خانه
بلاگ
حساب کاربری
هوشمندانه سفر کن! خرید آنلاین تور در توریک

فهرست مطالب

راهنمای سفر به کیش

سفر به کیش
تاریخ انتشار: 1403/6/1

در چند سال اخیر، سفر به کیش به انتخاب بسیاری از گردشگران تبدیل شده است! شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن گران تمام شدن سفرهای خارجی است که جزیره کیش با توجه به لوکس و مدرن بودنش، جایگزین مناسبی است. اگر شما هم قصد سفر به این جزیره زیبای در دل خلیج همیشه فارس را دارید، بهتر است با راهنمای سفر به کیش آشنا شوید. در این مقاله از توریک، قصد داریم هر چیزی که باید در مورد جزیره کیش بدانید را بررسی کنیم تا با اطلاعات کاملی چمدان سفر ببندید.

سفر به جزیره کیش؛ چرا باید به آن سفر کنیم؟

کیش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در جنوب ایران محسوب می‌شود که تقریباً گردشگران از تمام نقاط کشورمان به آن سفر می‌کنند. در کیش انواع جاذبه‌های دیدنی و تفریحی وجود دارد و همین مسئله باعث شده تا به یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری در ایران محسوب شود. جالب است بدانید این جزیره زیبا سالانه بیش از یک میلیون نفر توریست به خود جذب کرده و توانسته نظر بسیاری از آن‌ها را جلب کند.

در این جزیره تقریباً هر چیز لوکس و مدرنی وجود دارد؛ از ماشین‌های روز دنیا گرفته تا بسیاری از برندهای معتبر. بنابراین اگر قصد دارید یک سفر لاکچری را با کمترین هزینه ممکن تجربه کنید، سفر به کیش را پیشنهاد می‌کنیم.

جغرافیای کیش؛ کجا قرار دارد؟

کیش یکی از جزایر جنوبی ایران محسوب می‌شود که در دل خلیج فارس جا خوش کرده است. همین مسئله باعث شده تا آب‌وهوای آن مانند شهرهای جنوبی ایران باشد؛ تابستانی گرم و مرطوب، زمستانی معتدل و دل‌پذیر. میانگین دمای این جزیره 26 درجه است و نکته مهم این است که بارندگی در این جزیره بسیار کم است. تنها در فصل زمستان مقداری بارندگی وجود دارد که آن هم به صورت پراکنده است.

راهنمای سفر به کیش

با توجه به موقعیت این جزیره حتی یک رودخانه دائمی هم در آن وجود ندارد و منابع آب شیرین را از طریق منابع زیرزمینی آب شیرین تهیه می‌کنند.

راه‌های سفر به کیش؛ چگونه به کیش سفر کنیم؟

اگر قصد سفر به جزیره زیبای کیش را داشته باشید، احتمالاً یکی از مهم‌ترین سوالات شما این است که چطور به آن سفر کنیم؟ راه‌های مختلفی برای سفر به این جزیره وجود دارد که عبارتند از:

سفر هوایی به کیش

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه سفر به این جزیره، سفر هوایی به کیش است. در بسیاری از فرودگاه‌های سراسر کشور پرواز به کیش وجود دارد و می‌توانید از مبدأ موردنظر به مقصد کیش بلیط هواپیما رزرو کنید. البته پرواز تهران کیش نسبت به شهرهای دیگر بسیار بیشتر است و معمولاً تورهای زیادی از مبدأ تهران به کیش وجود دارد.

سفر ریلی به کیش

اگر اهل سفر با قطار هستید و در سفر به کیش هم می‌خواهید از وسایل حمل‌ونقل ریلی استفاده کنید، باید از شهر موردنظر خودتان را به بندر عباس برسانید! چرا که این شهر نزدیک‌ترین شهر به جزیره کیش است که دسترسی به قطار دارد. پس از رسیدن به بندر عباس باید از طریق راه‌های دریایی و زمینی خودتان را به جزیره برسانید و از سفر خود لذت ببرید.

سفر زمینی به کیش با اتوبوس

یکی دیگر از ارزان‌ترین راه‌های سفر به کیش، سفر زمینی است. با استفاده از اتوبوس به راحتی می‌توانید خودتان را به کیش برسانید و سفری بی‌نظیر را تجربه کنید. البته باید این نکته را درنظر داشته باشید که سفر با اتوبوس به کیش زمان زیادی نیاز دارد! بنابراین برای افرادی مناسب است که حوصله سفر زمینی طولانی را دارند و با محدودیت زمانی روبرو نیستند. در سفر با اتوبوس باید خودتان را به بندر عباس برسانید و سپس به سمت بندر چارک، بندر لنگه یا بندر آفتاب بروید. سپس با استفاده از اتوبوس‌های شناور دریایی و طی کردن مسیر آبی، به کیش برسید.

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

اگر در سفر به کیش نمی‌خواهید با دردسرهای حمل‌ونقل عمومی یا هزینه‌های اجاره خودرو روبرو شوید، پیشنهاد می‌کنیم با ماشین شخصی خود به این جزیره سفر کنید. برای این کار باید از طریق نزدیک‌ترین راه خودتان را به بندر عباس برسانید. سپس به سمت بندر لنگه یا بندر چارک حرکت کنید تا با استفاده از اتوبوس‌های شناور خود را به همراه ماشین، به کیش برسانید. در این روش علاوه بر هزینه حمل ماشین، باید برای خودتان هم بلیط اتوبوس شناور تهیه کنید.

بهترین زمان برای سفر به کیش؛ چه موقع سفر کنیم؟

اگر قصد سفر به کیش را دارید و نمی‌خواهید با گرما و رطوبت بیش از حد هوا روبرو شوید، زمستان بهترین زمان است. در فصل زمستان، آب‌وهوای کیش بهاری است و خبری از گرما یا رطوبت طاقت‌فرسا نیست. البته در برخی از روزهای زمستان ممکن است بارندگی باشد که بهتر است پیش از سفر، حتماً آب‌وهوای این جزیره را چک کنید.

راهنمای سفر به کیش

البته اگر قصد سفر به کیش در ارزان‌ترین زمان ممکن را دارید، بهتر است در فصل‌های کم‌مسافر به کیش سفر کنید! در فصل‌های کم‌مسافر بلیط هواپیما و هتل ارزان‌تر است و هزینه نهایی سفرتان به این جزیره کاهش پیدا می‌کند. یکی از بهترین زمان‌ها پس از تعطیلات نوروز است که مسافران از این جزیره خارج می‌شوند و همه‌چیز ارزان‌تر است. همچنین مهرماه هم با توجه به شروع مدارس، فرصت مناسبی برای سفر اقتصادی به کیش محسوب می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی و تاریخی؛ در کیش از کجا دیدن کنیم؟

در جزیره کیش جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که چند مورد از محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از:

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی این جزیره محسوب می‌شود. این درخت کاملاً سبز و تنومند، بیش از 500 سال قدمت تاریخی دارد و بومیان کیش، برای این درخت ارزش و حرمت بسیار زیادی قائل هستند.

راهنمای سفر به کیش

جالب است بدانید که بومیان کیش پارچه‌های رنگارنگی دور این درخت بسته‌اند که نشان‌دهنده قداست درخت و اعتقاد مردم در برآورده کردن حاجات است.

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم شناسی کیش از جاذبه‌های تاریخی این جزیره محسوب می‌شود که عمر آن بیش از 200 سال است. این جاذبه تاریخی با مساحت بیش از 1200 متر در محله سفین قرار دارد. در مورد این خانه آمده که صاحبش، از تاجرش به نام عبدلله از تاجران مروارید بوده است.

سفر به کیش

در حال حاضر در یکی از اتاق‌های این خانه می‌توانید سوغاتی‌های محلی کیش را خریداری کنید و به دوستان خود هدیه دهید.

خانه اعیانی کیش

یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی کیش که در شهر باستانی حریره قرار دارد، خانه اعیانی است. جالب است بدانید که این شهر مربوط به 800 سال پیش بوده که طبیعتاً قدمت خانه‌های آن هم حدوداً همین است. خانه اعیانی از بناهای تاریخی است که یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های این شهر را تشکیل می‌دهد. این بنا از دو بخش شمالی و جنوبی تشکیل شده است.

سفر به کیش

در آن، کاشی‌های ستاره‌ای، سکوهای ورودی و تالار شاه‌نشین وجود داشته که نشان‌دهنده اعیانی بودن این خانه است.

شهر زیرزمینی کاریز

کاریز نام شهری زیرزمینی در جزیره کیش است که در دل زمین به عمق 16 متر کنده شده است. در سقف‌ها و دیوارهای این خانه سنگواره‌های بسیار زیبایی وجود دارد که عمر آن بین 270 تا 570 میلیون سال قبلی تخمین زده می‌شود. مهم‌ترین مسئله در مورد این شهر زیرزمینی، وجود قناتی 2500 ساله است که تا مدتی قبل هم برای تامین آب شیرین جزیره از آن استفاده می‌شد.

سفر به کیش

سقف این بنا پوشیده از صدف و مرجان طبیعی است و نام شهر، در لیست آثار یونسکو به چشم می‌خورد.

آب ‌انبار کیش

آب انبار کیش یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی کیش است که بنای آن شباهت بسیار زیادی به معماری بناهای یزد دارد. ساختار آن به صورت دو بنای 5 بادگیره طراحی شده است که در کمتر جایی چنین ساختاری به چشمتان می‌خورد.

سفر به کیش

همچنین دو گنبد بسیار زیبا در کنار آن قرار گرفته که زیبایی این جاذبه تاریخی را دو چندان کرده است. زمان ساخت آن مربوط به بیش از 70 سال پیش است که هنوز هم به بهترین شکل ممکن از آن نگهداری می‌شود.

کشتی یونانی

کشتی یونانی نمادی از جزیره کیش است که احتمالاً تصاویر آن را در جاهای مختلفی دیده‌اید. بهترین زمان برای بازدید از این جاذبه تاریخی، هنگام غروب آفتاب است که منظره‌ای بی‌نظیر ایجاد می‌کند. این کشتی در سال 1345 در نزدیکی روستای باغوی کیش به گل نشسته است و تلاش کارکنان کشتی برای نجات دادنش بی‌فایده بود.

سفر به کیش

پس از تخلیه بارها و سرنشینان کشتی آن را آتش زدند تا از حق بیمه استفاده کنند. در نهایت، این کشتی به یکی از جاذبه‌های تاریخی تبدیل شده است که همه گردشگران کیش از آن بازدید می‌کنند.

شهر باستانی حریره

شهر حریره در بخش شمالی کیش قرار گرفته و در لیست آثار ملی ایران هم ثبت شده است. این شهر در قرن 5 الی 10 هجری قمری ساکنان زیادی داشته و یکی از پر رونق‌ترین شهرهای جنوبی ایران بوده است.

سفر به کیش

در آن مجموعه ساحلی، خانه اعیانی، حمام، مسجد و قنات‌های قدیمی وجود دارد که نظر بسیاری از گردشگران را هم به خود جلب کرده است.

سواحل کیش؛ بهترین سواحل برای تفریح کدام هستند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب کیش برای سفر داخلی، سواحل آن است. در این جزیره سواحل بسیار زیبایی وجود دارد که فرصت تماشای غروب بسیار زیبای این جزیره و استفاده از تفریحات آبی مختلف را در اختیار گردشگران قرار داده است. بهترین سواحل کیش عبارتند از:

ساحل اسکله تفریحی

ساحل اسکله تفریحی کیش یکی از سواحل دیدنی و جذابی است که فرصت استفاده از انواع تفریحات آبی را در اختیار شما قرار می‌دهد! از قایق‌سواری گرفته تا بازدید از کشتی‌های آکواریومی. همچنین پیاده‌روی در این جزیره هم می‌تواند فرصت بسیار خوبی برای امتحان تجربه آرامش به دور از هیجان باشد.

سفر به کیش

در این اسکله می‌توانید از صخره‌های مرجانی و امواج بسیار زیبای خلیج همیشه فارس دیدن کنید و شانس زیادی برای دیدن مرغ‌های دریایی داشته باشید. از دیگر تفریحات آن هم می‌توان به دوچرخه‌سواری و ماهی‌گیری اشاره کرد.

ساحل درختان نارگیل

ساحل درختان نارگیل در جزیره کیش یکی از دیدنی‌ترین مناطق این جزیره محسوب می‌شود! در این ساحل چشم‌اندازی بی‌نظیر پیش‌رویتان قرار دارد و برای اقامت کوتاه‌ می‌توانید از آلاچیق‌ استفاده کنید.

سفر به کیش

پیشنهاد می‌کنیم غروب بسیار زیبا و فراموش‌نشدنی ساحل ناگیل کیش را از دست ندهید. لازم است بگوییم که فاصله این ساحل با اسکله تفریحی کیش هم بسیار کم است و می‌توانید برای بازدید از آن‌ها در یک روز برنامه‌ریزی کنید

ساحل سیمرغ

ساحل سیمرغ از دیگر سواحل دیدنی کیش است که در آن امکانات لازم برای تفریح فراهم شده است؛ از آلاچیق گرفته تا مسیر دوچرخه‌سوای و پیاده‌روی. همچنین تفریحات دیگری مانند زمین بازی کودکان، کافه، میز پینگ‌پنگ و زمین بدمینتون هم در اختیار گردشگران قرار دارد تا از حضور در آن لذت ببرید.

سفر به کیش

نماد این ساحل مجسمه‌های سنگی آن است که مجسمه سفید مرد در کنار ساحل با ریش و موی پریشان در باد معروف‌ترینش است.

ساحل میرمهنا و پارک ساحلی آن

میرمهنا یکی از پارک‌های تفریحی و سواحل کیش محسوب می‌شود که قدم زدن در آن می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر باشد. همچنین تجربه‌های دیگری مثل دیدن لاک‌پشت‌ها، خرید ماهی تازه از بازار ماهی و… می‌تواند نظرتان را جلب کند.

سفر به کیش

اگر وسایل کافی دارید، می‌توانید خودتان را به خوردن ماهی کبابی تازه زیر آلاچیق‌های این منطقه دعوت کنید. در این ساحل سکوت و آرامش زیادی وجود دارد که دیدن خلیج فارس را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

ساحل مرجان و پارک ساحلی آن

در ساحل مرجان تقریباً تمام تفریحات آبی وجود دارد؛ مانند غواصی، جت‌اسکی، پاراسل و بناناسواری. اگر از دیدن صدف یا جمع کردن حلزون در کنار دریا لذت می‌برید باز هم این ساحل نظرتان را جلب می‌کند. همچنین شانس زیادی برای دیدن شقایق، عروس دریایی و انواع ماهی رنگارنگ را در این ساحل خواهید داشت.

سفر به کیش

ساحل مرد ماهی‌گیر و پارک ساحلی آن

ساحل مرد ماهی‌گیر، ساحلی است که با نماد مجسمه 12 متری مرد ماهی‌گیر شناخته می‌شود. این مجسمه به عنوان دومین مجسمه فیگیوارتیو در ایران شناخته می‌شود. در فضای این پارک هور ایرانی، کنار و لور وجود دارد که گیاهان بسیار زیبا و بومی این منطقه هستند.

تفریحات کیش؛ بهترین تفریحات جزیره کدام هستند؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در مورد راهنمای سفر به کیش باید بدانید، تفریحات کیش است. در کیش، تفریحات متنوعی وجود دارد؛ از تفریحات آبی تا تفریحات دیگر. در این بخش لیستی از بهترین تفریحات این جزیره را جمع‌آوری کرده‌ایم که از میان آن‌ها بتوانید چند مورد را تجربه کردن در سفرتان انتخاب کنید.

  • آکواریوم کیش؛ آکواریومی با بیش از 70 نوع ماهی تزئینی آب شور و شیرین + انواع پرندگان و پستانداران
  • باغ پرندگان کیش؛ بیش از 57 پرنده برای بازدید در مدت زمان محدود
  • دلفیناریوم؛ تماشای دلفین‌ها از نزدیک و پستاندارانی مانند شیر دریایی و پنگوئن
  • کارتینگ کیش؛ پیستی برای تجربه هیجان و سرعت در دو مسیر کوتاه و بلند
  • بانجی جامپینگ کیش؛ تجرب هیجان و ترش برای علاقه‌مندان به سرعت و ارتفاع
  • جایروکوپتر کیش؛ ‌هلی‌کوپتر کوچک ملخی برای تماشای جزیره از بالا
  • قلعه وحشت کیش؛ تجربه ترس و لذت از آدرنالین در قطعه وحشت
  • ماشین کوبنده کیش؛ لذت سوار شدن ماشین‌های کوچک در فضای محدود
  • گشت سافاری کیش؛ ماجراجویی در پستی و بلندی‌های زمین با خودروهای آفرودی
  • زورب‌بال کیش؛ قرار گرفتن در یک توپ غول پیکر برای حفظ تعادل و غلتیدن
  • اتاق فرار کیش؛ مناسب برای علاقه‌مندان به ماجراجویی با فرار از اتاق‌های مختلف
  • رصدخانه تیتان کیش؛ مناسب برای علاقه‌مندان به علم و کنجکاوی در آسمان
  • پینت‌بال کیش؛ بازی گروهی برای جنگ با اسحله و گلوله‌های رنگی با لباس مخصوص

تفریحات آبی کیش؛ بهترین تفریحات آبی جزیره کدام هستند؟

تفریحات آبی کیش یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید. لیستی از بهترین تفریحات آبی کیش را در این بخش آورده‌ایم تا بر اساس سلیقه خود بهترین‌ها را انتخاب و تجربه کنید.

غواصی

اگر از آن دسته افرادی هستید که به غواصی علاقه دارید، غواصی در کیش را تحت هیچ شرایطی از دست ندهید. غواصی یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که می‌توانید در سواحل مرجانی کیش تجربه کنید.

سفر به کیش

شنا کردن در دنیای آب‌های زلال خلیج فارس می‌تواند نظرتان را جلب کند و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی برایتان به‌وجود بیاورد.

بیگ‌بال

بیگ بال ورزشی است که در آن سوار توپ‌های بزرگ شده و روی آب کشیده می‌شوید.

سفر به کیش

پیشنهاد ما برای سوار شدن بیگ بال این است که در روزهای معتدل از آن استفاده کنید! چرا که در روزهای گرم ممکن است توپ‌ها آسیب ببینند و در نهایت برای کسی که داخل آن است، دردسر ایجاد کند.

قایق سواری

در جزیره کیش قایق‌های تندرو وجود دارد و می‌توانید از دور زدن در خلیج فارس نهایت لذت را ببرید. کف شیشه‌ای قایق به شما این امکان را می‌دهد که ماهی‌های کف دریا را ببینید و از رقص و موسیقی محلی آن لذت ببرید.

شناور و قایق‌‌های آکواریومی

اگر به دنبال وسیله‌ای هستید که در وسط خلیج فارس بتوانید پایین دریا را ببینید، قایق آکواریومی گزینه مناسبی است. در شناورهای بزرگ‌تر پذیرایی و رستوران هم وجود دارد و به راحتی می‌توانید مدتی که در آن هستید، از امکانات موجود استفاده کنید.

اسکوتر زیردریایی

اگر به غواصی علاقه ندارید اما نمی‌خواهید دیدن دنیای زیر آب را هم از دست بدهید، اسکوتر زیردریایی بهترین گزینه است. با استفاده از این وسیله می‌توانید به زیر آ‌ب‌های خلیج فارس بروید و بدون آن که زحمتی بکشید، از قسمت‌های مختلف آن دیدن کنید.

کابل اسکی

کابل اسکی یکی از تفریحات آبی کیش است که به صورت فردی یا گروهی می‌توانید از آن استفاده کنید. طول آن حدود 860 متر است و هم‌زمان 12 نفر می‌توانند از آن استفاده کنند.

سفر به کیش

شاتل‌سواری

اگر به صورت خانوادگی یا به همراه دوستان خود به کیش سفر کرده‌اید و به دنبال یک تفریح آبی بی‌نظیر هستید، شاتل‌سواری را پیشنهاد می‌کنیم. در این ورزش آبی به همراه دوستان خود روی یک تیوب سوار و توسط یک قایق تندرو با سرعت بالای روی دریا کشیده می‌شوید. این ورزش پر از هیجان، ترس و آدرنالین است و می‌تواند رو یکی نظر تمام افراد گروه را جلب کند.

سفر به کیش

بناناسواری

بناناسواری یکی از ورزش‌های آبی است که سوار بر تیوپ موزی می‌شوید و قایقی تندرو شما را می‌کشد. بالا و پایین رفتن روی سطح آب هیجان زیادی را برای شما ایجاد می‌کند و می‌توانید به صورت گروهی آن را تجربه کنید.

سفر به کیش

پاراسل

اگر به دنبال یک تفریح آبی هیجان‌انگیز هستید که سوار چتر شوید و از بالا منظره دریا را ببینید، پاراسل بهترین گزینه است. پاراسل در آسمان خلیج فارس اوج می‌گیرد و سرعت آن بسیار بالا است.

سفر به کیش

فلای‌بورد

اگر از آن دسته افرادی عاشق ارتفاع هستید و می‌خواهید نهایت آدرنالین را وسط آب‌های خلیج فارس تجربه کنید، فلای‌بورد گزینه مناسبی است. با این ورزش آبی شما روی پایه‌ای قرار می‌گیرید و با فشار آب در هوا نگه داشته می‌شوید.

سفر به کیش

مراکز خرید کیش؛ برای خرید وسایل مختلف کجا برویم؟

یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران برای سفر به جزیره کیش خرید از مراکز خرید متنوع آن با قیمت عالی است. حتی اگر اهل خرید نیستید، پیشنهاد می‌کنیم تعداد سوغاتی نظیر لباس و کفش از برندهای معتبر تهیه کنید. در این بخش لیستی از بهترین مراکز خرید کیش را جمع‌آوری کردیم. در بسیاری از این مراکز خرید، برندهای مختلفی حضور دارند که می‌توانید محصولات باکیفیتی خریداری کنید.

  • مرکز خرید دامون؛ با بیش از 100 غرفه تجاری و 10 غرفه خدماتی
  • مرکز تجاری سارینا؛ دارای 10 طبقه تجاری و اداری
  • مجتمع تجاری مرجان؛ 260 واحد تجاری به همراه کافی‌شاپ، رستوران و فودکورت
  • بازار مروارید؛ مرکز خرید با انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ
  • بازار مریم کیش؛ مرکز خرید کوچک مقرون‌به‌صرفه
  • مراکز خرید پردیس؛ دارای 2 شعبه در حدود 500 واحد تجاری
  • بازار زیتون؛ دارای 100 واحد تجاری
  • مرکز خرید پانیذ؛ مرکز خرید با تنوع کالایی بالا و نزدیک به رویال مال
  • بازار ونوس؛ دارای 2 طبقه با حدود 300 واحد تجاری
  • پارس خلیج؛ حدود 150 واحد تجاری
  • صفین (عرب‌ها)؛ بازار بومی با کالاهای ارزان
  • دیپلمات مال؛ دو طبقه واحد تجاری با انواع کالاها
  • بازار ماهی کیش؛ بازاری برای خرید انوع ماهی جنوب و میگوی صید روز
  • کوروش برند سنتر؛ بازاری با انواع برندهای شناخته شده و کالاهای لوکس
  • مرکز تجاری کیش؛ دارای 5 طبقه و حدود 400 واحد تجاری با قرعه‌کشی روزانه
  • مرکز خرید رویا مال؛ دارای 5 طبقه با حدود 150 واحد تجاری
  • مرکز خرید پدیده کیش؛ بخشی از پروژه پدیده کیش در جنوب غربی جزیره
  • بهکیش؛ مرکز خرید انواع کالاهای لوازم خانگی، مبل و دکوراسیون
  • هوم سنتر پادنا؛ مرکز خرید کالاهای مصرفی روزمره و پوشان ارزان

از میان مراکز خرید بالا می‌توانید بر اساس کالای موردنیاز، چند مورد را برای بازدید در سفر به کیش انتخاب کنید.

بهترین هتل‌های کیش؛ در کیش کجا اقامت داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در راهنمای سفر به کیش جایگاه ویژه‌ای دارد، شناخت بهترین هتل‌های کیش برای اقامت است. در این بخش، لیستی از بهترین هتل‌های کیش را جمع‌آوری کرده‌ایم تا از میان آن، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

  • هتل داریوش کیش؛ هتل 5 ستاره با معماری الهام گرفته از تخت جمشید و امکانات کامل
  • هتل ترنج؛ هتل 5 ستاره با موقعیت عالی و امکانات بی‌نظیر مثل رستوران فرنگی روی دریا
  • هتل مارینا پارک؛ هتل 5 ستاره در زیباترین منطقه کیش و امکانات رفاهی ایده‌آل
  • هتل ویدا؛ هتل 5 ستاره با کمترین فاصله تا دریا و امکانات رفاهی فراوان
  • هتل شایان کیش؛ هتل 5 ستاره با مساحت بسیار زیاد در نزدیکی اسکله تفریحی کیش
  • هتل شایگان؛ هتل 5 ستاره با چشم‌انداز زیبا رو به آب‌های خلیج فارس و امکانات تفریحی بی‌نظیر
  • هتل کوروش؛ هتل 5 ستاره با تامین انرژی خورشیدی، استخر و امکانات رفاهی کامل
  • هتل سورینت مریم؛ معماری اروپایی باروک و دسترسی به اسکله تفریحی و مراکز خرید مهم
  • هتل پانوراما؛ هتل 5 ستاره با پکیج‌های گردشگری، ترانسفور فرودگاهی و دسترسی به مراکز مهم
  • هتل آرامیس پلاس؛ هتل 5 ستاره با امکانات رفاهی و تفریحی کامل نظیر سونا، جکوزی و سالن اسپای
  • هتل بین المللی؛ هتل 5 ستاره با چشم‌انداز فوق‌العاده رو به دریا و امکانات رفاهی کامل
  • هتل ایران؛ هتل 5 ستاره با سالن‌های بزرگ همایش، کنفرانس و اتاق جلسات
  • هتل پالاس؛ هتل 5 ستاره با امکانات کامل نظیر فضای عمومی سرسبز و رستوران بین‌المللی
  • هتل امیرکبیر؛ هتل 5 ستاره با معماری سنتی، دسترسی راحت به مراکز خرید و ساحل
  • هتل فلامینگو؛ هتل 4 ستاره با امکانات کاملی نظیر کافی‌شاپ، رستوران و سالن همایش
  • هتل لیلیوم؛ هتل 4 ستاره با موقعیت مناسب، امکانات تفریحی و رفاهی کامل

از میان هتل‌های بالا می‌توانید بهترین گزینه را برای اقامت خود انتخاب کنید. البته در کیش، اقامتگاه‌های دیگری نظیر سوئیت هم وجود دارد که برای سفرهای خانوادگی مناسب هستند.

حمل‌ونقل در کیش؛ بهترین روش کدام است؟

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در راهنمای سفر به کیش بدانید، حمل‌ونقل عمومی است. برای رفت و آمد در کیش روش‌های مختلفی وجود دارد که اگر ماشین شخصی به همراه خود نیاورده باشید، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

تاکسی

باتوجه به کوچک بودن وسعت کیش، وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو وجود ندارد! بنابراین محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی، تاکسی است. تاکسی‌های کیش معمولاً در دو رنگ زرد و سفید در این جزیره وجود دارند که اغلب گران‌قیمت و البته باکیفیت بالا هستند. تاکسی‌های سفید همان تاکسی‌های دربستی در شهرهای دیگر و تاکسی‌های زرد همان تاکسی‌های خطی هستند. البته در کیش تاکسی تلفنی هم وجود دارد که با یک تماس، سریعاً در محل موردنظر حضور پیدا می‌کنند.

سفر به کیش

البته تاکسی‌های اینترنتی در کیش هم فعالیت دارند و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. در بسیاری از مواقع هزینه تاکسی‌های اینترنتی کمتر از تاکسی‌های دیگر هستند و نقش مهمی در کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل دارد.

مینی‌بوس

مینی‌بوس یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی است که البته با توجه به کوچک بودن کیش، تنها دو خط در آن فعال است. خط اول 13 ایستگاه را پوشش می‌دهد و خط دوم هم 42 ایستگاه. با همین دو خط مسافران می‌توانند خود را به تمام نقاط این جزیره برسانند.

اجاره خودرو

اگر از آن دسته افرادی هستید که راحتی در سفر را ترجیح می‌دهید، اجاره خودرو گزینه بهتری نسبت به تاکسی یا مینی‌بوس است. شاید هزینه‌هایتان افزایش پیدا کند، اما راحت هستید و در هر لحظه، بدون معطلی به نقطه دلخواه خود می‌رسید. در کیش انواع خودروهای وارداتی اقتصادی و لوکس اجاره داده می‌شود و می‌توانید با پرداخت هزینه یک روز آن، هر جایی در جزیره که دلتان می‌خواهد بروید.

راهنمای سفر به جزیره کیش؛ ضروری‌ترین چیزی که پیش از سفر باید بخوانید!

اگر قصد سفر به کیش را دارید، راهنمای سفر به کیش کمک زیادی به شما می‌کند! در این مقاله از توریک سعی کردیم هر چیزی که لازم است در مورد این جزیره بدانید را بررسی کنیم. اگر سوالی در مورد آن دارید، از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم. همچنین اگر چیزی از قلم مانده است و تجربه آن را دارید، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

0 0
اشتراک گذاری

ارسال نظر لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *