خانه
بلاگ
حساب کاربری

ثبت شرکت در دبی؛راهنمای کامل و جامع 

ثبت شرکت در دبی؛راهنمای کامل و جامع 
تاریخ انتشار: 1403/4/2

امارات متحده عربی که مرکز تجارت جهانی است، مزایای زیادی مانند مالیات کم یا بدون مالیات، جامعه پیشرفته فناوری، مناطق آزاد تجاری و توسعه سریع را برای همه کسب‌و‌کارها ارائه می‌دهد.

احتمالاً می‌دانید که دبی یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی در حال رشد، در خاورمیانه است و با ارائه مزایایی مانند مالکیت ۱۰۰ درصدی شرکت‌ها، زیرساخت‌های تجاری ایده‌آل، سبک زندگی باکیفیت و فرصت‌های تجاری بیشتر، بهترین گزینه برای ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

بااین‌حال، ثبت شرکت در دبی می‌تواند فرآیندی زمان‌بر و پیچیده باشد، به‌خصوص برای افرادی که دانش مناسبی در این زمینه ندارند. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت دبی را دارید، در این راهنما همراه ما باشید تا صفر تا ۱۰۰ تور دبی و شروع تجارت در این کشور، اقامت و سایر موارد مهم برای ثبت شرکت در این کشور را فرابگیرید.

ثبت شرکت در دبی

آیا ثبت شرکت در دبی نیاز به اخذ ویزا این کشور دارد؟ آیا دبی برای اقامت و توسعه کسب‌وکار گزینه مناسبی در نظر گرفته می‌شود؟ اینها سؤالاتی است که ذهن تاجران علاقه‌مند به فعالیت در کشور دبی را به خود مشغول می‌کند!

در این باره باید بگوییم که ثبت شرکت در دبی به شما این امکان را می‌دهد تا با بهره‌مندی از مزایای عالی مانند اخذ اقامت و دسترسی به بازار جهانی، محیط تجاری سودآوری را تجربه کنید.

ثبت شرکت یک انتخاب محبوب در میان سرمایه‌گذاران بین‌المللی است که به آنها فرصت انجام تجارت با بازارهای جهانی، اخذ ویزای دبی، سبک زندگی درجه یک و فرصت‌‌های رو‌به‌رشد را فراهم می‌کند.

همچنین، سرمایه‌گذاران در این کشور می‌توانند در زمینه‌های مختلفی کارآفرینی کنند و با اخذ مجوزهای لازم، به‌صورت انفرادی و یا با شرکای تجاری، شرکت خود را در نقاط مختلف دبی تأسیس کنند و به‌راحتی وارد یک کسب‌وکار پرسود شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در‌رابطه‌با شرایط و مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت، نحوه دریافت ویزا و رزرو تور دبی می‌توانید از مشاوره با کارشناسان مجموعه گردشگری توریک نیز بهره‌مند شوید.

قصد سفر به دبی را دارید؟ با تکمیل فرم زیر، بهترین پیشنهادهای ویزا، هتل و پرواز را دریافت خواهید کرد.


مراحل ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی، در مرحله اول نیازمند آشنایی با شرایط برای ایجاد تجارت و کسب‌وکار در دبی است؛ اما بااین‌حال ثبت شرکت و یا راه‌ا‌ندازی استارتاپ در دبی کار سختی نیست. در ادامه، تمام مراحل اصلی ثبت شرکت جدید در دبی ذکر شده است.

تعیین نوع مجوز

برای ثبت شرکت، سرمایه‌گذار ابتدا باید نوع مجوز اعم از تجاری، صنعتی و یا حرفه‌ای را انتخاب کند.

تعیین فعالیت تجاری

سرمایه‌گذار باید یک فعالیت تجاری مانند کسب‌و‌کار، خدمات، رستوران و غیره را برای نوع کاربری شرکت خود انتخاب کند.

مشخص کردن ساختار شرکت

پس از انتخاب یک فعالیت مناسب، سرمایه‌گذار باید ساختار قانونی مناسب، یعنی شرکت انحصاری، مشارکت مدنی، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) و … را انتخاب کند.

انتخاب نام و لوگو انحصاری

در این مرحله متقاضیان باید نسبت به رزرو ثبت‌نام تجاری شرکت همراه با لوگوی انحصاری اقدام کنند.

محل تأسیس شرکت فراموش نشود!

محل شرکت را انتخاب کنید و آن را اجاره کنید؛ در این مرحله دولت امارات مجوز کسب‌وکار فوری را ارائه می‌دهد.

دریافت اسناد شرکت

مدارک شرکت را از وزارت توسعه اقتصادی (DED) دریافت کرده و برای اخذ مجوز تجارت و اتاق بازرگانی و صنایع اقدام کنید.


پیشنهاد می‌شود: شغل‌های پردرآمد در دبی

انواع مختلف مجوزهای شرکت

انواع مختلف مجوزهای شرکت

راه‌اندازی و ثبت شرکت در دبی و اقامت آن، نیازمند اخذ مجوز برای انجام فعالیت‌های تجاری به‌صورت قانونی است.

بنابراین، مهم است که قبل از هرگونه اقدامی مجوزهای ضروری را در‌رابطه‌با ثبت شرکت اخذ کرده و در صورت منقضی شدن مجوز، آن را تمدید کنید تا جریمه نشوید. از جمله انواع مختلف مجوز ثبت شرکت دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مجوز تجارت

این مجوز مشاغل را قادر می‌سازد تا کالاها را در دبی وارد، صادر، توزیع و ذخیره کنند.

مجوز صنعتی

اخذ مجوز صنعتی برای مشاغلی که هدف آن‌ها تولید کالا یا ارائه خدمات و محصولات دیگر است، ضروری است.

مجوز حرفه‌ای

مشاغلی مانند حسابداری و مشاوره نیاز به اخذ مجوز خاصی دارند که به آن مجوز حرفه‌ای می‌گویند.

مجوز گردشگری

درصورتی‌که بخواهید در حیطه مشاغلی مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و خدمات تورهای گردشگری فعالیت کنید نیاز به اخذ مجوز گردشگری دارید.

ثبت شرکت در دبی چقدر هزینه دارد؟

هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر است؟ هزینه‌های ثبت شرکت باتوجه‌به عوامل مختلفی تعیین می‌شود و به ماهیت و نوع کسب‌وکار شما، تعداد سهام‌داران، شرایط ویزا و نوع مجوز تجاری انتخابی شما بستگی دارد.

در مناطق آزاد، قیمت ثبت شرکت در دبی از ۱۲۵۰۰ درهم شروع می‌شود؛ درحالی‌که در سایر مناطق اصلی شهر از ۱۴۵۰۰ درهم شروع می‌شود و تا ۵۰ هزار درهم نیز می‌رسد. البته، اگر شرکای تجاری شما بیشتر شوند، هزینه ثبت شرکت نیز افزایش خواهد یافت.

شرایط ثبت شرکت در دبی | نوع ساختارهای حقوقی برای ثبت شرکت دبی

دبی برای کارآفرینان در سراسر جهان شرایط عالی را ارائه می‌دهد تا بتوانند کسب‌وکار خود را در این شهر راه‌اندازی کرده و به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشند.

متقاضیانی که قصد ثبت شرکت در این شهر را دارند، می‌توانند هر گونه تنظیم قانونی را برای تجارت خود انتخاب کنند و مزایایی مانند مالکیت کامل شرکت، راه‌اندازی سریع و سودآوری بالا دسترسی داشته باشند.

تأسیس انحصاری

در دبی می‌توانید یک شرکت قانونی در مناطق آزاد یا در بخش‌های مرکزی شهر ایجاد کنید. درصورتی‌که قصد تأسیس انحصاری را دارید، مالک اصلی شرکت خواهید بود و باید تمامی هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز و ثبت شرکت را به‌تنهایی تقبل کنید.

شرکت‌های با مسئولیت محدود (LLC)

این شرکت‌ها می‌توانند در مناطق مختلف دبی راه‌اندازی شوند که به شما حفاظت با مسئولیت محدود و انعطاف‌پذیری در انجام فعالیت‌های تجاری را می‌دهد.

شراکتی

شرکت‌ها و کسب‌وکارهایی که با چندین سرمایه‌گذار راه‌اندازی می‌شوند، در کسب سود و زیان سهیم هستند.

شرکت‌های سهامی

اگر می‌خواهید مالکیت شرکت خود را به بخش‌های مختلفی تقسیم کنید، می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به سهامی عام (PJSC) یا شرکت سهامی خاص (PrJSC) در دبی تبدیل کنید.

تأسیس یک شعبه از شرکت‌های زنجیره‌ای

شما می‌توانید کسب‌و‌کار خود را به‌عنوان بخشی از یک شرکت دیگر راه‌اندازی کنید و شعبه جدید شرکت خود را در دبی ثبت کنید.

توجه داشته باشید که تأسیس شعبه جدید یک شرکت در دبی، به‌مراتب بسیار آسان‌تر از راه‌اندازی کسب‌وکار جدید است.

مدارک موردنیاز برای راه‌اندازی شرکت در دبی

مدارک موردنیاز برای راه‌اندازی شرکت در دبی

از جمله مدارک و شرایط ثبت شرکت در دبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی پاسپورت که حداقل ۶ ماه اعتبار
  • کپی صفحه ویزا توریستی
  • شناسه امارات (در صورت لزوم)
  • ارائه عکس پرسنلی
  • ارائه اظهارات بانکی و مدارک مربوط به اثبات تمکن مالی
  • برگه اطلاعات شخصی و فرم درخواست
  • اسکن شناسنامه و کارت ملی

مزایای ثبت شرکت در دبی

دبی مکانی عالی برای راه‌اندازی کسب‌و‌کار شما است؛ چراکه موقعیت استراتژیک، قوانین آسان و مالکیت ۱۰۰ درصدی تنها برخی از مزایای ثبت شرکت در دبی هستند. اگر شما هم قصد دارید شرکت خود را در دبی ثبت کنید، بهتر است با مزایای آن نیز آشنا شوید:

مالکیت ۱۰۰ درصدی

سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی در امارات می‌توانند به طور کامل مالک شرکت‌های خود در مناطق اصلی و مناطق آزاد دبی باشند.

امتیازات مالی

شرکت‌ها در دبی برای درآمدی که کسب می‌کنند، مالیات پرداخت نمی‌کنند. همچنین، برای واردات و صادرات کالا هم هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند که این مزیت باعث افزایش سودآوری می‌شود.

بازگرداندن سود

کسب‌و‌کارها می‌توانند ۱۰۰ درصد سود و سرمایه خود را بدون محدودیت به کشور بازگردانند. این مزیت نیز به انتقال کارآمد وجوه بین‌المللی کمک شایانی می‌کند.

راه‌اندازی آسان شرکت

دبی؛ راه‌اندازی، صدور مجوز و ثبت شرکت‌ها را آسان‌تر کرده است و این فرایند در چند روز کاری انجام می‌شود.

زیرساخت‌ها و امکانات

دبی دارای زیرساخت‌های عالی و امکانات مدرن است و فضای دوستانه آن می‌تواند به رشد و خلاقیت کسب‌وکار شما کمک کند.

دسترسی به بازارهای جهانی

موقعیت استراتژیک دبی، امکان دسترسی به بازارهای جهانی را فراهم می‌کند و امکان مراودات بین‌المللی را برای شما فراهم می‌کند.

اخذ اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

یکی از روش‌های اخذ اقامت در دبی، ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار است. این کشور تجاری، در سال‌های اخیر به دلیل امکانات رفاهی، زیرساخت‌های مناسب و اقتصاد درحال‌رشد، این امکان را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است که از طریق ثبت شرکت، اقامت امارات را دریافت کنند.

این گزینه برای ایرانیانی که قصد مهاجرت و سرمایه‌گذاری را دارند، به یک روش مهاجرتی ایده‌آل تبدیل شده است.

متقاضیان با راه‌اندازی و ثبت شرکت در مناطق آزاد دبی به‌صورت انحصاری و یا با شرکای تجاری، می‌توانند اقامت دبی را دریافت کنند.

البته، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشید که مدت‌زمان اقامت به میزان سرمایه‌گذاری متقاضی بستگی دارد و هرچه میزان سرمایه‌گذاری بیشتر باشد و برای افراد بیشتری کارآفرینی کند، مدت اقامت نیز افزایش خواهد یافت.

قصد سفر به دبی را دارید؟ با تکمیل فرم زیر، بهترین پیشنهادهای ویزا، هتل و پرواز را دریافت خواهید کرد.


سخن پایانی

ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب‌و‌کار در دبی به دلیل سیستم مالیاتی این کشور و سودآور بودن آن بسیار محبوب شده است.

درواقع آنچه که ثبت یک شرکت در دبی را جذاب‌تر می‌کند، مزایای منحصر‌به‌فرد آن است که شامل روش‌های راه‌اندازی آسان، عدم نیاز به اسپانسر اماراتی، دسترسی به بازارهای جهانی و عدم پرداخت مالیات است.

این مزایا در کنار عواملی مانند رفاه بالای اجتماعی و زندگی لوکس در دبی و اخذ اقامت، ثبت شرکت در این شهر را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی تبدیل می‌کند که به دنبال مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری تجاری هستند.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *