خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین غذاهای ویتنام؛ خوشمزه سفر کن!

بهترین غذاهای ویتنام؛ خوشمزه سفر کن!
تاریخ انتشار: 1403/4/24

ویتنام کشوری است که بافرهنگ و تاریخ غنی، مناظر زیبا و شهرهای پرجنب‌وجوش و شلوغ خود شناخته می‌شود.

البته، شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث محبوبیت این کشور در میان گردشگران جهانی شده است را می‌توان آشپزی و فرهنگ غذایی آن دانست.

طعم‌ها و رایحه‌های عجیب‌وغریبی که در غذاهای محلی و سنتی این کشور حس می‌شود، ویتنام را به مقصدی جذاب برای گشت‌وگذار و آشنایی بافرهنگ غذایی آسیا جنوب شرقی تبدیل می‌کند.

اگر شما هم قصد سفر به ویتنام را دارید و عاشق چشیدن طعم غذاهای جدید هستید، تنها کافی است برای دریافت ویزای ویتنام اقدام کرده و به کشور غذاهای رنگارنگ سفر کنید.

طعم بی‌نظیر غذاهای آسیای جنوب شرقی را در ویتنام کشف کنید!

ویتنام یکی از بهترین مقاصد گردشگری است که با تاریخ و فرهنگی غنی، تجربه چشیدن طعم غذاهای لذیذ و جاهای دیدنی فراوان، همه ساله بسیاری از گردشگران را مجاب به اخذ ویزای توریستی و رزرو تور خارجی برای سفر به این کشور می‌کند.

هر منطقه از این کشور غذاهای خاص و متفاوتی دارد؛ غذاهای شمال ویتنام به دلیل سادگی در طعم و دیزاین شناخته شده هستند، بخش مرکزی این کشور در غذاها از ادویه‌های مختلفی استفاده می‌کند که طعم عطر بی‌نظیری دارند، مناطق جنوبی ویتنام نیز بیشتر غذاهایی سرو می‌کنند که طعم شیرینی دارند و دسرها و کیک‌های آن زبانزد گردشگرانی است که به این منطقه سفر می‌کنند.

درکل، فرقی نمی‌کند به کدام بخش از ویتنام سفر می‌کنید، مطمئناً در تمامی شهرهای این کشور می‌توانید طعم جدیدی از غذاها را کشف کنید.

فو – Pho

فو - Pho

Pho

سوپ نودل pho به‌عنوان یکی از بهترین غذاهای ویتنام در سراسر جهان شناخته می‌شود. این سوپ سنتی تقریباً در تمامی نقاط این کشور سرو می‌شود و نمونه بارز آشپزی با ساده‌ترین مواد غذایی است.

این غذا مخلوطی از آب ِگوشت، رشته‌فرنگی، برنج، گیاهان تازه مانند زنجبیل و پیاز سبز و مرغ یا گوشت گاو است.

نودل فو برای اولین‌بار در منطقه شمالی ویتنام توسط کارگران مزرعه برنج پخته شد و از آن زمان تا به امروز، به یک غذای محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است که می‌توانید طعم لذیذ آن را در رستوران‌های محلی و خیابانی ویتنام بچشید.

بانه می – Banh Mi

بانه می - Banh Mi

Banh Mi

یکی دیگر از غذاهای معروف ویتنام، ساندویچ محلی این کشور یعنی بانه می، است که با نان باگت فرانسوی درست می‌شود و از شهر سایگون (شهر هوشی مین ویتنام) سرچشمه گرفته است.

بانه می، ترکیبی از گوشت، پنیر، سبزیجات تازه و ترشی، کره و سس چیلی است که با نان باگت فرانسوی سرو می‌شود.

طعم بی‌نظیر و متفاوت بانه می، آن را به یک غذای خیابانی بسیار محبوب و ایده‌آل تبدیل کرده که در هر زمانی از روز، چه صبحانه و چه نهار و عصر می‌توانید آن را میل کنید.

گوی کوون – Goi cuon

گوی کوون - Goi cuon

Goi cuon

گوی کوون یکی از محبوب‌ترین و لذیذترین غذاهای ویتنامی محسوب می‌شود و سبزیجات تازه، میگو، گوشت خوک، ریحان تایلندی، پیازچه چینی، ورمیشل برنج و کاهو مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند. همگی این مواد خوشمزه در کاغذ برنج پیچیده و رول می‌شوند. در کنار این غذای محبوب از مام نم (سس ماهی تونگ دن) یا سس سویا غلیظ نیز استفاده می‌شود.

بان گزئو – Banh Xeo

بان گزئو - Banh Xeo

Banh Xeo

از دیگر غذاهای معروف ویتنام، می‌توان به بان گزئو اشاره کرد. این غذا یک پنکیک ویتنامی است که با میگو، گوشت خوک، سبزی، پیاز و جوانه لوبیا پخته می‌شود و به‌عنوان یکی از بهترین غذاهای ویتنامی برای صبحانه و عصرانه شناخته می‌شود.

خمیر پنکیک این غذا از آرد برنج، زردچوبه، خامه نارگیل و آب تشکیل می‌شود و معمولاً آن را به‌صورت ورقه‌ای برش می‌دهند و با سبزیجاتی مانند نعناع و گشنیز تزیین می‌کنند.

در کنار این غذا یک سس به نام nuoc cham، (یک سس ماهی خاص) نیز سرو می‌شود که طعم بی‌نظیری به بان گزئو می‌دهد.

می کوانگ – Mi Quang

می کوانگ - Mi Quang

Mi Quang

می‌کوانگ یکی از غذاهای معروف در ویتنام مرکزی است که بر پایه آبگوشت و رشته‌فرنگی بوده و به‌عنوان یکی از لذیذترین غذاهای خیابانی در سراسر ویتنام سرو می‌شود.

آبگوشت، رشته‌فرنگی زردرنگ، کونن (سبزی شبیه سیر)، گوشت گاو، گوشت خوک، ماهی یا میگو، زردچوبه، تخم‌مرغ و بادام‌زمینی و کراکر برنج، مواد تشکیل‌دهنده این غذا هستند.

می‌کوانگ به روش‌های مختلفی در سراسر ویتنام سرو می‌شود و در کنار آن از سایر مواد افزودنی مانند سبزی خردل، پیازچه، کاهو، گشنیز، گل موز و فلفل قرمز نیز استفاده می‌شود.

چا کا – Cha Ca

چا کا - Cha Ca

Cha Ca

چا کا یکی دیگر از بهترین غذاهای ویتنام است که از ماهی سرخ شده در کنار یک سس خوشمزه تهیه می‌شود. چا کا در فرهنگ آشپزی ویتنام اهمیت تاریخی دارد و قدمت آن به بیش از ۱۰۰ سال می‌رسد.

چا کا شبیه گربه‌ماهی است که قبل از کباب‌شدن با سسی که از زردچوبه، سیر، شوید، خمیر میگو، فلفل قرمز و زنجبیل تهیه می‌شود، مارینت شده و سپس در یک ماهیتابه داغ پخته می‌شود و با رشته‌فرنگی، بادام‌زمینی و گیاهان تازه مانند شوید و ریحان سرو می‌شود.

کائو لائو – Cao Lau

کائو لائو - Cao Lau

Cao Lau

کائو لائو مخصوص شهر هوی از شمال این کشور است؛ این یک غذا با نودل و گوشت خوک است که با سبزیجات مختلفی تزیین می‌شود.

کائو لائو جزو محبوب‌ترین وعده‌های غذایی ویتنام به شمار می‌رود و قدمت آن به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد.

در این وعده‌غذایی خوشمزه گوشت خوک کبابی یا برشته شده با چاشنی ادویه‌های مختلف و نودل با گیاهانی مانند ریحان، نعناع، گشنیز، برگ ماهی ترکیب می‌شود که می‌توانید آن را در رستوران‌های شیک و غرفه‌های خیابانی ویتنام میل کنید.

بو خو – Bo Kho

بو خو - Bo Kho

Bo Kho

بو خو یکی از غذاهای معروف ویتنام است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً در طول سفرتان به این کشور آن را امتحان کنید!

بو خو درواقع یک خورش گوشت گاو با تکه‌های گوشت و سبزیجاتی است که در ادویه‌های آسیایی به‌آرامی پخته می‌شود.

گیاهان تازه مانند برگ لیمو، انیسون ستاره‌ای، گشنیز، نعناع، پیازچه و دارچین نیز جزو مواد تشکیل‌دهنده این خورش هستند.

در برخی از شهرهای ویتنام، بو خو با هویج، شلغم، سیب‌زمینی و رشته‌فرنگی به همراه نان باگت سرو می‌شود. مسافرانی که علاقه‌مند به چشیدن طعم این غذای ویتنامی هستند، می‌توانند آن را در رستوران‌های سراسر شهر هوشی مین سفارش دهند.

نتیجه‌گیری

ویتنام فرهنگ غذایی متنوعی دارد که بسیاری از غذاهای آن قدمت ۱۰۰ساله داشته و از گذشته تا به امروز بسیار محبوب بوده‌اند.

ادویه‌ها و مواد اولیه تازه و ارگانیکی که در غذاهای ویتنامی استفاده می‌شود، فرهنگ غذایی این کشور را بسیار منحصربه‌فرد کرده است.

به‌طوری‌که اغلب غذاهای این کشور شهرت جهانی دارند و مسافران و گردشگران زیادی سالانه باهدف امتحان‌کردن غذاهای جدید با عطر و طعمی شگفت‌انگیز، به ویتنام سفر می‌کنند.

در این مقاله به ۸ مورد از معروف‌ترین غذاهای محلی ویتنام اشاره کردیم تا در طول سفرتان به این کشور، از طعم لذیذ آن‌ها بهره‌مند شوید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *