خانه
بلاگ
حساب کاربری

خرید سیم‌کارت در ترکیه (راهنمای 0 تا 100)

سیمکارت در ترکیه
تاریخ انتشار: 1403/5/28

اگر قصد سفر خارجی به هر جای دیگری را داشته باشید، اولین چیزی که پس از رسیدن به خاک مقصد نیاز دارید خرید سیم‌کارت است. در سفر به ترکیه نیاز به خرید سیم‌کارت ترکیه دارید تا بتوانید از خدمات تماس و اینترنت استفاده کنید. شاید اولین گزینه‌ای که به ذهنتان برسد، استفاده از رومینگ سیم‌کارت‌های داخلی است اما باید توجه داشته باشید که هزینه بسیار زیادی برایتان خواهد داشت. پس خرید سیم‌کارت بهترین گزینه است و می‌تواند هزینه‌هایتان را کاهش دهد.

در این مقاله از مجله گردشگری قصد داریم به بررسی کامل مسئله خرید سیم‌کارت در ترکیه بپردازیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کنیم.

خرید سیم‌کارت در ترکیه برای سفر ضروری است!

ارتباط برقرار کردن با خانواده، دوستان و آشنایان در سفر خارجی از مهمترین نکات سفر به استانبول و ترکیه است! چرا که اگر با آن‌ها ارتباط برقرار نکنید، نگرانی و دل‌تنگی لذت سفر را بسیار کم می‌کند. با خرید سیم‌کارت امکان برقراری تماس صوتی یا ارتباط از طریق اینترنت وجود دارد. بنابراین اولین کاری که پس از رسیدن به مقصد خود می‌کنید، خرید سیم‌کارت است.

حال اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، باز هم نیاز به خرید سیم‌کارت در ترکیه دارید تا ارتباط شما با دیگران برقرار باشد. همچنین در سفر خارجی ممکن است بخواهید با استفاده از گوگل مپ برخی لوکیشن‌های دیدنی و جذاب را پیدا کنید. در چنین شرایطی، خرید سیم‌کارت به شما کمک می‌کند تا به اینترنت دسترسی داشته باشید و بتوانید از تمام خدمات موردنیاز خود در کشور مقصد استفاده کنید.

انواع سیم‌کارت در سفر ترکیه

در سفر به ترکیه و خرید سیم‌کارت، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید آشنا شوید انواع سیم‌کارت است. در شهرهای توریستی ترکیه سیم‌کارت‌های متنوعی در اختیار گردشگران و شهروندان قرار می‌گیرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. انواع سیم‌کارت در ترکیه عبارتند از:

سیم‌کارت توریستی ترکیه

اولین نوع سیم‌کارت در ترکیه، تورسیتی است. این نوع سیم‌کار برای افرادی مناسب است که می‌خواهند برای مدت زمان کوتاهی به ترکیه سفر کنند. مدت اعتبار این سیم‌کارت 120 روز است و پس از آن، غیرفعال می‌شود. اگر با هدف گردشگری به ترکیه سفر می‌کنید، این سیم‌کارت گزینه مناسبی است.

سیم‌کارت دائمی ترکیه

سیم‌کارت دائمی ترکیه برای افرادی مناسب است که در کشور ترکیه زندگی می‌کنند و اقامت دائم دارند. در واقع، برای خرید سیم کارت دائمی ترکیه باید اقامت دائم ترکیه داشته باشید. در صورتی که اقامت دائم ندارید، به سراغ سیم‌کارت اعتباری ترکیه بروید. همچنین برای اقامت بیش از یک ماه در ترکیه، لازم است موبایل و  سیم‌کارت خود را ثبت و مالیات آن را پرداخت کنید.

سیم‌کارت بین‌المللی ترکیه

سیم‌کارت بین‌المللی سیم‌کارتی است که در تمام دنبال امکان استفاده از آن وجود دارد و فعال است، حتی در ایران! تنها چیزی که برای استفاده از سیم‌کارت بین‌المللی وجود دارد، فعال کردن رومینگ است که با کد *111# قابل فعال‌سازی است.

سیمکارت در ترکیه

اپراتورهای مختلف سیم‌کارت در ترکیه

در ترکیه، مانند هر کشور دیگری چند اپراتور سیم‌کارت وجود دارد که هر کدام از آن‌ها خدمات خاصی ارائه می‌کنند. معتبرترین اپراتورهای ترکیه عبارتند از:

اپراتور ترکسل (Turkcell)

ترکسل یکی از معتبرترین اپراتورهای ترکیه است که شبکه آن تمام بخش‌های ترکیه را پوشش می‌دهد. با خرید سیم کارت ترکسل در ترکیه، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد و می‌توانید از بسته‌های ترکیبی مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنید. قیمت خرید سیم‌کارت ترکسل 400 لیر است که البته بر اساس میزان اعتبار و حجم اینترنت ممکن است کمتر یا بیشتر شود. برای خرید شارژ سیم‌کارت ترکسل باید 2222 را شماره‌گیری کنید. همچنین هزینه اینترنت ترکسل به ازای هر 100 کیلوبایت یک لیر است.

اپراتور ودافون (Vodafone)

ودافون یکی دیگر از اپراتورهای معتبر ترکیه است و رقیب اصلی ترکسل محسوب می‌شود. این اپراتور سیم‌کارت بین‌المللی ترکیه ارائه می‌کند که پوشش‌دهی آن بسیار عالی است؛ تنها در نقاط بسیار دورافتاده ممکن است با چالش روبرو شوید که البته در سفر به ترکیه کمتر به این نقاط سفر می‌کنید. برای خرید سیم‌کارت ودافون باید چیزی حدود 350 دلار پرداخت کنید که بر اساس حجم اینترنت و اعتبار متفاوت است. برای شارژ سیم‌کارت ودافون باید با شماره 7500 تماس بگیرید. هزینه اینترنت به ازای هر 10 کیلوبایت، 0/12 لیر است.

ترک تلکام (Turk Telecom)

تلکام یکی دیگر از اپراتورهای خرید سیم‌کارت است که سرعت اینترنت بالا و پوشش سراسری ارائه می‌کند. برای خرید سیم‌کارت تلکام باید چیزی حدود 300 لیر هزینه کنید که البته در صورت نیاز به اعتبار و اینترنت بیشتر، این هزینه افزایش پیدا می‌کند.

در ترکیه از کجا سیمکارت بخریم؟

خرید سیم‌کارت در ترکیه در فرودگاه و به صورت انلاین ممکن است:

خرید در فرودگاه

اولین راه برای خرید سیم‌کارت ترکیه، در فرودگاه است. پس از رسیدن به فرودگاه کافی است به نمایندگی‌های فروش سیم‌کارت بروید و سیم‌کارت خود را تهیه کنید. البته قبل از پرواز هم می‌توانید از فرودگاه ایران برای خرید سیم‌کارت اقدام کنید تا در ترکیه منتظر نمانید. حتماً چند ساعت قبل به فرودگاه مراجعه کنید تا با مشکل محدودیت زمانی روبرو نشوید.

خرید به‌صورت آنلاین

خرید سیم‌کارت به صورت آنلاین از طریق آژانس‌های مسافرتی وجود دارد! کافی است سیم‌کارت موردنظر خود را سفارش دهید تا فرآیند تحویل سیم‌کارت به شما انجام شود.

قیمت سیم‌کارت در ترکیه چقدر است؟

اگر قصد خرید سیم‌کارت ترکیه را دارید، اطلاع از قیمت آن بسیار مهم و ضروری است! هزینه خرید سیم‌کارت در ترکیه کاملاً بستگی به میزان خدماتی دارید که دریافت می‌کنید. قیمت سیم‌کارت حدوداً از 300 لیر شروع شده که مربوط به اپراتورهای ودافون و ترک است.

سیمکارت در ترکیه

مدارک لازم برای دریافت سیمکارت

برای خرید سیم‌کارت باید 2 مدرک زیر را ارائه کنید:

  • پاسپورت
  • پر کردن فرم مخصوص سیم‌کارت

برای دریافت سیم‌کارت کافی است به نمایندگی‌های مجاز سیم‌کارت مراجعه کنید تا در کمترین زمان ممکن، به شما تحویل داده شود.

چگونه سیم‌کارت خریداری شده را فعال کنیم؟

اگر قصد فعال کردن سیم‌کارت در ترکیه را دارید، در این بخش نحوه فعال کردن سیم کارت در ترکیه را بررسی می‌کنیم:

  • کد فعال سازی سیم کارت ترکسل در ترکیه: 2222
  • کد فعال کردن سیم کارت ودافون در ترکیه: 3636
  • کد فعال سازی سیم کارت ترک تلکام در ترکیه: 8090

توجه داشته باشدی که باید همان سیم‌کارت موردنظر را روی موبایل قرار دهید و سپس کدهای بالا را شماره‌گیری کنید.

چگونه شارژ سیم‌کارت را استعلام بگیریم؟

هنگام خرید سیم‌کارت ترکیه اعتبار اولیه خوبی به شما داده می‌شود که برای یک سفر چند روزه کاملاً مناسب است. با این حال ممکن است بخواهید ببینید که سیم‌کارتتان چقدر شارژ دارد؟ برای این کار فرقی نمی‌کند که اپراتور سیم‌کارت کدام باشد! در هر صورت:

  • با شماره‌گیری *123# می‌توانید باقی‌مانده شارژ سیم‌کارت خود را ببینید.
  • برای دیدن شماره خط خود کافی است *101# را شماره‌گیری کنید.

این شماره‌ها را یادتان باشد که قطعاً در سفر به ترکیه به آن نیاز دارید.

خرید سیم کارت ترکیه؛ مسئله مهم برای سفر به این کشور دیدنی!

اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد رزرو تور سفر به ترکیه را دارید، خرید سیم کارت ترکیه بسیار مهم و ضروری است. برای خرید سیم‌کارت ترکیه باید اطلاعات خوبی در مورد آن داشته باشید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید. در این مقاله از توریک به بررسی کامل خرید سیم کارت ترکیه پرداختیم. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *