خانه
بلاگ
حساب کاربری

تبدیل ارز در استانبول؛ لیست و ادرس صفرافی و تمام نکاتی که باید بدانید!

تبدیل ارز در استانبول
تاریخ انتشار: 1403/7/22

 یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که گردشگران در تورهای مسافرتی با آن روبرو می‌شوند، تبدیل ارز است. برای صرف هزینه‌های سفر به استانبول باید حتماً پولتان را به واحد پولی آن کشور تبدیل کنید. به‌خصوص برای گردشگران ایرانی با توجه به این که واحد پولی ارزشمندی نداریم، حتماً باید واحد پولی خود را هنگام سفر تبدیل کنید.

اما تبدیل ارز در استانبول چگونه است؟ در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی هر چیزی که لازم است در مورد تبدیل ارز به لیر بدانید، بپردازیم.

لیر؛ واحد پولی که در سفر به ترکیه باید داشته باشید!

اگر قصد سفر به استانبول را داشته باشید، احتمالاً یکی از مواردی که در مورد آن جستجو کرده‌اید واحد پولی این کشور است. لیر واحد پولی ترکیه بوده که با نماد TRY یا TL در صرافی‌ها دیده می‌شود. این واحد پولی هم مانند ریال بالا و پایین می‌شود و قیمت آن هر روزهای مختلف فرق می‌کند.

واحد پولی که در سفر به ترکیه

در کشور ترکیه هنگام تبدیل پولتان می‌توانید اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100 و 200 لیری دریافت کنید. رنگ هر کدام از این اسکناس‌ها متفاوت است و باید حواستان باشد! چرا که رنگ برخی از آن‌ها مشابه است؛ مثلاً رنگ اسکناس 5 لیری با 50 لیری یکی است. همچنین امکان استفاده از سکه‌های یک لیری هم وجود دارد.

امکان استفاده از دلار و یورو در سفر به استانبول وجود دارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای گردشگران تور استانبول پیش می‌آید، این است که امکان استفاده از دلار و یورو وجود دارد؟ واقعیت این است که امکان استفاده از دلار و یورو در بسیاری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و آژانس‌های گردشگری وجود دارد اما پیشنهاد ما برای سفر به شهرهای توریستی ترکیه، استفاده از پول رایج ترکیه یا همان لیر است. این مسئله به شما کمک می‌کند تا امنیت خود را حفظ کنید و مشکلی برای شما یا پولتان پیش نیاید.

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار

البته در ترکیه مناطقی هم وجود دارد که با ارزهای بین‌المللی نظیر دلار، لیر و پوند کار می‌کنند! حتی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی در آن وجود دارد.

امکان استفاده از پول ایران در ترکیه وجود دارد؟

اگر هنگام سفر به ترکیه قصد دارید ریال با خودتان ببرید، باید بگوییم که در ترکیه تنها فروشگاه‌های بسیار کمی با واحد پولی ایران کار می‌کنند! بنابراین هنگام استفاده از پول ایران با چالش بزرگی روبرو می‌شوید و پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید. بهترین واحد پولی برای استفاده در ترکیه لیر است اما پس از آن، می‌توانید از دلار و یورو هم در فروشگاه‌های مختلفی استفاده کنید. پس پیشنهاد نمی‌کنیم پول ایران را با خودتان به ترکیه ببرید! بلکه بهتر است آن را در ایران به دلار و یورو تبدیل کرده و در شهر استانبول، مجدداً آن را به لیر تبدیل کنید.

در سفر به ترکیه لیر ببریم یا دلار؛ کدام بهتر است؟

در سفر به ترکیه می‌توانید از لیر یا دلار استفاده کنید اما فروشگاه‌های محدودی از شما دلار می‌پذیرند. بنابراین اگر نمی‌خواهید با چالش روبرو شوید و بتوانید از هر فروشگاهی خرید کنید، پیشنهاد ما استفاده از لیر است. برای این کار دلار یا یورو خود را هنگام ورود به خاک این کشور به ارز ترکیه تبدیل کنید.

البته هنگام تبدیل ارز باید کاملاً حواستان باشد! چرا که در سال‌های اخیر سودجویی‌های زیادی از گردشگران ایرانی شده است و به‌جای ارز واقعی، به آن‌ها ارز تقلبی می‌دهند. تنها راه جلوگیری از این مشکل، استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر و مجوزدار است تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

اگر به دنبال بهترین راه تبدیل ارز به لیر در استانبول هستید، صرافی‌های معتبر را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در صرافی‌های معتبر شما به راحتی می‌توانید هر میزان پولی که نیاز دارید را به لیر تبدیل و در این کشور از آن استفاده کنید. صرافی‌ها ارز را با قیمت مصوب همان لحظه تبدیل می‌کنند و خیالتان راحت است که هزینه اضافی از شما دریافت نمی‌کنند. از طرف دیگر، خیالتان بابت پولی که از آن‌ها دریافت می‌کنید راحت است! چرا که تقلبی نیست و با خیالی آسوده می‌توانید در جاهای دیگر از آن استفاده کنید. البته باید حواستان باشد که صرافی موردنظر حتماً مجوز لازم را داشته و معتبر باشد.

بهترین راه برای تبدیل ارز در استانبول کدام است؟

تبدیل ارز در استانبول در چه جاهایی امکان‌پذیر است؟

علاوه بر صرافی‌هاف راه‌های دیگری هم برای تبدیل ارز در استانبول وجود دار که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • فرودگاه‌های استانبول: در فرودگاه استانبول امکان تبدیل ارز به لیر وجود دارد اما از شما کمیسیون سنگینی دریافت می‌کنند.
  • هتل و محل اقامت: در هتل‌های بزرگ هم امکان تبدیل ارز به لیر وجود دارد اما باز هم باید کمیسیون سنگینی پرداخت کنید. همچنین اگر محل اقامت شما معتبر نباشد، ممکن است به شما پول تقلبی بدهند که عملاً ارز خود را دور ریخته‌اید.
  • بانک‌ها و جواهرفروشی: راه دیگر برای تبدیل ارز استفاده از خدمات بانک‌ها و جواهرفروشی است. در این صورت هم خیالتان بابت پولی که دریافت می‌کنید راحت است و کمیسیون سنگینی از شما دریافت نمی‌شود.
  • آژانس‌های گردشگری: آخرین راه برای تبدیل مطمئن ارز به لیر در استانبول استفاده از خدمات آژانس‌های گردشگری است. این آژانس‌ها با کمیسیون‌های مختلفی ارز را به لیر تبدیل می‌کنند و می‌توانید از آن در کشور زیبای ترکیه استفاده کنید.

از میان تمام راه‌های بالا پیشنهاد ما به شما استفاده از صرافی‌های معتبر است. البته باید حواستان باشد که این صرافی‌ها از دوشنبه تا جمعه فعالیت می‌کنند و ساعت کاری آن‌ها به صورت زیر است:

  • صبح‌ها از از ساعت 8:30 تا 12 ظهر
  • عصرها از ساعت 1.30 ظهر تا 5 عصر

صرافی‌های ترکیه مانند بسیاری از شهر دیگر دنیا شنبه و یکشنبه تعطیل هستند. بنابراین اگر می‌خواهید پولتان را روزهای قبل از آخر هفته تبدیل کنید، برای روزهای آخر هفته هم به اندازه نیاز پول تبدیل کنید تا نیازی به تبدیل آن در آژانس‌های گردشگری و پرداخت کمیسیون سنگین نباشد.

نکات مهم درباره تبدیل ارز در استانبول

هنگام تبدیل ارز در استانبول چند نکته مهم برای سفر استانبول وجود دارد که اگر رعایت کنید، به نفعتان است. این نکات عبارتند از:

  • هنگام تبدیل ارز چانه‌زنی را حتی در صرافی‌ها فراموش نکنید! درست که قیمت تابلو قیمت رسمی است اما گاهی اوقات هنگام تبدیل دلار به لیر می‌توانید با با هزینه کمتری لیر تهیه کنید یا حتی کمیسیون کمتری بپردازید.
  • صرافی هتل‌ها مانند صرافی فرودگاه‌ها معتبر و رسمی هستند و با خیالی آسوده می‌توانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید. تنها تفاوتی که با صرافی‌های داخل شهر دارند، این است که کمیسیون بیشتری دریافت می‌کنند و در نهایت، میزان لیر دریافتی شما کمتر است.
  • اگر به هر دلیلی مجبور به تبدیل دلار و یورو به لیر در فرودگاه یا هتل ترکیه شدید، تنها همان مبلغی که نیاز دارید را تبدیل کنید. باقی مبلغ را در مرکز شهر تبدیل کنید تا پول بیشتری نصیبتان شود.
  • پول‌هایتان را در یک محل قرار ندهید! بلکه با توجه به امنیت در استانبول، پول باید در چند جیب، چند چمدان یا چند کیسه قرار بگیرد تا در صورت سرقت، تمام پولتان از دست نرود.
  • در ایام تعطیل نرخ ارز منصفانه نیست! بنابراین در چنین مواقعی بهتر است پولتان را در ایران به لیر تبدیل کنید.
  • روزهای شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل رسمی است اما صرافی‌ها باز هستند! در چنین روزهایی به سراغ صرافی نروید؛ چرا که قرار است نرخ بسیار بالایی بدهند و پول بسیار کمتری در اختیارتان قرار بگیرد.
  • از عابربانک‌ها برای تبدیل ارز تحت هیچ شرایطی استفاده نکنید! چرا که اگر ارز شما را بردارد و لیر تحویل ندهد، دستتان به هیچ‌کجا بند نیست.
  • در میان صرافی‌ها هم هر کدام نرخ و کمیسیون خاص خود را دارند! بنابراین باید ببینید که کدام صرافی بهتر است و پول بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد.
  • در شرایط اضطراری می‌توانید از برندهای برتر ترکیه نظیر ال سی وایکیکی خرید کرده و یک 100 دلاری به آن‌ها بدهید. سپس آن فروشگاه با نرخ بسیار مناسب پولتان را به لیر تبدیل می‌کند و باقی پول را برمی‌گرداند.

با رعایت این نکات هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و تبدیل ارز به لیر به راحتی انجام می‌شود.

بهترین صرافی‌های مناطق مختلف استانبول

حال اگر قصد استفاده از خدمات صرافی‌های استانبول را دارید، باید بهترین آن‌ها را بشناسید. در این بخش لیستی از بهترین صرافی‌های استانبول در مناطق مختلف را معرفی می‌کنیم تا با خیالی آسوده از خدمات آن‌ها استفاده کنید:

بهترین صرافی‌های منطقه تکسیم در استانبول

  • صرافی Ye Ye Doviz: همه روزه به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 8 شب

آدرس: İstiklal Caddesi 131/B, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

  • صرافی Cozum Doviz: دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 شب

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, Meşelik Sk. No:1, 34433 Beyoğlu, Istanbul, Turkey

  • صرافی Nizam Doviz: دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 7.30 شب

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, İstiklal Cad. No:31, 34433, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

  • صرافی Aral Doviz: همه روزه به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 شب

آدرس: Gümüşsuyu, Sıraselviler Cd. No:17, 34437, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

  • صرافی Cetin Doviz: دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 7.30 شب

آدرس: Katip Mustafa Çelebi, İstiklal Cad. No:31, 34433, Beyoğlu, Istanbul, Turkey

بهترین صرافی‌های منطقه لاله‌لی در استانبول

  • صرافی Martur Doviz: دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

آدرس:  Ordu Caddesi, Çara Plaza D:207, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Aklar Doviz: همه روزه به جز شنبه و یک‌شنبه‌ها از ساعت 6.30 صبح تا 7.30 شب

آدرس: Beyazıt Mh., Ordu Cad. Kalaycı Şevki Sok. No:20, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Atasal Doviz: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 10 شب

آدرس: Ordu Caddesi, No:263, Laleli, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Temiz Doviz: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

آدرس: Mesih Paşa, Ordu Cadessi No:271, 34130 Fatih, Istanbul, Turkey

بهترین صرافی‌های منطقه سلطان احمد در استانبول

  • صرافی Dadas Doviz: دوشنبه تا شنبه از ساعت 8 صبح تا 6 عصر

آدرس: Mollafenari, Vezirhan Cd. No:36, 34120, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Arkent Doviz: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 7 شب

آدرس: Sultanahmet Mh., Divan Yolu Cad. No:32, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Ser Kiymetli Madenler: دوشنبه تا جمعه از ساعت 7 صبح تا 5 عصر

آدرس: Molla Fenari Mh. Şeref Efendi Sk. Şener Center No:28/5 Nurosmaniye, 34120, Fatih, Istanbul, Turkey

  • صرافی Aydin Gold Doviz: همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب

آدرس: Divanyolu Caddesi Divan Center No:56/38, 34122, Fatih, Istanbul, Turkey

بهترین صرافی‌های منطقه بازار بزرگ استانبول در استانبول

  • صرافی Yazici Altin Doviz: دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 6 عصر + شنبه تا 4 عصر

آدرس: Kapali Çarsi Kavaflar Sk. No: 61 Beyazit, Istanbul, Turkey

  • صرافی Merkez Doviz: همه روزه به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 6 عصر

آدرس: Beyazıt Mh., Keseciler Cd. 105-107, 34126 Fatih, İstanbul, Turkey

  • صرافی Gazi Doviz: همه روزه به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

آدرس: Mollafenari, Ç. Nuruosmaniye Cd. No:28, 34000, Fatih, İstanbul, Turkey

  • صرافی KurBorsa Doviz: همه روزه به جز یک‌شنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر

آدرس: Molla Fenari Mahallesi, Çuhacı Han Sokak No 8, 34126 Fatih, İstanbul, Turkey

تبدیل ارز در استانبول؛ نیاز هر گردشگری که به این شهر دیدنی سفر می‌کند!

در سفر به استانبول و سایر شهرهای ترکیه باید پول خود را به واحد لیر ترکیه تبدیل کنید! چرا که بسیاری از فروشگاه‌های معتبر این کشور تنها لیر قبول می‌کنند و در صورت استفاده از دلار و یوروو ممکن است با مشکل مواجه شوید. در این مقاله از توریک به بررسی هر چیزی که لازم است در مورد تبدیل ارز در استانبول بدانید، پرداختیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید تا از تجربیات ارزشمند شما استفاده کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *