خانه
بلاگ
حساب کاربری

بهترین رستوران‌های مسکو

بهترین رستوران‌های مسکو
تاریخ انتشار: 1403/3/6

مسکو یکی از جالب‌ترین مقاصد آشپزی روسیه است و از مکان‌های مجلل و لوکس گرفته تا رستوران‌های الهام‌گرفته از سبک شوروی، رستوران‌های بسیار متنوعی برای شگفت‌زده کردن و مجذوب کردن مسافران و گردشگران ایرانی دارد. اگر شما هم قصد دارید سفری به این شهر تاریخی جذاب داشته باشید، در این راهنما با معرفی بهترین رستوران‌های مسکو همراه ما باشید.

رستوران دکتر ژیواگو

Dr. Zhivago Restaurant

رستوران دکتر ژیواگو

Dr. Zhivago Restaurant

دکتر ژیواگو در قلب مسکو قرار گرفته و تنها یک بلوک با میدان سرخ و کرملین فاصله دارد. این رستوران در طبقه همکف هتل افسانه‌ای ملی قرار دارد و در سال ۱۹۰۲ ساخته شده است. این رستوران نام رمان افسانه‌ای را یدک می‌کشد و همچنین خط داستانی جذاب خود را دارد و اغلب به همین دلیل است که به رستوران محبوب توریستان و گردشگران تبدیل شده است. دکتر ژیواگو یکی از بهترین رستوران‌های مسکو است که غذاهای مدرن روسی را در محیطی شیک سرو می‌کند. این رستوران دارای فضای داخلی مدرن است که در آن دیوارهای سفید با دکور قرمز در تضاد هستند. منو غذایی رستوران شامل اکثر غذاهای سنتی معروف روسیه است. انواع مختلفی از پلمنی روسی (پر شده با گوشت خرچنگ، ماهی یا اردک)، راگوی غاز با زغال‌اخته، پیروژکی (پای شکم پر روسی)، و چندین نوع خاویار در رستوران دکتر ژیواگو سرو می‌شود. امروزه این رستوران نه‌تنها در بین گردشگران بلکه در بین مردم محلی نیز محبوب است و آخر هفته‌ها شلوغ‌تر هم می‌شود، پس اگر شما هم ویزای روسیه خود را اخذ کرده‌اید و قصد سفر به مسکو را دارید، حتماً از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید!

رستوران پوشکین

Pushkin restaurant

رستوران پوشکین

Pushkin restaurant

رستوران پوشکین در اواخر دهه ۱۹۹۰ افتتاح شد و نام آن از نویسنده مشهور روسی که در سراسر جهان شناخته شده است، گرفته شده است. این رستوران در عمارت قرن نوزدهمی در قلب شهر واقع شده است و امروزه هم در بین مردم محلی و هم در بین خارجی‌هایی که از سراسر جهان به مسکو سفر می‌کنند، مشهور است. پوشکین یکی از معدود رستوران‌های این شهر است که غذاهای روسی با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. غذاهای سنتی، غذاهای روسی مانند اوخا (سوپ ماهی)، پلمنی (کوفته‌ها) و خاویار و برخی از غذاهای فرانسوی در منوی غذایی این رستوران موجود هستند و به شکل ویژه‌ای سرو می‌شوند. پوشکین علاوه بر ناهار و شام، برخی از بهترین صبحانه‌های شهر را نیز دارد و منوی صبحانه آن انواع املت، سیرنیکی سنتی، بلینی (پنکیک روسی)، کروسان و… را شامل می‌شود.

رستوران اِروین

Erwin restaurant

رستوران اِروین

Erwin restaurant

اروین یک رستوران غذاهای دریایی و یک رستوران خوب مسکو است که در ۲ طبقه و در ساحل رودخانه مسکو واقع شده است. این رستوران دارای ۲۳۰ صندلی در داخل به همراه یک ایوان تابستانی بزرگ است که امکان پذیرایی از ۴۰۰ مهمان را در ماه‌های تابستان فراهم می‌کند. رستوران اروین از محصولات دریایی محلی برای تهیه غذاهای خود استفاده می‌کند. اگر شما هم قصد سفر به مسکو را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً خرچنگ شاه از دریای بارنتس، ماهی قزل‌آلای کارلیایی، میگوی دریای برینگ، تکه‌های نلما یخ‌زده (سالمون سفید سیبری) و استرلت این رستوران را امتحان کنید. منوی رستوران اروین دارای طیف گسترده‌ای از خرچنگ‌ها است که شامل شاه خرچنگ، خرچنگ برفی، خرچنگ قورباغه‌ای، خرچنگ شاه آبی، خرچنگ سیخ دار و خرچنگ مودار می‌شود. از دیگر غذاهای موجود در منوی رستوران می‌توان به انواع تارتار و سالاد، پاستا ماهی، سوپ ماهی روسی و پان آسیایی و چندین نوع خاویار اشاره کرد.

رستوران وایت ربیت

White Rabbit Restaurant

رستوران وایت ربیت

White Rabbit Restaurant

رستوران وایت ربیت جزو رستوران‌های معروف مسکو است که در اکتبر ۲۰۲۱ ستاره میشلن خود را دریافت کرد. این رستوران غذاهای روسی جدید را سرو می‌کند و از محصولات محلی برای پخت غذاهای سنتی روسی که مدرنیزه شده است، استفاده می‌کنند. برای مثال، گل‌گاوزبان روسی در منوی این رستوران با ماهی کپور سرخ شده، لوبیا پخته و چیپس شلغم سرو می‌شود. این رستوران همچنین غذاهای سنتی‌تر مانند انواع استیک، سوپ پیاز فرانسوی و پای روسی را سرو می‌کند. این رستوران در فهرست بین‌المللی ۵۰ رستوران برتر جهان قرار دارد؛ بنابراین اگر شما هم ویزای توریستی این کشور تاریخی و پهناور را دریافت کرده‌اید و قصد سفر به روسیه را دارید و می‌خواهید طعم لذیذ غذاهای رستوران وایت ربیت را بچشید، بهتر است میز خود را رزرو کنید!

رستوران پینو

Pino Restaurant

رستوران پینو

Pino Restaurant

پینو یک رستوران ایتالیایی است که در قلب منطقه پاتریارک پاندز در بخش مرکزی مسکو واقع شده است. طبقه اول رستوران دارای طراحی متنوع با رومیزی‌های سفید است. آشپزخانه این رستوران به شکل اپن طراحی شده است و به شما اجازه می‌دهد تا مراحل آماده‌سازی غذاها را تماشا کنید. منوی غذایی رستوران پینو بسیار متنوع است و درعین‌حال تمامی غذاها با استانداردهای ویژه و مواد اولیه تازه تهیه می‌شوند که این ویژگی‌ها به محبوبیت هرچه بیشتر این رستوران می‌افزاید. رستوران پینو هر روز صبحانه را از ساعت ۸:۰۰ تا ۱۲:۰۰ سرو می‌کند. منوی صبحانه نیز شامل تخم‌مرغ تازه، نان و رول و همچنین انواع سس و نوشیدنی است.

رستوران بولشوی

Bolshoi Restaurant

رستوران بولشوی

Bolshoi Restaurant

رستوران بولشوی در قلب مسکو و در کنار تئاتر معروف بولشوی واقع شده است. این رستوران دارای دو سالن مجزا است که سالن اول بسیار بزرگ با سقف‌های بلند، ستون‌ها، کف مرمر و لوسترهای کریستالی است. سالن دوم رستوران کوچکتر است و با چوب تیره تزئین شده است و دارای یک فضای بار است. فضای داخلی این رستوران شامل نقاشی‌های نفیس روی دیوارها، ظروف گران‌قیمت و پیانو در مرکز سالن اصلی است. منوی رستوران شامل غذاهای کلاسیک از سراسر جهان است. در منوی رستوران غذاهایی وجود دارد که غذاهای سنتی روسیه و دوران شوروی با غذاهای منتخب ایتالیایی و فرانسوی ترکیب شده و طعم بی‌نظیری دارند.

رستوران بوچر

Butcher Restaurant

رستوران بوچر

Butcher Restaurant

رستوران بوچر در بلوار Tsvetnoy واقع شده و یک استیک خانه مشهور است که در طبقه اول مرکز تجاری مدرن قرار دارد. طراحی داخل رستوران بوچر نیز مانند بسیاری دیگر از رستوران‌های خانه استیک است که شامل میزهایی با چوب‌های تیره و صندلی‌های چرمی است. منو غذایی رستوران بوچر دارای تمام استیک‌های کلاسیک است که شامل Filet Mignon، Ribeye، New York و برخی از استیک‌های مخصوص سرآشپز است. علاوه بر استیک‌های سنتی، منوی این رستوران شامل برخی از غذاهای دریایی مانند ماهی سالمون و هالیبوت نیز می‌شود.

رستوران لابوتگا سیسیلیانا

La Bottega Siciliana Restaurant

رستوران لابوتگا سیسیلیانا

La Bottega Siciliana Restaurant

لابوتگا، یک رستوران ایتالیایی مشهور در مسکو است که در ساختمان هتل Four Seasons واقع شده است. فضای داخلی رستوران زیبا و منحصربه‌فرد است و با پانل‌های چوبی صاف، ستون‌های گرد، کاشی‌های سفالی و بشقاب‌های نقاشی شده سیسیلی در اندازه‌های مختلف، گلدان‌ها و نقاشی‌های نفیس تزئین شده است. همچنین یک پیانوی در مرکز سالن اصلی برای اجرای موسیقی زنده وجود دارد. منوی غذایی این رستوران دارای انواع غذاهای ایتالیایی و همچنین برخی از غذاهای اصلی است که توسط سرآشپز کلودیو پیروانو تهیه شده است.

رستوران توراندوت

Turandot Restaurant

رستوران توراندوت

Turandot Restaurant

توراندوت یکی دیگر از بهترین رستوران‌های مسکو است که به‌خاطر فضای داخلی مجللش به سبک باروک شهرت دارد. این رستوران دارای دوازده اتاق است که هر اتاق با مبلمان آنتیک دکوراسیون شده است. همچنین آینه‌های برنزی مربوط به دوران لویی هفدهم روی دیوارها و ظروف چینی بر روی شومینه‌ها و قفسه‌ها آویزان است. منوی این رستوران ترکیبی از دستورالعمل‌های غذایی کلاسیک آسیایی با الهام از غذاهای مدرن اروپایی است. به‌عنوان‌مثال در این رستوران رول‌های ژاپنی را با فوی گراس سرو می‌کنند.

رستوران توراندوت همچنین هر شنبه و یکشنبه از ساعت ۱ بعدازظهر تا ۵:۳۰ بعدازظهر برانچ‌های خانوادگی ارائه می‌دهد که شامل غذاهای مختلف چینی، ژاپنی و ایتالیایی است.

رستوران ایوانکا

Ivanka Restaurant

رستوران ایوانکا

Ivanka Restaurant

رستوران ایوانکا در آسمان‌خراش برج‌های نوا در منطقه شهری مسکو واقع شده است. رستوران ایوانکا دارای فضایی به مساحت ۵۵۰ مترمربع است که شامل یک تراس تابستانی در فضای باز است. در طراحی داخلی رستوران نیز از بوتیک‌های پاریس و رستوران‌های اروپایی الهام گرفته شده است. سالن ناهارخوری دارای سقف بلند و پنجره‌های قدی است که مناظر عالی از دیگر آسمان‌خراش‌ها و برج‌های منطقه را ارائه می‌دهد. رستوران ایوانکا بر غذاهای مدیترانه‌ای تمرکز دارد که توسط سرآشپز برند ایوان نگوتاروف سرو می‌شوند. غذاهای مخصوص سرآشپز نیز شامل «کارپاچیو»، «تارتار»، «کرودو» و «خاویار» می‌شود.

سخن پایانی

مسکو به‌خاطر موزه‌ها، کاخ‌ها، تاریخ غنی، معماری و دیدنی‌های متنوع خود مشهور و شناخته شده است. اما بااین‌حال رستوران‌ها و تنوع غذایی آن نیز زبانزد گردشگران و توریستانی است که به این شهر سفر کرده‌اند؛ بنابراین انتخاب بهترین رستوران از میان طیف متنوعی از گزینه‌ها می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز باشد. ازاین‌رو در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین رستوران‌های مسکو را به شما معرفی کردیم تا در طول سفرتان به این شهر جذاب، طعم لذیذ غذاهای روسی، مدیترانه‌ای و بین‌المللی را بچشید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *