خانه
بلاگ
حساب کاربری

راهنمای سفر به برزیل

راهنمای سفر به برزیل
تاریخ انتشار: 1403/3/7

برزیل بزرگترین کشور در آمریکای جنوبی است و شهرهای بین‌المللی آن مانند ریودوژانیرو، کارناوال پرجمعیت و مشهور جهانی، رودخانه آمازون و جنگل‌های بارانی و انبوه جزو مشهورترین دیدنی‌های آن هستند. برزیل بیش از هر جای دیگری در جهان، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی را در خود جای داده و بهشتی برای مسافرانی است که به گشت‌وگذار در طبیعت و تماشای جاذبه‌های بکر و شگفت‌انگیز علاقه دارند. همچنین شهرها و بناهای تاریخی با معماری منحصربه‌فرد نیز جزو دیدنی‌های این کشور هستند که همگی آن‌ها در کنار هم تجربه به‌یادماندنی و خاطره‌انگیزی را از سفر به برزیل برای شما به ارمغان می‌آورند.

اطلاعات ضروری در سفر به برزیل

اگر شما هم قصد سفر به برزیل و جاذبه‌های مشهور و شناخته شده آن را دارید، بهتر است قبل از سفر با این کشور بیشتر آشنا شوید. در ضمن فراموش نکنید که برای سفر به این کشور، باید ویزای برزیل دریافت کنید.

قصد سفر به برزیل را دارید؟ برای اخذ ویزای برزیل کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا با بهترین قیمت، ویزا، هتل و پرواز خود را رزرو کنید.


زبان رسمی برزیل

زبان رسمی کشور برزیل، پرتغالی است و تقریباً اکثر ساکنین به این زبان صحبت می‌کنند. علاوه‌براین، نشریات، مجله‌ها، تلویزیون برزیل نیز به زبان پرتغالی هستند. برزیل درواقع تنها کشور در آمریکا است که زبان آن پرتغالی است و به همین دلیل این زبان فرهنگ برزیل را تحت تأثیر قرار داده است.

واحد پول برزیل

واحد پول رایج برزیل، رئال یا رآل است که با R$ و کد ایزوی BRL مشخص می‌شود.

اختلاف ساعت با ایران

ساعت رسمی برزیل، تقریباً ۵ ساعت و نیم از ساعت ملی کشور ایران عقب‌تر است و با آن اختلاف دارد.

شماره‌های اضطراری برزیل

پیش‌شماره تلفن برزیل +۵۵
اورژانس ۱۹۲
پلیس ۱۹۰
آتش‌نشانی ۱۹۳

آب و هوای کشور برزیل

برزیل آب‌وهوای متنوعی دارد و در هر بخش آب‌وهوای مختلفی بر آن حاکم است. اما بااین‌حال اغلب قسمت‌های برزیل آب‌وهوای گرمسیری دارد و پوشیده از جنگل‌های انبوه و بارانی آمازون هست. به‌طورکلی برزیل شامل پنج نوع آب‌وهوای مختلف است که شامل آب‌وهوای گرمسیری در مرکز، آب‌وهوای نیمه خشک در بخش شمال شرقی، آب‌وهوای استوایی در بخش شمالی کشور، معتدل در بخش جنوب و آب‌وهوای کوهستانی در برخی نقاط، می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری برزیل

جاذبه‌های گردشگری برزیل

طبیعت منحصربه‌فرد، جنگل‌های بارانی انبوه، خطوط ساحلی جذاب، آبشارهای خروشان و کارناوال‌های مهیج و دیدنی تنها برخی از جاذبه‌های گردشگری برزیل هستند که بدون شک سفر جذابی را برای مسافران به دنبال خواهد داشت. در ادامه برخی از محبوب‌ترین جاذبه‌های دیدنی برزیل را معرفی می‌کنیم.

ریودوژانیرو

با دریافت ویزای برزیل و سفر به ریودوژانیرو، سفر به‌یادماندنی را تجربه کنید. ریودوژانیرو بیش از ۱۲ میلیون جمعیت دارد و دارای ده‌ها موزه، سواحل شنی معروف جهانی کوپاکابانا و ایپانما، مکان‌های مهمانی بی‌شمار، مجسمه سر به فلک کشیده مسیح رستگار (عجایب جدید جهان)، کوه شوگرلوف، ملی تیجوکا است. این شهر به‌قدری جذاب و سرگرم‌کننده است که ترجیح می‌دهید تمام روز را به گشت‌وگذار در مناطق مختلف شهر اختصاص دهید!

فلوریانوپلیس

فلوریانوپلیس یکی از محبوب‌ترین شهرهای ساحلی برزیل است. فلوریانوپلیس به دلیل سواحل شنی جذاب، غذاهای دریایی، پیاده‌روی در مناظر بکر و زندگی شبانه، به یک مکان عالی برای مسافران و گردشگران برای استراحت، تفریح و لذت بردن از آفتاب تبدیل شده است.

آمازون

آمازون ۸ درصد از وسعت سطح زمین را پوشانده و ۵۰ درصد از تنوع زیستی کل جهان را در خود جای داده است. یک سفر دریایی در رودخانه آمازون، یک تور پیاده‌روی چندروزه با راهنما، یا پیوستن به یک تور حیات‌وحش می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. شما همچنین با دریافت ویزای توریستی کشور برزیلو بازدید از آمازون می‌توانید از جوامع بومی دیدن کنید و با نحوه زندگی این قبایل بیشتر آشنا شوید.

کارناوال ریو

کارناوال ریو

کارناوال ریو یک فستیوال حماسی از موسیقی و رقص سامبا است که در آن هزاران نفر با لباس‌های رنگارنگ به خیابان‌ها می‌روند و به رقص و پایکوبی می‌پردازند. کارناوال ریو یکی از بزرگ‌ترین جشن‌های جهان است و به‌قدری در سراسر جهان مشهور است که اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند در این موقع از سال به برزیل سفر کنند. این کارناوال در فوریه هر سال برگزار می‌شود.

فرناندو د نورونا

فرناندو د نورونا اولین پارک ملی دریایی برزیل و یکی از میراث جهانی یونسکو است که پیشنهاد می‌کنیم در طول سفرتان به برزیل حتماً از آن دیدن کنید. سواحل شنی با آب‌های فیروزه‌ای و تجربه غواصی می‌تواند بسیار جذاب باشد. این پارک ملی یکی از زیباترین مکان‌ها در آمریکای جنوبی است که برای بازدید و اقامت در آن تقریباً باید هزینه زیادی بپردازید.

آبشار ایگوازو

این آبشارها که با آرژانتین مرز مشترک دارند، ارتفاع بیشتری از آبشار نیاگارا دارند که در هر ثانیه ۱۲۷۰۰ مترمکعب آب به ۲۷۵ آبشار می‌ریزد و زنجیره‌ای متشکل از صدها آبشار را تشکیل می‌دهد که بسیار دیدنی است. برای تماشای این آبشار از فاصله‌ای نزدیک، می‌توانید از تورهای قایق استفاده کنید.

غذاهای برزیل

غذاهای برزیل

غذاهای برزیلی نیز مانند این کشور، ترکیبی از فرهنگ‌های مختلف اروپایی، آمریکایی، آفریقایی و ژاپنی است که از آن تأثیر پذیرفته‌اند. ازآنجایی‌که این کشور بسیار بزرگ است، هر منطقه غذای خاص و منحصربه‌فرد خود را دارد. غذاهای دریایی در شهرهای ساحلی و غذاهای کبابی در جنوب برزیل رایج هستند. برنج و لوبیا نیز جزو غذاهای اصلی برزیل محسوب می‌شوند که در رستوران‌های این کشور همراه با رسپی‌های مخصوصی سرو می‌شوند.

Feijoada که به عنوان غذای ملی برزیل شناخته می‌شود، یک خورش لوبیا است که به طور سنتی برای ناهار سرو می‌شود. از دیگر غذاهای محبوب می‌توان به موککا (خورش ماهی)، پولنتا و واتاپا (خورشی نان، میگو، شیر نارگیل و بادام‌زمینی) اشاره کرد.

برخی از غذاهای معروف خیابانی برزیل عبارتند از pão de queijo (رولت‌های نان پنیری)، آکاراژه (نخود و میگو سرخ‌کرده چشم‌سیاه)، کوکسینیا (کروکت مرغ) و پاسته (پای‌های سرخ‌شده خوشمزه با مواد پرکننده) که طعم بی‌نظیری دارند و پیشنهاد می‌کنیم حتماً در طول سفرتان به این کشور آن‌ها را امتحان کنید.

بهترین رستوران‌های برزیل

اگر شما هم جزو افرادی هستید که در طول سفر به دنبال آشناشدن با غذاهای جدید و چشیدن طعم‌های متفاوت هستید، بهتر است با برخی از بهترین رستوران‌های برزیل آشنا شوید.

  • رستورانO.M
  • رستوران مانگای
  • رستوران آلبامار (ALBAMAR)
  • رستوران آمارلینهو (AMARELINHO)
  • رستوران فوگو د چائو
  • رستوران تایپا سابورس دل پرو
  • رستوران ساراسین (SARRASIN)
  • رستوران اِسپیریتو سانتا (ESPÍRITO SANTA)

بهترین هتل‌های برزیل برای اقامت

بهترین هتل‌های برزیل برای اقامت

ازآنجایی‌که برزیل به عنوان یک کشور توریستی با جاذبه‌های دیدنی متنوع و جذاب شناخته می‌شود، این کشور سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت توریسم انجام داده است و هتل‌های متنوعی در هر رنج قیمتی دارد که تجربی اقامتی مناسبی را به گردشگران ارائه می‌دهد.

از جمله بهترین هتل‌های برزیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هتل امیلیانو سائوپائولو
  • هتل Fasano در Angra dos Reis ایالت ریودوژانیرو
  • هتل بلموند در ریودوژانیرو
  • هتل تیوولی موفارج در سائوپائولو
  • هتل بوتیک آمازونیا، مانائوس
  • هتل بلموند در ایگواسو
  • هتل Pousada Capim Santo
  • هتل گرن ملیا ناسیونال در ریودوژانیرو
  • هتل پالاسیو تانگارا در سائوپائولو
  • هتل فاسانو ریودوژانیرو

هزینه سفر به برزیل

هزینه سفر به برزیل به عوامل مختلفی مانند نوع پرواز، هتل، مدت اقامت، سبک سفر و هزینه‌های تفریحی شما بستگی دارد. بااین‌حال اگر بخواهیم یک هزینه کلی برای سفر ۷ روزه شما به برزیل در نظر بگیریم، این هزینه بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار برای هر فرد متغیر خواهد بود. درواقع این مبلغ شامل هزینه تور، نرخ پرواز، غذا، تفریحات، حمل‌ونقل شهری و بازدید از جاذبه‌های گردشگری را شامل می‌شود که می‌تواند باتوجه‌به شرایط سفر شما کاهش یا افزایش یابد

حمل‌ونقل عمومی برزیل

برای گشت‌وگذار در برزیل و تماشای جاذبه‌های دیدنی هر شهر و منطقه می‌توانید از حمل‌ونقل عمومی، تاکسی، مترو و یا اجاره ماشین استفاده کنید.

  • مترو: حمل‌ونقل شهری در برزیل کارآمد و مدرن است. بسیاری از مکان‌ها (مانند ریو و سائوپائولو) دارای سیستم متروی هوشمند هستند و کرایه‌ها حدود ۵ BRL برای هر بلیت یک‌طرفه است.
  • اتوبوس: برای گشت‌وگذار در شهر می‌توانید از اتوبوس نیز استفاده کنید. تمامی مناطق شهری برزیل مجهز به اتوبوس هستند و هزینه بلیت یک‌طرفه حدود ۳-۵ BRL است که می‌تواند به طور قابل‌توجهی در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی کند.
  • تاکسی: تاکسی‌ها معمولاً در زمانی که حمل‌ونقل عمومی در دسترس نباشد، توصیه می‌شود. کرایه‌های تاکسی از ۶-۸ BRL شروع می‌شود و برای هر کیلومتر ۳-۶ BRL به مبلغ آن افزوده می‌شود. استفاده از اوبر نیز در کشور رایج است و اغلب گردشگران برای مسیرهای طولانی و امن، اوبر را ترجیح می‌دهند.
  • اجاره ماشین: هزینه اجاره ماشین حدود ۶۵ تا ۹۰ BRL برای هر روز است که نسبت به اوبر و تاکسی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اما بااین‌حال شرایط جاده‌های برزیل وضعیت مناسبی ندارند و رانندگی مردم این کشور چندان مطابق با قوانین نیست.

بهترین زمان سفر به برزیل

بهترین زمان سفر به برزیل

برزیل سرزمین بسیار وسیعی را در بر می‌گیرد و به همین دلیل است که این کشور به مناطق آب‌وهوایی مختلفی تقسیم شده است. بااین‌حال اگر قصد دارید در آب‌وهوای معتدل و مناسبی به برزیل سفر کنید، پیشنهاد ما به شما فصل بهار است. بهار برزیل از ماه سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد و دمای هوا در این مواقع از سال ۱۶ تا ۳۱ درجه است و فرصتی ایده‌آل را برای تماشای جاذبه‌های طبیعی و گشت‌وگذار در سطح شهر را فراهم می‌کند.

سخن پایانی

برزیل با طبیعت بکر، جنگل‌های انبوه، گونه‌های گیاهی و جانوری منحصربه‌فرد، خطوط ساحلی، فرهنگی جذاب و کارناوال‌های رقص و موسیقی به یکی از قطب‌های گردشگری در سراسر جهان تبدیل شده است. در سال‌های اخیر نیز سفر به برزیل در میان ایرانیان بسیار پرطرفدار شده است و ازاین‌رو شرکت‌های گردشگری تورهای متنوع و جذابی را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه برگزار می‌کنند که با رزرو و خرید این تورها و سفر به سرزمین شگفتی‌های جهان، می‌تواند تجربه بی‌نظیری را به‌دست آورید.

قصد سفر به برزیل را دارید؟ برای اخذ ویزای برزیل کافیست فرم زیر را تکمیل کنید تا با بهترین قیمت، ویزا، هتل و پرواز خود را رزرو کنید.


0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *