خانه
بلاگ
حساب کاربری

واچر هتل چیست؟ هر چیزی که باید بدانید!

واچر هتل
تاریخ انتشار: 1403/5/29

اگر قصد سفر به یکی از کشورهای خارجی را داشته باشید، پیش از سفر باید حتماً به فکر اقامتگاه باشید. اگر قبل از سفر هتل رزرو کرده باشید، به شما واچر هتل داده می‌شود. با استفاده از واچر مطمئن هستید که اتاقی برای اقامت رزرو شده است و پس از رسیدن به مقصد از شما هزینه اضافی دریافت نمی‌شود. البته بسیاری از کشورها اجازه ورود به خاکشان بدون ارائه واچر هتل را نمی‌دهند! پس واچر بسیار مهم و ضروری است و باید حتماً آن را برای رزرو تور خارجی در اختیار داشته باشید.

حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که واچر هتل چیست و چطور می‌توان آن را دریافت کرد؟ در این مقاله از توریک قصد داریم به بررسی کامل این مفهوم بپردازیم و نکات مهم دریافت واچر را بررسی کنیم.

واچر هتل چیست؟

واچر هتل (voucher) در واقع مدرکی است که نشان می‌دهد اتاقی از یک هتل را رزرو و هزینه آن را پرداخت کرده‌اید. بنابراین زمانی که به خاک کشور مقصد می‌رسید، پیش از هر چیزی به سراغ آن هتل می‌روید و با نشان دادن آن، کلید اتاق خود را دریافت کرده و به آن‌جا منتقل می‌شوید.

یکی از مسائلی که باید بدانید، این است هزینه پرداخت شده هم در آن درج شده است! بنابراین کاملاً مشخص است که شما تمام هزینه‌های اقامت خود را پرداخت کرده‌اید یا بخشی از آن را. شرایط و قوانین هر هتل متفاوت است. برای رزرو برخی هتل‌ها لازم است بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کنید و برای برخی دیگر، باید هزینه کامل اقامت در آن را پرداخت کنید.

در واچر هتل چه اطلاعات مهمی وجود دارد؟

شاید فکر کنید که در رسید رزرو هتل فقط هزینه‌های پرداخت شده برای اقامت در هتل درج شده است، اما این‌طور نیست! بلکه در واچر اطلاعات بسیار مهم دیگری هم درج شده است که عبارتند از:

  • اطلاعات مربوط به آژانس، سایت یا سامانه برای رزرو هتل
  • شماره شناسایی تأمین‌کننده اقامتگاه یا هتل
  • اطلاعات شخصی افراد مختلف ساکن در اتاق هتل (ماره شناسنامه، شماره گذرنامه در هتل خارجی و شماره ملی در هتل داخلی)
  • تاریخ ورود و خروج هتل
  • کد منحصر به فرد مربوط به تأییدیه هتل (یکسان با کد ثبت‌شده در سیستم هتل)
  • مشخصات کامل هتل (آدرس، تعداد کل اتاق‌ها، نوع اتاق و شماره اتاق رزرو شده)

این اطلاعات اهمیت بسیار زیادی در واچر هتل دارد! بنابراین اگر اطلاعات شما کوچک‌ترین ایراد یا مغایرتی دارد، باید حتماً در سریع‌ترین زمان ممکن برای اصلاح آن اقدام کنید.

واچر هتل

کاربرد واچر هتل؛ چرا به آن نیاز داریم؟

اولین و مهم‌ترین کاربرد واچر هتل اطلاع پیدا کردن از محل هتل برای اقامت است. همچنین در آن اطلاعات دیگری نظیر هزینه‌های رزرو هتل، اطلاعات فردی و… وجود دارد.

پس از آن که به هتل موردنظر رفتید و رسید رزرو هتل بررسی شد، در نهایت به شما بازگردانده می‌شود تا بتوانید در جاهای دیگری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، استفاده کنید.

واچر پیش از سفر هم به‌دردتان می‌خورد و گاهی، داشتن آن ضروری است. مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها عبارتند از:

دریافت ویزا

پیش از سفر، برای دریافت ویزا برای بسیاری از کشورها نیاز به ارائه واچر دارید! دلیلش این است که سفارت‌ها برای بررسی مدارک رسید رزرو هتل را هم بررسی می‌کنند تا از محل اقامت شما مطمئن شوند.

 ورود به کشور موردنظر

اگر قصد ورود به کشورهای دیگر پس از دریافت ویزا را داشتید، در دست داشتن واچر هتل ضروری است! دلیلش این است که مأمور مرزبانی آن را بررسی می‌کند تا از محل اقامت شما به صورت کامل مطمئن شود.

نحوه دریافت واچر چگونه است؟

اگر قصد دریافت واچر هتل را دارید، دو راه‌کار پیش روی شما قرار دارد:

روش اول) به‌صورت مستقیم از طریق اینترنت دریافت کنید!

اولین روش برای دریافت رسید، استفاده از اینترنت است. برای این کار باید هتل خود را از طریق سایت آژانس‌های معتبر رزرو کرده باشید. در این صورت، واچر برای شما ایمیل می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. پیشنهاد می‌کنیم واچر هتل را که از سایت موردنظر دانلود کردید، پرینت بگیرید و همراه خود داشته باشید. البته عکس گرفتن از آن و نگه‌داری در موبایل هم می‌توانید گزینه مناسبی باشد! چرا که موبایل همیشه همراهتان بوده و احتمال گم شدنش بسیار کم است.

روش دوم) از آژانس‌های مسافرتی درخواست واچر هتل کنید!

دومین روش برای دریافت واچر هتل، آژانس‌های مسافرتی هستند. با توجه به این که معمولاً رزرو هتل از طریق آژانس‌های مسافری یا گردشگری معتبر انجام می‌شود، می‌توانید از آن‌ها درخواست واچر هتل کنید. باز هم چاپ کردن این واچر بهترین گزینه برای استفاده از آن است و برای دست‌یابی به آن، خیلی راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

واچر هتل

نکاتی مهم پس از دریافت واچر

اکنون که با مفهوم واچر هتل آشنا شدید، زمان آن رسیده است که با نکات مهم در رابطه با آن هم آشنا شوید. مهم‌ترین نکات پس از دریافت واچر عبارتند از:

  • هنگام پذیرش در هتل، واچر شما بررسی می‌شود و باید حتماً اطلاعات دقیقی و درستی درج کرده باشید. کوچک‌ترین مغایرت در واچر با مشخصات مسافر منجر به جلوگیری از پذیرش در هتل می‌شود.
  • نام افرادی که قصد اقامت در هتل را دارند، باید با نام پاسپورت آن‌ها یکی باشد.
  • در واچر هتل نام اتاق رزرو شده وجود دارد و باید حتماً در همان اتاق اقامت داشته باشید.
  • در واچر واقعی و رسمی اطلاعات شخصی، آدرس هتل، تاریخ ورود، خروج و… را درج شده است.
  • در صورت غیرواقعی بودن واچر، سفارت کشور موردنظر با ویزای شما موافقت نمی‌کند و در نهایت، منجر به ریجکت شدن ویزا می‌شود.
  • واچر هتل برای ایرانیان به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شود که در زمان صدور ویزا، حضور در فرودگاه یا اقامت در هتل به آن نیاز دارید.
  • برای سفرهای اروپایی که نیاز به ویزای شینگن دارد، باید حتماً پیش از سفر رزرو هتل را انجام دهید و واچر دریافت کنید.
  • هنگام رزرو هتل برای دریافت واچر حتماً توجه داشته باشید که هتل شما باید به مرکز شهر نزدیک باشد.
  • هنگام ورود به سفارت، رسید پرداختی واچر را همراه داشته باشید.
  • نگهداری واچر را جدی بگیرید و آن را در جای امن نگه‌داری کنید. اگر آن را گم کردید، ممکن است هنگام تحویل اتاق نیاز به پرداخت هزینه اضافی داشته باشید.
  • واچر از حقوق شما در برابر هتل محافظت می‌کند! بنابراین اگر هتلی به تعهدات خود عمل نکند، امکان جبران خسارت وجود دارد.
  • واچر را فقط زمانی ارائه کنید که اتاق به شما تحویل داده شده است تا از سوءاستفاده هتل‌دارها در امان باشید.
  • از ارائه واچر به افراد دیگر خودداری کنید! ممکن است با این کار مشکلات امنیتی زیادی برای شما پیش بیاید.

با رعایت نکاتی که در بالا بررسی کردیم، معمولاً مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد.

واچر اقامتگاه؛ مدرکی ضروری برای گرفتن ویزا یا سفر خارجی!

اگر قصد دریافت ویزای کشورهای دیگر را دارید و می‌خواهید سفر خارجی را تجربه کنید، آشنایی با واچر بسیار مهم است. رسید اقامتگاه در گرفتن ویزا، سفر به کشورهای دیگر، گرفتن اتاق و… بسیار مهم است و بدون آن امکان پذیرش شما وجود ندارد. در این مقاله به بررسی کامل واچر هتل پرداختیم و هر چیزی که لازم است در مورد آن بدانید را بررسی کردیم. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمای کنیم.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *