خانه
بلاگ
حساب کاربری

اسرار ناگفته استون هنج (Stonehange)

اسرار ناگفته استون هنج (Stonehange)
تاریخ انتشار: 1403/3/8

استون هنج یک بنای تاریخی نوسنگی است که از بلوک‌های بزرگ سنگی تشکیل شده است. استون هنج  با دایره سنگی نمادین که بیش از ۵۰۰۰ سال پیش ساخته شده است، به یکی از شناخته شده‌ترین بناهای تاریخی در نوع خود در جهان تبدیل شده است. استون هنج درواقع یک بنای تاریخی است که در هاله‌ای از رمز و راز پنهان شده است و به‌عنوان یکی از مشهورترین بناهای فرهنگ ماقبل تاریخ بریتانیا، هر ساله بیش از صد هزار بازدید کننده و گردشگر را به خود جذب می‌کند.

تاریخچه استون هنج

استون هنج در حدود ۵۰۰۰ سال پیش و حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد در مراحل مختلفی ساخته شد. سازه‌های قبلی که مربوط به قبل از ساخت دایره سنگی در منطقه نزدیک استون هنج پیدا شده است، قدمت آن را حتی بیشتر از ۷۰۰۰ سال قبل از میلاد تخمین هم می‌زنند.

به‌طورکلی هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه چه کسی استون هنج را ساخته است وجود ندارد، اگرچه دانشمندان و باستان‌شناسان در طول قرن‌ها نظریه‌های مختلفی داشته‌اند. در قرن دوازدهم، اظهار شد که استون هنج توسط جادوگر مرلین ساخته شده است. این نظریه توسط نویسنده جفری مونموث ایجاد شد که داستان‌های زیادی در مورد مرلین نوشت. درحالی‌که این فرضیه‌ای بیش نبود، اما مورد مقبولیت مردم در قرون وسطی قرار گرفت.

نظریه بعدی توسط باستان‌شناس جان اوبری در قرن هفدهم شکل گرفت. او اظهار داشت که استون هنج توسط درویدها که کاهنان اعظم سلتیک بودند ساخته شده است. اما مطالعات انجام شده در اواسط قرن بیستم، نشان داد که استون هنج بیش از ۱۰۰۰ سال قبل از ورود سلت‌ها ساخته شده است.

امروزه، باور عمومی این است که استون هنج توسط یک سری از قبایل ساکن در این منطقه در زمان‌های مختلف ایجاد شده است و شروع ساخت این مکان، با قبایل نوسنگی که به احتمال زیاد از جزایر بریتانیا بودند شروع شده است. اگر شما هم قصد دارید این بنای تاریخی باشکوه را از نزدیک ببینید، می‌توانید برای دریافت ویزای توریستی انگلیس و سفر به این کشور اقدام کنید.

استون هنج کجاست؟

استون هنج یکی از سازه‌های دایره‌ای شکل با قدمت بیش از ۵۰۰۰ سال است و به‌عنوان یکی از مشهورترین جاذبه‌های دیدنی سالزبری در بریتانیا شناخته می‌شود. این سازه باشکوه و تاریخی در فاصله سه کیلومتری غرب شهر ایمزبری در ویلتشر انگلستان قرار گرفته است که با اخذ ویزای توریستی این کشور و سفر به ویلتشر، می‌توانید آن را از نزدیک ببینید.

  • آدرس: انگلستان، ویلتشر، دشت سالزبری، ۳ کیلومتری بخش غربی شهر ایمزبری
  • لوکیشن

نحوه دسترسی به استون هنج

امکان دسترسی راحت به استون هنج از طریق قطار، اتوبوس و خودرو شخصی وجود دارد که در ادامه نحوه دسترسی به این بنای تاریخی می‌پردازیم.

اگر قصد بازدید از بنای استون هنج انگلستان را دارید، با تکمیل فرم زیر میتوانید از کارشناسان توریک مشاوره رایگان دریافت کنید.


 خودروی شخصی

اگر می‌خواهید با خودرو شخصی به استون هنج بروید، می‌توانید از لندن یا سایر شهرهای اطراف، مسیر خود را آغاز کنید و به کمک نقشه‌ها به سمت شهر ولتشر برانید و سپس مسیر خود را تا دشت سالزبری ادامه دهید تا استون هنج برسید.

قطار

شما همچنین می‌توانید با قطار به استون هنج بروید. ایستگاه‌های قطار Salisbury و Amesbury نزدیکترین ایستگاه‌ها به استون هنج هستند که پس از پیاده شدن از قطار می‌توانید با کمک اتوبوس و یا تاکسی به استون هنج رفته و این بنای باشکوه را از نزدیک ببینید.

اتوبوس

اتوبوس‌های بسیاری وجود دارند که از لندن و سایر شهرهای اطراف به سمت استون هنج می‌روند. شما نیز برای دسترسی به این جاذبه تاریخی می‌توانید از اتوبوس‌های گردشگری و محلی استفاده کنید.

 ساختار استون هنج چگونه است؟

با نگاهی به استون هنج، می‌توانید ببینید که این بنای تاریخی از تعداد زیادی سنگ مختلف تشکیل شده است. بسیاری از این سنگ‌ها در طول سال‌ها توسط مورخان و باستان‌شناسان نام‌های خاصی گرفته‌اند. همچنین دو نوع سنگ مختلف وجود دارد که در بخش زیادی از ساختار استون هنج استفاده شده‌اند و سنگ‌های بلو استون و سارسن نامیده می‌شوند.

از نظر فنی، بیش از دو نوع سنگ در ساختار این بنا وجود دارد، اما آنها به دو گروه طبقه بندی شده‌اند. سنگ سارسن نوعی ماسه سنگ سخت است که معمولاً در جنوب انگلستان، جایی که استون هنج ساخته شده، یافت می‌شود. نوع دیگر، سنگ بلو استون است و شامل سنگ‌هایی است که در منطقه استون هنج وجود ندارند. این سنگ‌ها مانند دولریت‌ها و ریولیت‌ها از تپه‌های پرسلی در جنوب غربی ولز هستند.

دایره بیرونی سنگ‌ها در استون هنج، سارسن نامیده می‌شود. این سنگ‌ها به صورت سه تایی قرار گرفته‌اند که به آنها تریلیتون می‌گویند. همچنین دو تا از سنگ‌ها به صورت عمودی و سنگ سوم در بالا قرار گرفته است. سنگی که در بالا قرار گرفته، لنگه نام دارد. اگر استون هنج تکمیل می‌شد، به احتمال زیاد لنگه‌ها دایره‌ای معلق به قطر ۳۰ متر و به ارتفاع ۴ متر تشکیل می‌دادند.

Stonehange چه جاهای دیدنی‌ای دارد؟

Stonehange چه جاهای دیدنی‌ای دارد؟

دایره‌های سنگی

دایره‌های سنگی استون هنج، یکی از عجیب‌ترین و مشهورترین دیدنی‌ها در جهان باستان هستند که ساخت آن‌ها بیش از ۱۵۰۰ سال طول کشیده است. به گفته باستان‌شناسان، این بنا تقریباً ۵۰۰۰ سال و حتی بیشتر قدمت دارد و به همین دلیل است که در سال ۱۹۸۶ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

خانه‌های نوسنگی استون هنج

خانه‌های نوسنگی یکی دیگر از جاذبه‌های استون هنج در انگلستان هستند که شکل آنها بر اساس خانه‌های دوران نوسنگی در دیوارهای دورینگتون ساخته شده است. این خانه‌ها از میله‌های نازکی که در اطراف ستون‌های عمودی بافته شده‌اند، ساخته شده‌اند. سپس ساختار بافته شده از داخل و خارج با مخلوطی از گچ خرد شده و آب پوشانده شده است و سقف آنها با کاهگل پوشیده شده است.

موزه استون هنج

در موزه استون هنج می‌توانید یکی از اسرارآمیزترین و منحصربه‌فردترین بناهای سنگی جهان و هدف از ساخت آن را کشف کنید. در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ اثر باستانی از جمله متعلقات کمانداران استون هنج و ایمزبری به نمایش گذاشته شده است. موزه استون هنج با بینش باستان شناسی و تحقیقات علمی پیشرفته، این موزه را افتتاح کرده است تا بازدیدکنندگان با نمادین‌ترین میراث جهانی شوند.

باستان شناسان مردم و جوامعی را که ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ سال پیش استون هنج را ساخته‌اند، مورد مطالعه قرار دادند. در مورد نحوه حمل‌ونقل این سنگ‌ها به فواصل باورنکردنی، شکل‌گیری و اتصال این سنگ‌ها به یکدیگر اطلاعات دقیقی به‌دست‌آمده است که در این موزه می‌توانید آن‌ها را بیاموزید.

وود هنج – بنای تاریخی بریتانیا

وودهنج یک بنای چوبی دوران نوسنگی است که در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد و تقریباً همزمان با استون هنج، اما کمی دورتر و به سمت شمال شرقی ساخته شده است، این بنا از شش بیضی متحدالمرکز ستون‌های ایستاده تشکیل شده بود که توسط یک ساحل و خندق احاطه شده بودند که برای هماهنگی با طلوع خورشید انقلاب تابستانی ساخته شده بودند. وودهنج در شمال ویلتشایر انگلستان واقع شده است، اما بااین‌حال، تا سال ۱۹۲۲، پس از بررسی باستان شناسی هوایی که توسط الکساندر کیلر و OGS کرافورد انجام شد، شناسایی نشد.

آیا مکان‌های مشابه استون هنج در جهان وجود دارد؟

مکان‌های مشابه استون هنج برای کسانی که به دنبال کشف رمز و راز دایره‌های سنگی و بناهای تاریخی نوسنگی هستند، بسیار زیاد است که از جمله آن‌ها می‌توان به بزرگترین دایره‌های سنگی اروپا در Avebury، بنای یادبود اسب سفید Uffington و سکونتگاه اواخر عصر برنز در Grimspound، اشاره کرد.

  • Avebury شامل بزرگترین دایره سنگی در اروپا و همچنین دو دایره سنگی جداگانه کوچکتر است که در مرکز بنای تاریخی واقع شده‌اند. Avebury در فاصله نزدیکی از استون هنج واقع شده است و بازدید از هر دو بنای تاریخی در یک روز امکان‌پذیر است.
  • Castlerigg یکی دیگر از بناهای مشابه استون هنج است که در منطقه دریاچه واقع شده و توسط کوه‌های Helvellyn و High Seat با چشم‌اندازهای باورنکردنی از طبیعت اطراف احاطه شده است. دایره‌های سنگی مربوط به حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد هستند. در این بنا مجموعاً حدود ۳۸ سنگ وجود دارد که بلندترین آنها حدود ۲.۳ متر است.

White Horse of Uffington به شکل یک اسب است و توسط بسیاری به عنوان شاهکاری از هنر مینیمالیستی ماقبل تاریخ در نظر گرفته می‌شود. بسیاری بر این باورند که این بنای تاریخی برای عبادت‌های باستانی استفاده می‌شده است. The White Horse of Uffington در فاصله نزدسکس از شهر Farringdon قرار دارد و به‌عنوان یکی از بناهای مشابه استون هنج در نظر گرفته می‌شود.

سخن پایانی

استون هنج (Stonehenge) که در شهر ویلتشر انگلستان واقع شده است، یکی از مشهورترین و در عین‌حال عجیب‌ترین سازه‌های تاریخی در کل جهان است که قدمت آن بیش از ۵۰۰۰ سال است. طبق گفته باستان‌شناسان ساخت این بنای عجیب و غریب حدود ۱۵۰۰ سال طول کشیده است. استون هنج با ستون‌ها و صخره‌‌های سنگی بسیار بزرگ خود معروف است که به شکل دایره‌ای و با فاصله در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. این بنا همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *