان را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *