خانه
بلاگ
حساب کاربری

چرخ و فلک دبی؛ بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا

چرخ و فلک دبی
تاریخ انتشار: 1403/3/21

دبی شهری در خلیج فارس است که همه دنیا از امکانات بی‌نظیر و شگفت‌انگیز آن در تعجب هستند! یکی از سازه‌های دیدنی و جذابی که در شهر دبی وجود دارد، چرخ و فلک دبی است. این سازه به عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا شناخته می‌شود که باعث شده گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آن سفر کنند.

اما چرخ و فلک دبی چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد و چرا باید از آن بازدید کنید؟ در این مقاله همراه ما باشید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

چرخ و فلک دبی؛ سازه‌ای عظیم و شگفت‌انگیز

چرخ و فلک دبی یکی از بلندترین سازه‌های دنیا است و به عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا شناخته می‌شود. این چرخ فلک تحت عنوان چشم دبی شناخته می‌شود؛ چرا که دورنمای آن درست مانند چشمی بسیار بزرگ است. دلیلی دیگری که چرخ و فلک دبی با نام چشم دبی شناخته می‌شود، این است که زمان رسیدن کابین شما به بالاترین نقطه، می‌توانید کل دبی را با زاویه گسترده 360 درجه و بدون هیچ‌گونه مزاحمتی مشاهده کنید.

چرخ و فلک دبی

این چرخ و فلک تنها بزرگ‌ترین چرخ و فلک دنیا نیست! بلکه طراحی آن به‌قدری جذاب و تخصصی انجام شده است که مورد احترام جامعه مهندسی دنیا قرار دارد. آن را می‌توان یکی از بی‌سابقه‌ترین و شگفت‌انگیزترین سازه‌هایی دانست که تا کنون در دنیا ساخته شده است.

قصد سفر به دبی را دارید؟ با تکمیل فرم زیر بهترین پیشنهادهای ویزا،هتل و پرواز را دریافت خواهید کرد.


مشخصات چرخ و فلک دبی

شاید در گذشته‌های دور انسان آرزو می‌کرد که در بلندی قرار بگیرد تا بتواند بخشی از زمان را از نمای بالا مشاهده کند! پس از مدتی هواپیما اختراع شد تا انسان توانست به ارتفاع بلندی دست پیدا کند و به آرزوی خود برسد. تا پیش از ساخت چرخ و فلک دبی، شاید دیدن زمین از نمای بالا فقط با هلی‌کوپتر و هواپیما امکان‌پذیر بود اما پس از ساخت این سازه عظیم، افراد توانستند این شهر زیبا را به همراه نمایی دیدنی از خلیج فارس از بالای این چرخ و فلک مشاهده کنند. حدود 48 دقیقه طول می‌کشد تا این چرخ و فلک یک دور کامل بزند؛ این یعنی یک تجربه لذت‌بخش و تکرار نشدنی در آسمان دبی.

این سازه 48 اتاقک دارد و می‌تواند شما را تا ارتفاع 250 متری بالا ببرد. همچنین تعداد نفراتی که به صورت هم‌زمان می‌توانند سوار آن شوند 1750 نفر است. سرعت حرکت آن بسیار کند است و همین مسئله باعث شده تا فرصت کافی برای دیدن منظره‌های زیبای آن را داشته باشید. اگر از بالاترین نقطه به زمین نگاه کنید، احتمالاً همه‌چیز را کوچک می‌بینید و ممکن است این تجربه هیجان‌انگیز به بهترین خاطره برای گردشگران تبدیل شود.

امکانات کابین‌های مختلف چرخ و فلک دبی

جالب است بدانید که کابین‌های مختلفی در این چرخ و فلک قرار گرفته‌ است. برخی از امکانات آن پایه هستند؛ نظیر کاناپه راحتی، کف‌پوش چوبی، تهویه هوا و…! اما آیا تمام امکاناتی که در بلندترین چرخ و فلک دنیا قرار گرفته همین موارد هستند؟ قطعاً خیر. در کابین‌های مختلف آن امکانات مختلفی درنظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرخ و فلک دبی

کابین بیسیک

کابین بیسیک یا استاندارد معمولی‌ترین کابینی است که در این چرخ و فلک وجود دارد! ظرفیت مجموع این کابین‌ها حدود 40 نفر است و اقتصادی‌ترین بلیط هم مربوط به آن است. با توجه به این موضوع قطعاً امکانات خاصی در آن وجود ندارد و تنها چیزی که می‌توانید از آن لذت ببرید، چشم‌اندازه‌های بی‌نظیری است که در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد.

کابین لانژ پلاس

این کابین تفاوت زیادی با کابین استاندارد یا بیسیک ندارد. تنها چیزی که فرق می‌کند، ورودی رو به دریایی آن است. همچنین با یک نوشیدنی خانگی هم از شما پذیرایی می‌شود که کمی لذت بازدید از این منظره دیدنی را بیشتر می‌کند.

کابین وایب پلاس

تفاوت این کابین با کابین‌های قبلی، قابلیت انتخاب نوشیدنی‌های معمولی و الکلی است. افرادی که این کابین را انتخاب کنند، نیاز به صبر کردن در صف ندارند و مستقیم وارد کابین خود می‌شوند. همچنین پولی بابت نوشیدنی و تنقلات سالن انتظار پرداخت نمی‌کنند و مانند کابین لانژ پلاس از سالن ورودی رو به دریات وارد کابین خود می‌شوند. این کابین فقط برای افراد بالای 21 سال قابل رزرو و استفاده است.

کابین پرمیوم

در این کابین 3 نوع نوشیدنی درنظر گرفته شده است که می‌توانید انتخاب کنید! همچنین ورودی آن هم از سالن رو به دریا است.

کابین خانوادگی

اگر به صورت خانوادگی به دبی سفر کرده‌اید و می‌خواهید همه با هم از چرخ و فلک دبی بازدید کنید، این کابین برای شما مناسب است! البته برای خانواده‌های با جمعیت کمتر از 4 نفر. تفاوت چندانی میان این کابین و کابین خانوادگی پلاس وجود ندارد؛ تنها فرق آن‌ها در یک نوشیدن و میان وعده است.

کابین سلبریت کلوپ

این کابین یکی از گران‌ترین و لوکس کابین‌های چرخ و فلک است! برای افرادی که می‌خواهند یک مهمان با مدت زمانی کوتاه بگیرند یا یک جلسه کاری لاکچری برگزار کنند، مناسب است. مهم‌ترین مزیت این کابین، این است که در آن فقط شما و مهمانان حضور دارند و شخص دیگری اجازه حضور در آن را نخواهد داشت. در کابین سلبریت کلوپ انواع غذاهای خوشمزه به همراه نوشیدنی‌های دلچسب وجود دارد که یک تجربه بی‌نظیر برایتان فراهم می‌کند.

کابین سلبریت پلاس

گران‌ترین، جذاب‌ترین و بی‌نظیرترین کابین چرخ و فلک دبی، کابین سلبریت پلاس است. این کابین 40 نفر ظرفیت دارد و برای جشن‌های بسیار مجلل مناسب است. فرض کنید جشن مهم خود را در حالی بگیرید که کل دبی زیر پایتان قرار دارد. در این کابین هر چقدر که فکر کنید غذاهای خوشمزه، میان‌ وعده‌های خوش طعم و انواع نوشیدنی‌های دلچسب وجود دارد. همچنین یک متصدی کافه هم در آن حضور دارد که از شما پذیرایی کند.

آدرس و مسیر دسترسی به چرخ و فلک دبی

چرخ و فلک دبی در جزیره بلو واترز قرار گرفته است که در جنوب غربی دبی قرار دارد؛ فاصله آن تا مرکز شهر 24 کیلومتر است. برای دسترسی به آن 4 مسیر مختلف پیش رویتان قرار دارد که عبارتند از:

چرخ و فلک دبی

مسیر اول رسیدن به چرخ و فلک دبی

این مسیر برای افرادی مناسب است که به پیاده‌روی علاقه دارند. برای رسیدن به آن کافی است از اقامتگاه تفریحی ساحل جمیرا فقط 20 دقیقه پیاده‌روی کنید تا به آن برسید. در این مسیر از پل د وارف لینک عبور می‌کنید که البته مسیری مناسب برای عبور با دوچرخه نیز است.

مسیر دوم رسیدن به چرخ و فلک دبی

این مسیر ترکیبی از پیاده‌روی و مترو است! کافی است خودتان را به ایستگاه متروی داماک برسانید و سپس با 15 دقیقه پیاده‌روی به این چرخ و فلک برسید.

مسیر سوم رسیدن به چرخ و فلک دبی

مسیر سوم استفاده از تاکسی آبی است! بازه ساعتی آن بین 1 ظهر تا 10 شب است و هر نیم‌ساعت یک تاکسی آبی به ایستگاه می‌رسد. با کمک این قایق‌ها فقط با پرداخت 4 درهم می‌توانید به اسکله مارینا برسید که در مقابل آن بلو واترز قرار دارد.

مسیر چهارم رسیدن به چرخ و فلک دبی

یکی دیگر از مسیرهای رسیدن به این جاذبه گردشگری، اتوبان شیخ زائد است که می‌توانید با رنت خودرو در دبی از آن استفاده کنید.

در حال حاضر چرخ و فلک دبی قابل دسترسی است؟

واقعیت این است که در 21 اکتبر 2021 این چرخ و فلک به دلیل توسعه امکانات و خدمات تعطیل شده است! با وجود ان که در سایت رسمی آن بارها و بارها اعلامیه بازگشایی در مدت زمانی نزدیک اعلام شده، اما هنوز بازگشایی نشده است. بنابراین امکان بازدید و استفاده از این جاذبه تفریحی و گردشگری وجود ندارد! در صورت بازگشایی از طریق سایت رسمی عین دبی اعلام می‌شود اما هنوز خبری از آن نیست.

نتیجه‌گیری

چرخ و فلک دبی یکی از جذاب‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری دبی است که توانسته نظر گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب کند. در این مقاله سعی کردیم به بررسی کامل آن بپردازیم تا ببینید که این سازه شگفت‌انگیز چه ویژگی‌ها و امکاناتی دارد. نظرتان در مورد این سازه جذاب و دیدنی چیست؟ در بخش نظرات با ما و سایر کاربران نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *