خانه
بلاگ
حساب کاربری

جاهای تفریحی مشهد کدام هستند؟

جاهای تفریحی مشهد
تاریخ انتشار: 1403/6/12

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای بزرگ و دیدنی ایران را داشته باشید، قطعاً مشهد یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود. در این شهر بزرگ و دیدنی تفریحات مختلفی وجود دارد؛ از تفریحات رایگان گرفته تا تفریحات لاکچری. قبل از سفر به این شهر دیدنی باید حتماً برای آن برنامه‌ریزی کنید و ببینید که قصد استفاده از کدام تفریحات مشهد را دارید. همین مسئله سبب شده در این مقاله از توریک، به بررسی جاهای تفریحی مشهد بپردازیم تا از میان آن‌ها بهترین گزینه‌ها را برای استفاده، انتخاب کنید.

جاهای تفریحی رایگان در مشهد

در مشهد تفریحات رایگان زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نهایت لذت را ببرید. چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

جاهای تفریحی رایگان در مشهد

  • بوستان طبیعت پردیس
  • پارک جنگلی وکیل آباد
  • رود پارک
  • ارغوان دره طرقبه مشهد
  • پارک چهل بازه
  • پارک کوهشار
  • منطقه ییلاقی شاندیز
  • پارک کوهسنگی
  • گنبد خشتی
  • منطقه ییلاقی طرقبه
  • پارک ملت مشهد
  • پارک مینیاتوری مشهد
  • مسجد گوهرشاد
  • پارک پردیس قائم مشهد
  • گنبد سبز
  • پارک خورشید مشهد
  • پارک میرزا کوچک خان مشهد
  • آرامگاه پیر پالاندوز
  • پارک طبیعی هفت حوض
  • بناهای تاریخی و مذهبی مشهد
  • کلات نادری مشهد

این لیست تنها بخشی از تفریحات رایگان مشهد است. اگر زمان کافی برای گشت‌وگذار در تور مشهد را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از روستاهای اطراف آن هم بازدید کنید. چرا که آب‌وهوا و منظره بسیار دیدنی دارد و قطعاً تجربه‌ای بی‌نظیر به شما ارائه می‌کند.

جاهای تفریحی ارزان در مشهد

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید تجربه کنید، جاهای تفریحی ارزان در مشهد است.

جاهای تفریحی ارزان در مشهد

کافه‌های مشهد

اگر اهل کافه‌گردی هستید، در مشهد کافه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با کمترین هزینه ساعتی را از آن لذت ببرید. چند مورد از بهترین کافه‌های مشهد عبارتند از: کافه نون، کافه شوکِت، کافه عربیکا، کافه لوماری لانژ، کافه ویو کوهسر و کافه رستوران استوری مشهد.

موزه‌های تاریخی مشهد

اگر از آن دسته افرادی هستید که از دیدن جاهای تاریخی لذت می‌برید، احتمالاً موزه‌های تاریخی مشهد هم نظرتان را جلب می‌کند بهترین موزه‌های تاریخی مشهد عبارتند از: موزه مرکزی آستان قدس رضوی، موزه مردم شناسی رباط ویرانی، موزه فردوسی و شاهنامه، موزه فردوسی و شاهنامه، موزه آرامگاه نادری و موزه بزرگ خراسان.

جاهای تفریحی لاکچری مشهد

در مشهد تفریحات لاکچری مختلفی هم وجود دارد. اگر در هزینه سفر به مشهد محدودیت خاصی ندارید برای تجربه کردن آن‌ها می‌توانید به سراغ موارد زیر بروید:

پاراگلایدر مشهد

اگر به دنبال لاکچری‌ترین تفریح مشهد می‌گردید، قطعاً پاراگلایدر یکی از بهترین گزینه‌ها است. پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات شاندیز انجام می‌شود و کافی است یک بار آن را تجربه کنید تا متوجه شوید نهایت هیجان در میان تفریحات مشهد متعلق به آن است.

پاراگلایدر مشهد

بانجی جامپینگ و زیپ لاین چالیدره

بانجی جامپینگ و زیپ لاین دو مورد از تفریحات لاکچری مشهد در منطقه چالیدره است که می‌توانید نهایت هیجان و آدرنالین را تجربه کنید. برای تجربه کردن بانجی جامپینگ از ارتفاع 40 متری و در حالی که تنها با یک طناب نگه دارنده به بالا وصل هستید، به این منطقه بروید.

پیست اسکی روی یخ شاندیز

در مجموعه تفریحی پدیده شاندیز مشهد پیست اسکی روی یخ شاندیز وجود دارد که مساحت آن حدود 1600 متر است. فرصت تجربه ورزش مهیج پاتیناژ در این پیست وجود دارد و می‌توانید با به همراه داشتن تجهیزاتی نظیر کلاه، کفش های مخصوص و فوک های پلاستیکی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، از این ورزش لذت ببرید.

باشگاه پینت بال جام جم مشهد

اگر به پینت بال علاقه دارید، باشگاه جام جم مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها است. مساحت این فضا حدود 2800 متر بوده و زیر نظر مجموعه ورزشی پرشین جام جم است. به محض ورود تحت نظر مربیان می‌توانید آموزش ببینید و از بازی کردن با دوستان خود نهایت لذت را ببرید.

هلیوم پارک

هلیوم پارک مشهد یکی از تفریحات مهیج این شهر محسوب می‌شود که امکانات مختلفی دارد. این پارک از دو سالن مختلف تشکیل شده است که طراحی آن‌ها کاملاً با هم متفاوت است. در این سالن‌ها می‌توانید تفریحات مختلفی نظیر والیبال و بسکتبال ترامپولین، صخره نوردی، ژیمناستیک، نینجا کورس، فری جامپینگ و بازی‌های واقعیت مجازی را تجربه کنید.

هلیوم پارک مشهد

پارک‌های مشهد

در مشهد پارک‌های بزرگ، زیبا و دیدنی زیادی وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. چند مورد از بهترین پارک‌های مشهد را در این بخش بررسی می‌کنیم.

پارک کوه‌سنگی

یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک‌های مشهد، پارک کوه‌سنگی است که در نزدیکی حرم امام رضا (ع) قرار دارد. طراحی این پارک به صورت پلکانی بوده که می‌توانید در کنار استخر بزرگ آن نشسته و نهایت لذت را ببرید. در بالای آن می‌توانید بخشی از شهر دیدنی مشهد را ببینید و لذت ببرید.

پارک ملت

پارک ملت مشهد یکی از زیباترین پارک‌های دیدنی این شهر است که افراد زیادی در آن حضور دارند. جالب است بدانید که در بخش‌های مختلف این پارک انواع گل‌ها کاشته شده است که فضایی دلنشین ایجاد می‌کند. همچنین در بخشی از پارک شهربازی قرار دارد که کودکان شما می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. در بخش‌های مختلف این پارک آرامش زیادی وجود دارد که البته اگر از آن دسته افرادی هستید که شلوغی را ترجیح می‌دهید، بخش‌های دیگری هم با شور و هیجان زیاد وجود دارد.

پارک مینیاتوری

یکی دیگر از پارک‌های جذاب شهر مشهد، پارک مینیاتوری است. در این پارک بیش از 50 نماد مختلف وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پل خواجو، تخت‌جمشید، آرامگاه عطار نیشابوری، باغ شاهزاده کرمان و… اشاره کرد. همچنین نمادهایی از معماری ایرانی هم در این پارک دیده می‌شود که می‌تواند نظرتان را به خود جلب کند.

پارک مینیاتوری

پارک خورشید مشهد

اگر به دنبال پارکی دیدنی هستید که چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر مشهد به شما هدیه کند، پارک خورشید مشهد یکی از بهترین گزینه‌ها است. این پارک در نزدیکی بلوار هاشمی قرار گرفته است و ارتفاع زیادی دارد که آن را با اسم بام هاشمیه می‌شناسند. ورزش‌کاران، کوه‌نوردان و دوچرخه‌سواران از این پارک نهایت استفاده را برده و از موقعیت عالی و هوای بی‌نظیر آن لذت می‌برند.

تفریحات مناسب جوانان در مشهد

اگر جوان هستید و به همراه دوستان خود می‌خواهید چند مورد از تفریحات جوان‌پسندانه را تجربه کنید، در این بخش همراه ما باشید.

اسکی بازی در پیست شیرباد

یکی از تفریحات جذابی که جوانان مشهد در زمستان به سراغ آن می‌روند، اسکی است. در 38 کیلومتری مشهد پیست شیرباد وجود دارد که می‌توانید به همراه دوستان خود از اسکی بازی لذت ببرید.

اسکی بازی در پیست شیرباد

مجموعه ثامن الائمه مشهد

مجموعه ثامن‌الائمه مشهد یکی از مجموعه‌های ورزشی است که در آن پیست‌های مختلفی نظیر پیست موتورسواری وجود دارد. در کنار آن، پیست ماشین‌سواری هم وجود دارد که جوانان رو دور هم جمع می‌کند. سالن‌های ورزشی چند منظوره و استادیوم از دیگر امکاناتی است که در این مجموعه در اختیار جوانان قرار گرفته است و می‌توانید در سفر به مشهد، از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

مجموعه ثامن الائمه مشهد

پیست موتور ویرانی

پیست موتور ویرانی یکی از معروف‌ترین پیست‌های موتورسواری در ایران است که می‌توانید به موتورسواری بپردازید. جالب است بدانید بسیاری از ورزشکاران در سطح ملی و آسیا در این پیست تمرین می‌کنند و شانس دیدار با آن‌ها را خواهید داشت.

پیست موتور کراس

اگر کراس سوار هستید و علاقه شدیدی به موتور سواری دارید، پیست موتور کراس از جمله جاهای تفریحی مشهد برای شما محسوب می‌شود. برای حضور در آن نیازی به داشتن گواهینامه ندارید و می‌توانید از موتورسواری در آن نهایت لذت را ببرید.

کارتینگ ارشاد

کارتینگ ارشاد یکی دیگر از جاهای تفریحی برای جوانان در مشهد است که لحظات شادی را می‌توانید در آن سپری کنید. قیمت بلیط آن بر اساس تعداد دورهایی که می‌خواهید دور مسیر آن بزنید متفاوت است و می‌توانید به همراه دوستان خود در پیست کارتینگ لحظات شاد و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید.

اتاق فرار

یکی دیگر از تفریحات جذابی که برای جوانان در این شهر وجود دارد، اتاق فرار است. جالب است بدانید که در مجموعه‌های مختلفی اتاق فرار وجود دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید. اتاق فرار کانو و مجموعه کوهسر از بهترین گزینه‌های آن هستند که می‌تواند نظرتان را جلب کند.

تفریحات شبانه مشهد

اگر به دنبال چندتا از بهترین تفریحات شبانه مشهد هستید تا در این شهر نهایت لذت را ببرید، از میان لیست زیر چند مورد را انتخاب کنید.

بام مشهد

اولین تفریح رایگانی که جزء تفریحات شبانه مشهد محسوب می‌شود، بازدید از بام مشهد است. بام مشهد همان پارک خورشید است که اگر خودتان را به بالاترین نقطه آن برسانید، چشم‌اندازی فوق‌العاده از شهر مشهد خواهید داشت.

بام مشهد

طرقبه مشهد

طرقبه مشهد یکی از جاهای دیدنی آن است که کافه رستوران‌های زیادی در آن قرار گرفته است. همچنین با توجه آب و هوای بی‌نظیری که در این منطقه حاکم است، برای داشتن شبی خاطره‌انگیز می‌توانید به آن‌جا بروید. دورهمی‌های دوستانه زیادی در این منطقه برگزار می‌شود و می‌توانید از گفتگوی طولانی با دوستان و خانواده خود در یکی از رستوران‌های این منطقه لذت ببرید.

طرقبه مشهد

چالیدره مشهد

چالیدره مشهد یکی از تفریحات شبانه مشهد محسوب می‌شود که در 30 کیلومتری غرب مشهد و در میان دو کوه قرار گرفته است. سدی زیبا در آن احداث شده که زیبایی منطقه را دو چندان کرده است.

چالیدره مشهد

تفریحات خانوادگی در مشهد

اگر به همراه خانواده به شهر مشهد سفر می‌کنید، تفریحات زیر بهترین گزینه‌ها هستند که می‌توانید در کنار خانواده خود از آن لذت ببرید.

باغ گیاه‌شناسی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنیای گل و گیاه علاقه دارید، باغ گیاه‌شناسی مشهد یکی از جذاب‌ترین تفریحات خانوادگی است که می‌توانید گونه‌های مختلف گیاهی را در آن ببینید. در این باغ تنوع بسیار زیادی از داروهای گیاهی، نهالستان و… وجود دارد که می‌توانید در کنار خانواده خود از آن بازدید کنید.

باغ گیاه شناسی

باغ‌وحش وکیل‌آباد

یکی از مکان‌های تفریح خانوادگی در مشهد، باغ وحش وکیل آباد است. در این باغ وحش تنوع بسیار خوبی از گونه‌های جانوری وجود دارد که می‌تواند برای شما و فرزندانتان جذاب باشد. در این باغ وحش موزه و باغ خزندگان هم وجود دارد که تجربه جذابی برای دیدن حیوانات وحشی از نزدیک برای شما فراهم می‌کند.

باغ وحش وکیل آباد

باغ پرندگان

اگر به پرندگان و دنیای آن‌ها علاقه دارید، باغ پرندگان مشهد محیط بسیار جذابی است. در این باغ انواع پرندگان وجود دارد که شانس از نزدیک دیدنشان را خواهید داشت. جالب است بدانید که برخی از پرندگان این باغ، از گونه‌های بسیار کمیابی هستند که تنها در این مجموعه شانس دیدنشان دارید.

باغ پرندگان

در باغ پرندگان مشهد گونه‌های ایرانی، آسیایی، آفریقایی، استرالیایی و… وجود دارد. همچنین پزشک‌های ماهری هم در آن به کارهای پرندگان رسیدگی می‌کنند تا بهداشت و سلامت آن‌ها به صورت کامل رعایت شود.

شهربازی پارک ملت

شهربازی پارک ملت مشهد از قدیمی‌ترین شهربازی‌های این شهر محسوب می‌شود و در حال حاضر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دستگاه‌های آن متنوع و بروز هستند و می‌توانید نهایت لذت را هنگام استفاده از آن‌ها ببرید.

شهربازی پارک ملت

هنگام بازدید از شهربازی پارک ملت حتماً چرخ و فلک آن را ارتفاع حدود 80 متر را امتحان کنید! چرا که از آن ارتفاع شهر زیر پاهایتان است و می‌توانید شهر زیبای مشهد را از نمای دیگری ببینید. همچنین امکانات دیگری نظیر ترن هوایی، ماشین برقی، سینمای چندبعدی، فریزبی و سورتمه هم در آن وجود دارد که نظرتان را جلب می‌کند.

سرزمین موج‌های آبی

سرزمین‌ موج‌های آبی یکی از تفریحات جذابی است که می‌توانید به همراه خانواده خود از آن لذت ببرید. این مجموعه در دو بخش آقایان و بانوان وجود دارد که در مساحت 10 هکتار توانسته وسایلی نظیر سرسره‌های مهیج را برای شما فراهم کند. همچنین این مجموعه برای سنین مختلف وسایل بازی دارد که مهم‌ترین آن‌ها استخرهای پرموج، سرسره‌های بلند، رودخانه‌های مصنوعی، جکوزی‌ها و سقوط آزاد هستند.

در این مجموعه تمام امکانات لازم نظیر رستوران، کافی‌شاپ، فروشگاه‌ها و خدمات رفاهی مختلف دیگری هم وجود دارد. بنابراین می‌توانید برای یک روز کامل در آن حضور داشته باشید و از تمام امکانات آن نهایت لذت را ببرید.

جاهای دیدنی مشهد تمام شدنی نیستند!

در مشهد جاهای دیدنی و تفریحی زیادی وجود دارد که هر چقدر هم که بخواهیم آن‌ها را معرفی کنیم، باز هم تمام نمی‌شود. همین مسئله باعث شده تا از میان جاهای تفریحی مشهد تنها چند مورد را گلچین کنیم تا بتوانید برای سفر خود از آن استفاده کنید. اگر شما هم تجربه رزرو تور و سفر به مشهد دیدنی را دارید، از طریق بخش نظرات تجربه ارزشمند خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *