خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به استرالیا؛ هر آنچه قبل از سفر باید بدانید

راهنمای سفر به استرالیا؛ هر آنچه قبل از سفر باید بدانید
تاریخ انتشار: 1403/3/12

سواحل شنی سفید در خطوط ساحلی جذاب، جنگل‌های بارانی سرسبز و پارک‌های ملی، شهرهای امروزی با برج‌‌ها و آسمان‌خراش‌های متعدد، جزایر بکر در میان اقیانوس‌ها و گونه‌های مختلفی از حیات‌وحش که در هیچ کجای دنیا نخواهید دید، استرالیا را به مقصدی جذاب و ایده‌آل برای سفر و گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است. با وجود اینکه این کشور جاذبه‌های متعدد و تفریحات هیجان‌انگیز و جذابی دارد، اما بدون شک در طول سفر چند روزه نمی‌توان همه آن‌ها را تجربه کرد. از این رو قصد داریم در این راهنما بهترین جاذبه‌ها و تفریحات، رستوران‌ها، هتل‌های استرالیا و اطلاعات ضروری راجع‌به این کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

اطلاعات ضروری سفر به استرالیا

استرالیا با جاذبه‌های گردشگری متنوع، جنگل‌های بکر و طبیعت زیبا و همچنین سواحل جذابش، بدون شک تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود که علاوه بر محیط شهری لوکس و جذاب، شما را با حیواناتی مانند کانگورو و کوالا نیز آشنا می‌کند. اگر شما هم ویزای توریستی استرالیا را اخذ کرده‌اید و قصد سفر به این کشور را دارید، آشنایی با برخی اطلاعات ضروری درباره استرالیا ضروری است.

پایتخت کانبرا
شهرهای اصلی سیدنی، ملبورن، بریزبن
واحد پول دلار استرالیا
اختلاف زمانی با ایران حدود ۶.۵ تا ۷.۵ ساعت
پیش‌شماره استرالیا +۶۱
نیاز به اخذ ویزا دارد
زبان انگلیسی
امنیت بسیار بالا

آب‌وهوای استرالیا

آب‌وهوای استرالیا

قاره استرالیا طیف وسیعی از مناطق آب‌وهوایی، از مناطق استوایی در شمال تا مناطق خشک داخلی و مناطق معتدل در جنوب را شامل می‌شود. از آنجاییکه استرالیا در نیمکره جنوبی زمین واقع شده است، آب‌و‌هوای آن تقریباً با ایران و سایر کشورهای اروپایی معکوس است. استرالیا تنوع اقلیمی بیشتری دارد که می‌توانید گرمای خشک و سوزان و آب‌وهوای معتدل و ملایم و حتی زمستان‌های بسیار سرد را در آن تجربه کنید.

تفریحات جذاب و مهیج در سفر به استرالیا

باوجوداینکه دیدنی‌ها و تفریحات بیشماری برای تجربه‌کردن در طول سفرتان به استرالیا وجود دارد، اما انتخاب بهترین آن‌ها واقعاً سخت و دشوار است. از این رو در ادامه به معرفی بهترین تفریحاتی که می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید، می‌پردازیم.

  • غواصی: دنیای زیر آب در دیواره بزرگ مرجانی استرالیا بسیار متفاوت است. با غواصی در اعماق اقیانوس‌ها می‌توانید درعین‌حال که دنیای زیر آب را کشف می‌کنید، تجربه هیجان‌انگیزی را نیز کسب کنید. با غواصی و یا تور قایق‌رانی می‌توانید بزرگترین صخره در جهان را از نزدیک ببینید.
  • با کوسه‌ها شنا کنید: صخره نینگالو بهترین مکان برای شنا در کنار غول‌های مهربان دریا است که تجربه سفری فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.
  • کوه‌های آبی را کاوش کنید: اگر از گشت‌وگذار در داخل شهر و اقامت در هتل خسته شده‌اید، کافی‌ست چند کیلومتر از شهر خارج شوید و قدم در طبیعت بکر استرالیا بگذارید و کوه‌های آبی را کاوش کنید.
  • چتربازی: چتربازی یا پاراگلایدر تجربه متفاوت و منحصر‌به‌فردی است که می‌توانید آن را در یکی از پرطرف‌دارترین مکان‌های استرالیا تجربه کنید و جزیره روتنست و آب‌های زیبای اطراف را از ارتفاع ببینید.
  • به کوه Kosciuszko بروید: اگر به کوهنوردی علاقه دارید، صعود به کوه Kosciuszko بدون شک کوه باید در لیست تفریحات شما در استرالیا قرار گیرد. این کوه با ارتفاع ۲۲۰۰ متر، بلندترین قله استرالیا محسوب می‌شود.
  • با تور جزیره کانگورو همراه باشید: این جزیره سومین جزیره بزرگ استرالیا است که میزبان گونه‌های مختلف جانوری و بیابان وسیعی برای کاوش و آشنایی با حیوانات نادر مانند کانگوروها و کوالاها است.
  • از خلیج وینگلاس دیدن کنید: خلیج Wineglass در پارک ملی Freycinet در میان ‌برترین جاذبه‌های استرالیا قرار دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن دیدن کنید.
  • به ساحل طلایی بروید: ساحل طلایی، زندگی شبانه پررونقی دارد و پر از بارها، کافه‌ها و رستوران‌ها‌ی جذاب است که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به سمت خود جذب می‌کند. ساحل طلایی که محل موج‌سواران مشهور جهان است، یکی از بهترین مقاصد موج‌سواری در استرالیا و مکانی عالی برای یادگیری است!

    اگر قصد سفر به استرالیا را دارید با تکمیل فرم زیر میتوانید از توریک مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.


بهترین مکان‌های دیدنی استرالیا

بهترین مکان‌های دیدنی استرالیا

جاذبه‌های گردشگری استرالیا بسیار است. بسته به علایق، مدت سفر و زمانی که به این کشور سفر می‌کنید، می‌توانید از شهرها و جاذبه‌های مختلفی دیدن کنید. انتخاب بهترین مکان‌ها در طول سفر به استرالیا دشوار است. از سواحل زیبا گرفته تا صحرای خشک، استرالیا طیف وسیعی از مکان‌ها را برای بازدید ارائه می‌دهد.

سیدنی

سیدنی به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای استرالیا شناخته می‌شود که دیدنی‌های بی‌شماری را در خود جای‌داده است. شما می‌توانید اجراهای باشکوه در خانه اپرای سیدنی را تماشا کنید، از پل بندرگاه عکس بگیرید و مناظر پاناروما از شهر را تماشا کنید، کوه‌های آبی را از نزدیک ببینید و یا در رستوران‌های لوکس شهر طعم بی‌نظیر غذاهای استرالیایی و بین‌المللی را بچشید.

بریزبن

بریزبن، پایتخت کوئینزلند و یکی از بزرگترین شهرهای استرالیا، مقصد بسیار محبوب اکثر گردشگرانی است که به این کشور سفر می‌کنند. این شهر غنی از تاریخ، صحنه‌های غذایی پر جنب‌وجوش، مناظر زیبا و فعالیت‌های هیجان‌انگیز است.

اولورو

اولورو در مرکز استرالیا واقع شده است که به‌خاطر شگفتی‌های طبیعی مانند صخره یکپارچه عظیم آیرز شناخته می‌شود و مملو از مناظر دیدنی و زیبا است.

ملبورن

ملبورن به‌عنوان پایتخت فرهنگی استرالیا شناخته می‌شود که با فروشگاه‌های قدیمی، کوچه‌های پر از نقاشی گرافیتی، کافه‌های عجیب‌وغریب و بارهای مخفی بدون شک مقصد اصلی سفر بسیاری از شما خواهد بود.

تاسمانی

تاسمانی به‌خاطر زیبایی طبیعی‌اش در پارک ملی Freycinet، خلیج آتش‌ها و کوه گهواره شهرت دارد و فعالیت‌های جذاب و متنوعی برای گردشگران ارائه می‌دهد.

بهترین زمان سفر به استرالیا

استرالیا مکان‌های بسیار زیبایی برای بازدید در بازه‌های زمانی مختلف دارد. از این رو، پاسخ به این سؤال که بهترین زمان برای سفر به استرالیا چه زمانی است، چندان آسان نیست. به‌طورکلی بهترین زمان سفر به استرالیا به علاقه، ترجیحات، بودجه و مهم‌تر از همه به آب‌وهوای ایده‌آل شما بستگی دارد. از دسامبر تا فوریه، سواحل سیدنی مانند بهشتی روی زمین به نظر می‌رسند. تابستان‌های استرالیا نیز زمان خوبی برای بیرون رفتن، آب‌تنی و آفتاب‌گرفتن در ساحل است.

پاییز استرالیا از مارس تا مه است و در اواسط سال، از ژوئن تا آگوست، زمستان استرالیا است که امکان اسکی روی برف را فراهم می‌کند. درحالی‌که در بهار از سپتامبر تا نوامبر می‌توانید طبیعت بکر استرالیا را تماشا کنید و گونه‌های کمیاب جانوری را در پارک‌های ملی آن ببینید. از ماه می تا اکتبر نیز دمای هوا به‌تدریج افزایش می‌یابد و تابستان از راه می‌رسد. بازار بیرونی داروین، جشنواره‌ها و فیلم‌ها گزینه‌ای عالی برای کاوش در این فصل هستند؛ بنابراین در هر فصلی که به استرالیا سفر کنید، شاهد جاذبه‌های مختلف و اسرارآمیزی خواهید بود. با‌این‌حال بیشتر گردشگران اظهار دارند بهار و تابستان‌های استرالیا طور دیگری جذاب است.

بهترین رستوران‌های استرالیا

بهترین رستوران‌های استرالیا

افرادی که قصد سفر به استرالیا را دارند، به دنبال بهترین رستوران‌های این کشور برای آشنایی با غذاها و فرهنگ استرالیایی هستند. استرالیا با رستوران‌های متنوع و باکیفیتی که دارد، در سراسر جهان مشهور است و انواع غذاهای استرالیایی، دریایی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی را سرو می‌کند. بهترین رستوران‌های استرالیا عبارتند از:

  • رستوران لیک هاوس (Lake House)
  • رستوران پرایم استیک (Prime Steak Restaurant)
  • رستوران waterfront sea food
  • رستوران Lal Qila
  • رستوران مامک (Mamak Restaurant)
  • رستوران دونونس (Donovans)
  • رستوران کزبه بالمین (Kazbah Balmain)
  • رستوران کاتیج (The Cottage)

بهترین هتل‌های استرالیا

انتخاب هتل‌ یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما به هنگام سفر است. استرالیا با جاذبه‌های متعدد و دیدنی خود به یک مقصد توریستی محبوب تبدیل شده است که هتل‌های متنوع با امکانات باکیفیتی ارائه می‌دهد. بهترین هتل‌های استرالیا عبارتند از:

  • هتل هیلتون (Hilton Hotel Sydney)
  • هتل حیات رجنسی (Hyatt Regency Sydney)
  • هتل شانگری لا (Shangri-La Sydney)
  • هتل استمفورد پلازا (Stamford Plaza Adelaide)
  • هتل ساحلی جزیره‌ی کانگورو (Kangaroo Island Seafront Hotel)
  • هتل گراند هوبارت (Grand Chancellor Hobart)
  • هتل کوراجونگ هاوس (Kurrajong House)
  • هتل سان شاین سیفورث (Oaks Sunshine Coast Seaforth)
  • هتل پلازا کوئینزلند (Cairns Plaza Hotel)

هزینه‌های سفر به استرالیا

به‌طورکلی نمی‌توان هزینه سفر به استرالیا را به صورت دقیق تعیین کرد، چرا که این مبلغ متغیر است و باتوجه‌به نرخ پرواز، زمان سفر، نوع محل اقامت، تعداد روزهای اقامت، شرایط سفر، جاذبه‌هایی که بازدید می‌کنید و تفریحاتی که تجربه می‌کنید، تعیین می‌شود. بااین‌حال اگر می‌خواهید هزینه سفر به استرالیا را بدانید، می‌توانید به وب‌سایت‌های شرکت‌های گردشگری معتبر مراجعه کرده و با انتخاب تاریخ سفر، هتل و نوع تور، قیمت تقریبی سفر به استرالیا را تخمین بزنید.

سخن پایانی

با داشتن ویزای توریستی و سفر به استرالیا و بازدید از شهرهای مدرن آن، آفتاب‌گرفتن و موج‌سواری در سواحل طلایی، غواصی، پارک‌های ملی، موزه‌ها، سالن اپرا، تماشای گونه‌های حیوانی منحصربه‌فرد و… بدون شک سفری ماجراجویانه و فراموش‌نشدنی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با کشف زیبایی‌ها و مناظر بکر و ناشناخته و آشنایی با فرهنگ استرالیا، سفری به‌یادماندنی را تجربه کنید!

اگر قصد سفر به استرالیا را دارید با تکمیل فرم زیر میتوانید از توریک مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.


0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *