خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای کامل سفر زمینی دریایی به قشم

راهنمای کامل سفر زمینی دریایی به قشم
تاریخ انتشار: 1403/7/26

 برای سفر به قشم راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها، سفر زمینی به قشم است. سفر به قشم از راه زمینی برای افرادی مناسب است که با محدودیت زمانی روبرو نیستند! در این صورت می‌توانید با کم‌ترین هزینه به قشم سفر کرده و از شهرهای مختلفی که در مسیرتان قرار دارد، دیدن کنید. البته باید این موضوع را درنظر داشته باشید که سفر زمینی ممکن است چندین روز طول بکشد و باید حتماً زمان آزاد کافی داشته باشید.

حال اگر قصد سفر زمینی به قشم را دارید، باید حتماً اطلاعات کامل و دقیقی در مورد آن کسب کنید. در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی سفر به قشم با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار بپردازیم و هر چیزی که لازم است بدانید را بررسی کنیم.

انواع روش‌های سفر زمینی به قشم

سفر زمینی انواع مختلفی دارد و با استفاده از وسایل حمل و نقل مختلفی می‌توانید سفر کنید. از ماشین شخصی گرفته تا اتوبوس که هر کدام از آن‌ها مزایای خاص خود را دارند. مثلاً هنگام سفر با ماشین شخصی می‌توانید در شهرهایی که در مسیر سفرتان است، اقامت داشته باشید و از جاهای دیدنی آن بازدید کنید.

هزینه سفر زمینی به قشم بستگی به مبدأ سفرتان دارد اما واقعیت این است هزینه آن کمتر از سفر هوایی به قشم است. البته گاهی اوقات مبدأ سفر بسیار دور است یا زمان سفر به قشم در پیک خود است و ممکن است هزینه‌های سفرتان نسبت به زمانی که با هواپیما به قشم سفر می‌کنید، تفاوت چندانی نداشته باشد. در این بخش به بررسی 3 روش سفر زمینی به قشم می‌پردازیم تا ببینید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است.

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

ماشین شخصی مناسب دارید و می‌خواهید خودتان سفر زمینی به قشم را تجربه کنید؟ سفر به قشم با ماشین شخصی یکی از جذاب‌ترین روش‌های سفر به این جزیره دیدنی است. در چنین شرایطی علاوه بر جزیره قشم می‌توانید از شهرهایی که در مسیر سفر به این جزیره وجود دارد هم بازدید کنید. از طرف دیگر، حمل و نقل در این جزیره برایتان راحت می‌شود و نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد برای حمل و نقل نخواهید داشت.

سفر زمینی به قشم با ماشین شخصی

در سفر با ماشین شخصی به قشم، باید از شهرتان به سمت بندر عباس حرکت کنید. طبیعتاً برای هر شهر چندین مسیر رسیدن به بندرعباس وجود دارد که باید ببینید کدام مسیر راحت‌تر و کوتاه‌تر است.

برای سفر از شهرهای مختلف ایران باید مسیرهای زیر را طی کنید:

  • اگر در شرق ایران زندگی می‌کنید، با عبور از شهرهای فردوس، کرمان و سیرجان به بندرعباس می‌رسید. همچنین برای سفر زمینی به قشم از مشهد باید از شهر تربت حیدریه هم عبور کنید که در مجموع باید مسافت حدود 1570 کیلومتر را طی کنید و نیاز به 18 ساعت رانندگی دارد.
  • اگر در غرب ایران زندگی می‌کنید، باید از شهرهای سنندج، کرمانشاه، خرم‌آباد، دزفول، اهواز، ماهشهر، بوشهر و پارسیان عبور کنید تا به بندر عباس برسید. مسافت این مسیر در سفر زمینی به قشم حدود 1900 کیلومتر است که نیاز به 26 ساعت رانندگی دارد.
  • اگر در شهر تهران زندگی می‌کنید، باید از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، یاسوج و شیراز عبور کنید. البته راه‌های دیگری هم وجود دارد که نیاز به طی کردن مسافت کمتری دارد. در این مسیر از سفر زمینی به قشم، پس از طی کردن حدود 1420 کیلومتر در طی 14 ساعت رانندگی به بندر عباس می‌رسید.

پس از رسیدن به بندر عباس، می‌توانید از طریق بندر چارک و بندر آفتاب از لندینگ کرافت استفاده کنید تا به جزیره قشم برسید.

حمل ماشین با قطار به قشم امکان‌پذیر است؟

یکی از سوالاتی که ممکن است برای گردشگران پیش بیاید، این است که چطور بدون رانندگی ماشین خود را به قشم ببریم؟ با استفاده از قطار ممکن است.

حمل ماشین با قطار به قشم امکان‌پذیر است؟

هزینه حمل خودرو با قطار عبارتند از:

  • مشهد به بندرعباس: حدود 1 میلیون تومان
  • تهران به بندر عباس: حدود 1.300 میلیون تومان
  • اصفهان به بندر عباس: حدود700 هزار تومان

با توجه به این که قشم جزیره بزرگی است و برای گشت‌وگذار نقاط مختلف آن به ماشین نیاز دارید، می‌توانید ماشین خود را در شهر مبدأ سوار قطار کرده و در بندرعباس تحویل بگیرید. ادامه مسیر هم با استفاده از لندینگ کرافت طی کنید تا به جزیره قشم برسید.

سفر زمینی به قشم با اتوبوس

اگر از آن دسته افرادی هستید که نمی‌خواهید مسیر را با ماشین شخصی طی کنید، اتوبوس گزینه مناسبی است. سفر به قشم با اتوبوس بسیار راحت است؛ چرا که می‌توانید در اتوبوس نشسته و پس از طی کردن مسیر بدون آن که خودتان رانندگی کنید، در قشم پیاده شوید و از سفرتان لذت ببرید.

سفر زمینی به قشم با اتوبوس

اگر مبدأ سفرتان تهران است، مسیرهای مختلفی برای انتخاب وجود دارد که بهترین آن‌ها عبارتند از:

  • مسیر اول: در این مسیر باید در تهران سوار اتوبوس شوید و پس از گذشت از شهرهای قم، کاشان، یزد و سیرجان به سمت بندرعباس حرکت کنید. این مسیر از سفر زمینی به قشم با اتوبوس، حدود 13 الی 14 ساعت زمان نیاز دارد که باید حدود 1278 کیلومتر را طی کنید.
  • مسیر دوم: در این مسیر باید از تهران سوار اتوبوس شوید و پس از عبور از شهرهای قم، کاشان، شاهین شهر، اصفهان و سیرجان به سمت بندرعباس بروید. این مسیر سفر زمینی به قشم کمی طولانی‌تر از مسیر اول است؛ حدود 15 تا 16 ساعت طول می‌کشد و باید حدود 1382 کیلومتر مسافت طی کنید.
  • مسیر سوم: در این مسیر پس از سوار شدن به اتوبوس در تهران، از شهرهای تهران، قم، کاشان، شاهین شهر، نجف آباد، یاسوج و شیراز عبور می‌کنید. این مسیر طولانی‌ترین مسیر سفر زمینی به قشم در میان تمام مسیرها است که بین 17 تا 18 ساعت زمان نیاز دارد و باید حدود 1505 کیلومتر مسافت طی کنید.

در سفر زمینی به قشم پس از رسیدن اتوبوس به بندرعباس، باید خودتان را به اسکله شهید حقانی برسانید؛ ساعت کاری آن 6 صبح تا 11 شب است. سپس با کمک قایق یا کشتی‌های مسافربری به سمت قشم حرکت کنید. اگر زمان حرکت کشتی یا قایق در طی روز باشد می‌توانید از دیدن خلیج همیشه فارس که رنگ آبی آن بی‌نظیر است، لذت ببرید.

همچنین مسیر حرکت از اسکله تا قشم حدود 50 دقیقه است و در زمان طوفانی بودن دریا، مسافربرهای دریایی فعال نیستند. در اگر این شرایط طولانی شد، می‌توانید به سراغ بندر پل رفته و از طریق لندینگ کرافت به قشم بروید.

سفر زمینی به قشم با قطار

برای بسیاری از گردشگران سفر با ماشین شخصی و اتوبوس مشکل است. همین مسئله باعث شده تا سفر ریلی با قطار را ترجیح دهند تا سفری راحت و کم‌خطر را تجربه داشته باشند. برای سفر با قطار، اگر تعدادتان 4 نفر است می‌توانید یک کوپه دربست بگیرید و از سفر در کنار خانواده یا دوستان خود لذت ببرید. در چنین شرایطی هر چقدر هم که مسیر طولانی باشد، باز هم خستگی را احساس نمی‌کنید و از سفر لذت می‌برید.

سفر زمینی به قشم با قطار

برای سفر زمینی به قشم با قطار می‌توانید از شهر مبدأ به سمت بندرعباس حرکت کنید. در صورتی که شهرتان قطار مستقیم به بندرعباس ندارد باید به نزدیک‌ترین شهری که امکان تهیه بلیط بندرعباس وجود دارد، بروید. در حال حاضر بندر عباس از شهرهای زیر قطار دارد:

  • قطار تهران به بندرعباس: حدود 20 ساعت زمان می‌برد.
  • قطار اصفهان به بندرعباس: حدود 11 ساعت زمان می‌برد.
  • قطار مشهد به بندرعباس: حدود 20 ساعت زمان می‌برد.

همچنین معمولاً از مراکز استان‌ و شهرهای بزرگ امکان تهیه بلیط قطار بندرعباس وجود دارد و می‌توانید خودتان را به این شهر برسانید. پس از رسیدن به بندر عباس باید به سمت اسکله شهید حقانی بروید که فاصله آن حدود 15 دقیقه است. از طریق بندر پل هم می‌توانید به قشم سفر کنید که البته باید 83 کیلومتر طی کنید.

هزینه نقل و انتقال از بندرعباس به قشم چقدر است؟

پس از آن که در سفر زمینی به قشم خودتان به شهر زیبای بندرعباس رساندید، باید از طریق اسکله حقانی یا بندر پل به قشم بروید. هزینه‌های آن به صورت زیر است:

  • هزینه حمل خودرو با لندینگ کرافت از بندر پل به قشم: حدود 200 هزار تومان
  • هزینه بلیط بندر پل به قشم: بلیط یک طرفه حدود 43 هزار تومان و دو طرفه حدود 87 هزار تومان
  • هزینه شناور در اسکله حقانی به قشم: حدود 105 هزار تومان به ازای هر نفر

البته اگر ماشین خود را با لندینگ کرافت به قشم ببرید، هزینه نفرات به صورت جداگانه است. به عبارت ساده‌تر، علاوه بر هزینه ماشین باید هزینه مسافران به صورت جداگانه پرداخت شود.

بهترین راه برای سفر زمینی به قشم کدام است؟

این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد! اگر شهر سکونت شما در نزدیکی بندرعباس است، طبیعتاً بهترین راه استفاده از ماشین شخصی است. اگر شهر شما دور است، می‌توانید خودروی خود را با استفاده از قطار به بندر عباس حمل کنید و سپس به قشم بروید. اگر مسیرتان دور است، به‌جای سفر زمینی به قشم از مسیر هوایی استفاده کنید؛ تور هوایی قشم راحت‌ترین و بهترین راه برای سفر به قشم است. به‌خصوص افرادی که فاصله زیادی تا قشم دارند، تور هوایی قشم بهترین گزینه است.

سفر زمینی به قشم؛ سفری متفاوت و منحصربه‌فرد برای گردشگران

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران است و طبیعتاً سفر به آن می‌تواند بسیار جذاب و فراموش نشدنی باشد. اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد سفر به قشم را دارید، حتماً این سوال برایتان پیش آمده که چطور می‌توان به صورت زمینی به قشم سفر کرد که پاسخ آن را بررسی کردیم.

در این مقاله از توریک، تمام روش‌های سفر زمینی به قشم از طریق ماشین شخصی، اتوبوس و قطار را بررسی کردیم. اگر شما هم تجربه سفر با ماشین، اتوبوس یا قطار به قشم را دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *