خانه
بلاگ
حساب کاربری

پارک ژوراسیک کیش؛ هر چیزی که باید در مورد آن بدانید!

پارک ژوراسیک کیش
تاریخ انتشار: 1403/8/5

 اگر قصد سفر به کیش را دارید، احتمالاً در مورد جاهای دیدنی و مراکز تفریحی آن اطلاعات نسبتاً خوبی دارید. اما یکی از متفاوت‌ترین جاذبه‌های کیش، پارک ژوراسیک کیش است که به عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین مراکز گردشگری در خاورمیانه شناخته می‌شود. شهرت تم پارک سنتر کیش آن‌قدر زیاد است که گردشگران خارجی از کشورهای دیگر برای بازدید از آن به کیش سفر می‌کنند.

اما پارک ژوراستیک یا تم پارک سنتر کیش کجا قرار دارد؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی هر چیزی که لازم است در مورد این پارک بدانید، بپردازیم تا قبل از سفر به کیش، اطلاعات کاملی در مورد آن داشته باشید.

پارک ژوراسیک کیش کجاست؟

تم پارک کیش یا پارک ژوراسیک کیش یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در تور کیش است که توانسته به عنوان یک جاذبه گردشگری مجهز در خاورمیانه شناخته شود. مساحت این پارک بیش از 3500 متر مربع است و اطلاعات آن به صورت زیر است:

پارک ژوراسیک کیش کجاست؟

آدرس پارک ژوراسیک کیش

جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی

لوکیشن پارک ژوراسیک کیش

لوکیشن گوگل پارک

ساعت کاری پارک ژوراسیک کیش

همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 شب

 هزینه بازدید از پارک ژوراسیک کیش

490 هزار تومان برای افراد بزرگ‌سال (برای کودکان زیر 3 سال رایگان و کودکان بالای 3 سال نیم‌بها است) که برای مدیریت هزینه‌های سفر به کیش یک گزینه اقتصادی به شمار می‌رود.

پارک ژوراسیک کیش دو بخش مجزا تشکیل شده است

  • مجیک پارک یا پارک جادویی

به عنوان بزرگ‌ترین تم پارک خطای دید در خاورمیانه با بیش از 100 اثر بی‌نظیر شناخته می‌شود.

  • تم پارک سنتر

به عنوان بزرگ‌ترین پارک ژوراسیک در منطقه خاورمیانه با تنوع زیادی از دایناسورها و اژدها شناخته می‌شود. این پارک مجموعه‌ای از پارک‌های موضوعی است که در آن می‌توانید حیوانات نادر جهان و ما قبل تاریخ را ببینید. برای آن که جلوه طبیعی‌تری داشته باشد، در فضای طبیعی قرار گرفته است تا گردشگران بتوانند با دنیای حیوانات ماقبل تاریخ آشنا شوند.

امکانات تم پارک کیش کدام هستند؟

در پارک ژوراسیک کیش دو بخش اصلی پارک جادویی و تم پارک وجود دارد که می‌توانید هنگام بازدید از آن‌ها لذت ببرید. علاوه بر دو بخش اصلی که یکی از بهترین جاذبه‌های کیش است، می‌توانید از امکانات زیر هم استفاده کنید:

  • نمازخانه
  • پارکینگ
  • سرویس بهداشتی
  • انواع کافه‌ها و رستوران
  • خدمات رایگان رفت و برگشت در جزیره
  • امکان تهیه بلیط رایگان برای کودکان زیر 3 سال و بلیط نیم‌بها برای کودکان بالای 3 سال

بنابراین تمام امکانات لازم برای بازدید یک روزه از تم پارک کیش فراهم شده است تا با خیالی آسوده بتوانید روزی بی‌نظیر را در آن تجربه کنید.

بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک کیش

کمی بالاتر بخش‌های مختلف پارک ژوراسیک کیش را بررسی کردیم. در این بخش می‌خواهیم کمی جامع‌تر بخش‌های مختلف آن به همراه جاهای دیدنی هر یک را بررسی کنیم تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای بازدید از آن داشته باشید.

تم پارک ژوراسیک

تم پارک مجموعه‌ای از حیوانات ما قبل تاریخ است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن بازدید کنند. تم پارک در واقع پارکی است که در آن دایناسورهای بزرگ و متحرک قرار گرفته‌اند و می‌توانید از دیدن حیوانات اعجاب‌انگیز نظیر اژدها هم لذت ببرید.

تم پارک ژوراسیک

این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین پارک سرپوشیده ژوراستیک خاورمیانه شناخته می‌شود که نقش بسیار مهی در توسعه گردشگری کیش داشته است. در این پارک می‌توانید به همراه اعضای خانواده حضور پیدا کنید و از زمین بازی، فروشگاه‌های خاص، عکاسی و… نهایت لذت و استفاده را ببرید.

مجیک پارک

مجیک پارک یا پارک جادویی کیش یکی دیگر از جذاب‌ترین شگفتی‌های کیش محسوب می‌شود که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نقاشی‌های 3 بعدی، پارک خطای دید، آینه‌های منشوری و تو در تو، تصاویر 3 بعدی و… اشاره کرد. قرار گرفتن بین آن‌ها شما را در دنیای دیگری قرار می‌دهد که می‌تواند نظرتان را کاملاً در دنیای مبهم و پر از هیجان جلب کند.

مجیک پارک

اتاق سلفی تم پارک کیش

در اتاق سلفی تم پارک کیش می‌توانید خودتان را در اتاقی رنگ قرار دهید. این اتاق نمایی از اتاق رمی است که می‌توانید عکس‌های جذابی تهیه کنید و به عنوان یادگاری آن داشته باشید.

اتاق سلفی تم پارک کیش

آینه‌های تم پارک کیش

آینه‌های منشور و تو در توی تم پارک کیش یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این پارک است که پیدا کردن راه خروج را برایتان سخت می‌کند. آینه‌ها در زاویه 30 درجه قرار گرفته که حس در هوا معلق ماندن را می‌دهد. تجربه حضور در آن بسیار منحصربه‌فرد و لذت‌بخش است و پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

اتاق‌ وارونه تم پارک کیش

جذاب‌ترین بخش پس از پارک جادویی، اتاق وارونه است. این اتاق‌ها به نحوی طراحی شده‌اند که هنگام راه رفتن، حس می‌کنید روی سقف یا دیوار راه می‌روید. جالب است بدانید که تم و تصاویر آن هم به نحوی هستند که حس می‌کنید واقعاً در حال وارونه راه رفتن هستید و بسیار هیجان‌انگیز است. از جمله اتاق‌های وارونه این بخش عبارتند از:

اتاق وارونه تم پارک کیش

  • اتاق خواب دیواری: در این اتاق می‌توانید عکسی تهیه کنید که ظاهراً در تخت‌تان خوابیده‌اید، در حالی که سرپا هستید.
  • اتاق پر‌سپکتیو: در این اتاق می‌توانید عکسی تهیه کنید که ظاهراً فرد کنارتان، خیلی کوچک‌تر از شما است.
  • اتاق black light: در طراحی این اتاق از نور UV استفاده شده که نمایی بی‌نظیر به آن داده است.
  • اتاق سیاه و سفید: در این اتاق می‌توانید عکسی بگیرید که در یک کافه زیبا نشسته‌اید و تنها چیزی که رنگی است، خودتان هستید. چرا که تم این بخش کاملاً سیاه و سفید است.

اتاق سیاه و سفید

در بازدید از پارک ژوراسیک کیش پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این فضاهای بی‌نظیر بازدید کنید و عکس یادگاری بگیرید.

نحوه دسترسی به پارک ژوراسیک کیش

برای دسترسی به تم پارک کیش می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

سرویس‌های رایگان مجموعه

بهترین راه برای دسترسی به مجموعه استفاده از سرویس رایگان مجموعه است.

 ماشین شخصی

برای استفاده از ماشین شخصی کافی است خودتان را به میدان غروب کیش برسانید و از خروجی خیابان جهانی حدود 1 کیلومتر مسافت طی کنید. تم پارک کیش را در سمت راست جاده مشاهده می‌کنید که می‌توانید ماشین خود را در پارکینگ گذاشته و از این پاک دیدن کنید.

استفاده از تاکسی جزیره یا تاکسی اینترنتی

برای رسیدن راحت‌تر به پارک ژوراسیک کیش به راحتی می‌توانید از تاکسی استفاده کنید. کافی است در جزیره تاکسی اینترنتی بگیرید تا شما را از مبدأ سوار کرده و در مقصد پیاده کند. خیالتان هم بابت پیدا کردن مسیر راحت است و با چالش دسترسی روبرو نمی‌شوید.

بهترین زمان بازدید از پارک ژوراسیک کیش

مدت زمان بازدید از این جاذبه گردشگری بین 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارد. بنابراین بهتر است زمانی را انتخاب کنید که این جاذبه خلوت‌تر است. معمولاً حجم گردشگران در زمان صبح کمتر از عصر است اما شما می‌توانید بین ساعت 7 الی 10 صبح، هر زمانی که خواستید به آن‌جا بروید.

جاهای دیدنی اطراف پارک ژوراسیک کیش

اگر قصد دارید در یک روز علاوه بر تم پارک از جاهای دیدنی دیگری هم بازدید کنید، باید نزدیک‌ترین جاهای دیدنی به آن را بشناسید. جاهای دیدنی نزدیک پارک ژوراسیک کیش عبارتند از:

آب‌انبار پنج بادگیر

آب انبار کیش که با نام آب انبار دو قلو یا پنج بادگیر هم شناخته می‌شود، یکی از جاذبه‌های گردشگری در این جزیره است. این آب انبار را به عنوان نمونه‌ای جدید از معماری قدیمی و اصیل ایرانی می‌شناسند.

  • فاصله آب انبار پنج بادگیر کیش تا پارک ژوراستیک: حدود 2.1 کیلومتر
  • آدرس: کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
  • لوکیشن

آب_انبار پنج بادگیر

سالن اپرا

سالن اپرای کیش یکی جاهای دیدنی اطراف پارک ژوراستیک است که طراحی آن مدرن و به شکل پوسته لاک‌پشت است. در بیرون و داخل آن نمای بی‌نظیری از معماری مدرن به همراه نورپردازی جذابی دیده می‌شود.

  • فاصله سالن اپرا کیش تا پارک ژوراستیک: حدود یک کیلومتر
  • آدرس: کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، روبروی پارک ساحلی کشتی یونانی

سالن اپرا

کشتی یونانی

کشتی یونانی را همه می‌شناسیم! از دیدنی‌های کیش است که در سال 1345 در گل فرو نشست و نتوانست به دریا برگردد. این جاذبه در نزدیکی پارک ژوراستیک قرار دارد که می‌توانید از شب‌نشینی در کنار آن لذت ببرید.

  • فاصله کیش یونانی کیش تا پارک ژوراستیک: حدود 2.1 کیلومتر
  • آدرس: کیش، جنوب غربی جزیره، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
  • لوکیشن

کشتی یونانی

قلعه جنی کیش 

قلعه جنی کیش از آن دسته جاذبه‌هایی است که می‌گویند تسخیر شده است. بنابراین برای افرادی مناسب است که می‌خواهند ترس و هیجان بالایی را تجربه کنند. داستان‌های زیادی برای این قلعه وجود دارد که باعث شده یکی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های کیش باشد.

  • فاصله قلعه جنی کیش تا پارک ژوراستیک: حدود 2.3 کیلومتر
  • آدرس: کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی
  • لوکیشن

قلعه جنی کیش

بهترین رستوران‌های اطراف پارک ژوراسیک کیش

با وجود آن که یکی از بهترین رستوران‌های کیش در پارک ژوراستیک قرار دارد، اما اگر خواستید از رستوران‌های اطراف این پارک استفاده کنید به سراغ رستوران‌های زیر بروید:

  • رستوران ساحلی شاندیز صفدری
  • رستوران بام رؤیایی
  • رستوران پدیده شاندیز کیش
  • رستوران کلبه درویش

کیفیت غذایی رستوران‌های بالا عالی است و می‌توانید از خوردن یک غذای خوشمزه پس از بازدید از این مجموعه لذت ببرید.

پارک ژوراسیک کیش؛ از جاذبه‌های بی‌نظیر کیش را از دست ندهید!

تم پارک کیش یا پارک ژوراسیک کیش از بهترین جاذبه‌های گردشگری خاورمیانه است که در این جزیره دیدنی قرار گرفته است. در سفرتان به کیش پیشنهاد می‌کنیم بخشی از سفرتان را به بازدید از این جای دیدنی اختصاص دهید. اگر شما هم تجربه بازدید از پارک ژوراسیک کیش را دارید، از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *